anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy paragon jest potrzebny? Czy dowodem zakupu może być potwierdzenie kupna?

MAMY ROZWIĄZANIE!
Kajdzik1
#7 Wielbiciel

Papierowy rachunek, paragon nie jest potrzebny jeśli dowodem zakupu jest potwierdzenie kupna przez portal Allegro?

Czy dobrze rozumiem przepisy? 

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7
Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Tak. A do czego potrzebujesz takiego dowodu.

oznacz moderatorów
milka1234567890
#18 Luminarz

Tak, nie jest potrzebny do złożenia reklamacji,

oznacz moderatorów
maxr01
#18 Luminarz

Jeśli zakup był dokonany od firmy :

  • Firma ma obowiązek wystawić paragon lub FV. 
  • Do wszelkich reklamacji/zwrotów nie jest wymagany paragon, jednak załączenie go znacznie usprawnia te procedury
  • W świetle prawa - dowodem zawarcia transakcji jest także potwierdzenie jej zawarcia przez serwis Allegro  i jej opłacenie

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
Kajdzik1
#7 Wielbiciel

Potrzebuję zgłosić reklamację spodni zakupionych właśnie poprzez ALLEGRO.

Niestety nie posiadam rachunku i nie pamiętam czy w ogóle go otrzymałem.

Więc potrzebuje podeprzeć się jedynie potwierdzeniem zakupu przez ALLEGRO.

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Kajdzik1 no to w porządku, nie potrzebujesz innego dowodu zakupu, skontaktuj się ze sprzedającym w tej sprawie 🙂

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów
maxr01
#18 Luminarz

Jeśli zakupiłeś spodnie od firmy - to zapewne otrzymałeś paragon lub FV na e-mail.

Generalnie - do złożenia reklamacji u sprzedawcy nie jest Ci potrzebny paragon czy FV - jak wcześniej pisałem, jednak przyspiesza on całą procedurę. 

Teraz wszystko zależy od sprzedającego. Firmy wymagają do gwarancji paragonu. 

Możesz mieć z tym problemy. Odpowiedź moderatora jest ogólnikowa, zgodna z prawem, ale nie ma nic wspólnego z praktyką i realną obsługą reklamacji. Świadczy o tym również odpowiedź moderatora - nie typu - złóż reklamację, tylko skontaktuj się ze sprzedawcą w tej sprawie. Czyli odpowiedź "ogólnikowa", nic nie wnosząca do sprawy. 

W efekcie może się okazać, że sprzedawca rozpatrzy reklamację negatywnie, a Allegro nic z tym nie zrobi, bo sprzedawca ma do tego prawo.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
Kajdzik1
#7 Wielbiciel

Dziękuję, zdaje sobie sprawę, że lekko nie będzie. Nie potrafię znaleźć paragonu nawet na mailu dlatego chciałem się upewnić czy mogę się opierać przy swoim nawet bez niego.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów