anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy mogę zwrócić część towaru? (80 szt. ze 100)

MAMY ROZWIĄZANIE!
nonedescript
#7 Wielbiciel#

Witam.

Kupiłem paczkę wkrętów 100szt do blachy. Wkręty okazały są marnej jakości i prawie nie idzie się przewiercić nimi przez blachę, gdzie inne "no name" wwiercają się w 2 sekundy. W paczce zostało około 80 szt. Czy mogę je zwrócić? Kupiłem jako 1 paczka (100szt)

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9
LEW433
#21 Demiurg#

Nie wiem czy tak możesz zrobić zwrot bez podania przyczyny>pytaj sprzedającego, ale możesz je reklamować.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@nonedescript możesz ale może warto zareklamować ?

Jak odeślesz mniej w paczce, sprzedawca musi przyjąć odstąpienie ale potrąci za braki 🙂

Art. 34. 4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował
konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt
9.

________
Κώστας
oznacz moderatorów
excessively-frug
#12 Orędownik#

To po kupujesz marnej jakości wkręty 

Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich.
Andrzej Sapkowski, Krew elfów
oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

cena czyni cuda

oznacz moderatorów
nonedescript
#7 Wielbiciel#

Cena nie była niska. 

I daruj sobie taki szyderczy komentarz bo nie FB. Jak nie masz wiedzy by się wypowiedzieć, to się nie wypowiadaj

oznacz moderatorów
nonedescript
#7 Wielbiciel#

Właśnie, że nie kupowałem marnej jakości bo ich ocena była 5.0 na 18 opinii. i tanie też nie były dlatego chcę je oddać. Gdyby kosztowały grosze to bym machnął na to ręką.

btw.

Daruj sobie trolu takie odpowiedzi bo nie wnosisz nic do tematu tylko pompujesz swoje marne ego hejtując  innych.

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@nonedescript  moim zdaniem jeśli kupowałeś paczke 100szt jako 1szt(opakowanie) to nie możesz oddać 0,8 paczki jako zwrot konsumencki. Zgodnie z prawem z towarem możesz sie zapoznać tak jak robiłbyś to w sklepie stacjonarnym - czyli obejrzec jak najbardziej - wkręcać -nie.

Nie wyobrażam sobie sytuacji kiedy ktoś kupiłby u nas 25m węża ogrodowego zapakowanego przez producenta i zgłosiłby zawrot np 10m . Wówczas jako sprzedajacy albo byśmy nie przyjeli zwrotu albo obniżyli wartośc zwracanej kwoty o 90-95% . Gdyż kawałek weża u nas praktycznie jest do utylizacji.

Moim zdaniem powienineś tutaj skorzystac z prawa rękojmi. Złozyć sprzedającemu reklamacje, opisać i udokumentować problem i poczekac jak sprzedający sie do tej reklamacji odniesie.

Reszta to już kwestia Waszych wzajemnych ustaleń. Powodzenia.

oznacz moderatorów
ALL-DA
#13 Ambasador#

@_Likos_  napisał(a):

@nonedescript  moim zdaniem jeśli kupowałeś paczke 100szt jako 1szt(opakowanie) to nie możesz oddać 0,8 paczki jako zwrot konsumencki. Zgodnie z prawem z towarem możesz sie zapoznać tak jak robiłbyś to w sklepie stacjonarnym - czyli obejrzec jak najbardziej - wkręcać -nie.

Nie wyobrażam sobie sytuacji kiedy ktoś kupiłby u nas 25m węża ogrodowego zapakowanego przez producenta i zgłosiłby zawrot np 10m . Wówczas jako sprzedajacy albo byśmy nie przyjeli zwrotu albo obniżyli wartośc zwracanej kwoty o 90-95% . Gdyż kawałek weża u nas praktycznie jest do utylizacji.

Moim zdaniem powienineś tutaj skorzystac z prawa rękojmi. Złozyć sprzedającemu reklamacje, opisać i udokumentować problem i poczekac jak sprzedający sie do tej reklamacji odniesie.

Reszta to już kwestia Waszych wzajemnych ustaleń. Powodzenia.


Chyba jednak można dokonać odstąpienia jeśli terminy nie upłynęły ... nawet jak ktoś z długich spodni zrobi mi szorty to według przepisów mim zdaniem powinienem przyjąć ..oczywiście odpowiednio obniżając cenę, nie o 10% jak wspominasz podając przykład skróconego węża ogrodowego tylko czasami nawet do 0 jeśli towar jest zniszczony i bezwartościowy.

@nonedescript  Najlepiej się dogadać ze sprzedawcą i uzgodnić jak wyceni taki zwrot.

Większego uzasadnienia reklamacji też nie widzę jeśli towar działa, ma dobre oceny a  jednak Panu nie odpowiada i ocenia go na niskiej jakości (zakładam ze używane są prawidłowo np do odpowiedniego materiału, dostosowując grubość , twardość, blachy i wkrętów itp często takie czynniki powodują niepotrzebne nieporozumienia).


Roszczenia reklamacyjne mogą być w takiej sytuacji jak najbardziej uznane jako nieuzasadnione.

Tak jak wspomina @_Likos_  warto porozmawiać przed zgłoszeniem.

oznacz moderatorów
nonedescript
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za podpowiedź. Tak zrobię, że porozmawiam najpierw ze sprzedawcą. Co do wkrętów to używałem ich zgodnie z ich przeznaczeniem. Miałem też inne krótsze z innej firmy (jakiś noname) i te krótsze wwiercają się w 2-3 sekundy, a te o których mowa jeśli się wkręcą to 15-20 s. w dodatku zanim się przewierci, to "tańczy" i uszkadza powłokę blachy.

oznacz moderatorów