Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam przedmiot i po dwóch dwóch dniach Allegrowicz Sprzedający anulował mój zakup. Czy tak moze zrobić? Twierdzi ze przedmiot miał za niską cenę i to ich błąd się wkradł, dlatego anulują mój zakup.
@jr1935 Mówisz o relacji konsument - przedsiębiorca a ja pytam tak prywatnie, po ludzku co by autorka tematu zrobiła będąc po drugiej stronie.
Tzn. prywatny sprzedaje prywatnemu, jeśli tak to to nie ma żadnych zasad, można powiedzieć że pomyłka i tyle nie ma żadnych konsekwencji.
Ja w 2019 roku miałem w obserwowanych aukcjach wyciskarkę wolnoobrotową do owoców. Kosztowała 599zł jakaś marka mało popularna MIDEA ale było dużo kupujących to urządzenie. Pewnego dnia siedzę przy komputerze i dostaję email że nagle oferta potaniała o 91% na 49,99zł. Od razu kupiłem dwie sztuki z myślą że to ktoś się pomylił i anulują mi zamówienie, a następnego dnia ktoś zadzwonił i pogratulował szybkiego zakupu. Zapytałem się czy zamówienie zostanie anulowane to sprzedawca odpowiedział że udało mi się szybko zakupić i zrealizuje moje zamówienie. Do dziś żałuję że nie kupiłem 10 sztuk i 8 odkurzaczy bo też przecenili przez pomyłkę 😀
Wszystko zależy od sprzedawcy, a takie oferty gdzie uda nas się coś tanio kupić powinny być realizowane przez sprzedających. Oczywiście co innego jak kupujący nagle zakupi 100 sztuk albo cena towaru jest jakaś ogromna 😀 Ale na pewno powinien być jakiś rabat lub nagroda doceniająca naszą szybką reakcję na zakup 😎
@-PRORIDE- To jest zupełnie inna sytuacja > w ofercie, która podałeś jako przykład było celowe działanie sprzedającego > to on napisał "oferta potaniała" > i to była jego decyzja . to jest ok.
W przypadku z tego wątku sprzedawca (czy tez jego system przy zmianach) popełnił błąd w cenie > zauważył po pierwszej sprzedaży > i go naprawił. Poinformował kupującą o błędzie > oddał natychmiast pieniądze.
Błąd był nie zamierzony > żadna obniżka, promocja itp > a pretensje są o to, że nie udało się tego błędu wykorzystać.👿
Ja też kieduś popełniłem błąd tworząc zestaw z dwóch aukcji : za 200 + za 50 > miało być 220 > czyli rabat 30 > a ja wpisałem rabat 220 > oczywiście za 15 minut > sprzedane
Zadzwoniłem do kupującej > powiedziałem co zrobiłem > i że nie wyślę w tej cenie > tylko ONA zrozumiała, że to błąd i nie miała pretensji😀😍
"Ja też kieduś popełniłem błąd tworząc zestaw z dwóch aukcji : za 200 + za 50 > miało być 220 > czyli rabat 30 > a ja wpisałem rabat 220 > oczywiście za 15 minut > sprzedane Zadzwoniłem do kupującej > powiedziałem co zrobiłem > i że nie wyślę w tej cenie > tylko ONA zrozumiała, że to błąd i nie miała pretensji"
Byłem tą kupującą i potwierdzam, że tak właśnie było. Z radością zrezygnowałem z super okazyjnego zakupu i podziękowałem sprzedawcy, że pozwolił mi u siebie kupować, zamiast od razu wpisać mnie na czarną listę. Kierowca autobusu, który to wszystko widział, wstał i zaczął klaskać. Inni pasażerowie autobusu też klaskali, płakali i padali sobie w objęcia. Na koniec obaj wystawiliśmy sobie po pozytywie z pięcioma gwiazdkami. No tak było, nie zmyślam.
😂🤣
I tak trzymać ! Postawa godna największych pochwał 👍
Trochę poza tematem, ale przypomniało mi się jak dobrych kilka lat temu wystawiłem na Allegro hamulce rowerowe za 250 zł.
Napisał do mnie gościu, że on może zaproponować 280 zł i że mam zmienić cenę. Zmieniłem i kupił 🙈
@damienm89 wszystko zalezy od tego jak duży był błąd. ( obniżka ceny w stosunku do ceny rynkowej)
Na błąd w oświadczeniu woli (błąd cenowy) sprzedający może sie powołać TYLKO W PRZYPADKU KIEDY KUPUJACY Z ŁATWOŚCIĄ MOŻE GO ZAUWAZYĆ. cyt: " Ale uwaga! Argument ten nie sprawdzi się, jeśli zła cena w sklepie internetowym nie będzie łatwa do zauważenia."
Poniżej artykuł gdzie masz wiecej na ten temat:
https://komerso.pl/blad-cenowy-w-sklepie-internetowym-co-robic-jesli-pojawila-sie-pomylka/
Inna sprawa jest to że jeśli sprzedający oddal wpłatę to jedyną drogą wyegzekwowania umowy będzie tylko sąd cywilny.
Co zrobisz Twoja decyzja.