anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedawca może oferować towar, którego nie posiada na stanie?

jutomi
#7 Wielbiciel#

Kupiłem dzisiaj, jak wynikało z opisu aukcji 1 z 684 dostępnych sztuk przedmiotu.

Dodatkowo Sprzedawca zamieścił w opisie, że przedmiot ten jest obecnie dostępny w trzech wersjach kolorystycznych. Po dokonaniu przelewu w potwierdzeniu zakupu otrzymałem informację, iż czas oczekiwania na zakupiony przedmiot to 21 dni.

Czy sprzedawca może oferować towar, którego nie posiada fizycznie na magazynie; który dopiero zamierza wyprodukować?

Czy powyższe opisy w aukcji wprowadzające w błąd kupujących są dopuszczalne?

Czy są wystarczającym powodem do domagania się rezygnacji z zakupu i zwrotu gotówki?

jutomi

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25

konto zamknięte
Nie dotyczy

ooo i to jest już jakaś odpowiedź, może faktycznie najbardziej rozsądna. Dzięki.

oznacz moderatorów

serwis-texas
#20 Guru#

@Client:104371448 

"Także... sprzedawcy i handlarze będą (zaciekle) bronić swoich. Niestety."

Proszę Cię, nie mierz wszystkich jedną miarą. To krzywdzące.

@konto zamknięte 

Tak informacyjnie dla Ciebie. Każdy sprzedawca (szczególnie firmy) jest oceniany przez Allegro za wprowadzenie numeru listu przewozowego w terminie jaki zadeklarował na wysyłkę.

Nie można więc postawić tezy ze Allegro nie stara się tego kontrolować.  Nie mamy pojęcia ile kont, właśnie za bardzo niski procent wysyłki zostało zablokowanych.  Z swojej strony zapewniam że bardzo bym chciał być idealnym sprzedawcą i posiadać tylko miłych, rozsądnych klientów.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@serwis-texas Też cenna informacja. Dziękuję.

Zadałem tutaj pytanie, bo nie znam mechanizmów kontroli użytkowników. Jestem dość aktywnym kupującym i uważam, że zdecydowana większość sprzedających potrafi się wywiązać z umowy. Denerwuje mnie za to jawne robienie w konia kogokolwiek. W opisanym przeze pierwszym zakupie, naprawdę byłem w stanie zrozumieć opóźnienia (sam kiedyś pracowałem w handlu). Jednak ponowne wystawienie tego samego przedmiotu i ponowne informowanie, że są opóźnienia, to wygląda mi na przekręt. Od daty mojego pierwszego zamówienia do obiecanej teraz daty dostawy jest dokładnie miesiąc czasu. Czas pokaże, czy moje przypuszczenia co do tego sprzedawcy są prawdziwe. 
Pozdrawiam.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@konto zamknięte tak, są mechanizmy - nazywa się to ustawa konsumencka

w której jest taki przypadek opisany

masz prawo w takim wypadku wyznaczyć własny termin dostawy,

a następnie po jego przekroczeniu odstąpić od umowy

i odzyskać pieniądze

 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@RED Owszem, tak się kończą każde takie sytuacje. Na szczęście każdy jest kowalem swojego losu i jak sobie zapracuje, to taki otrzyma komentarz. Wg mnie NAGMINNE przeciąganie realizacji jest zwyczajnym oszustwem.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Z swojej strony zapewniam że bardzo bym chciał być idealnym sprzedawcą i posiadać tylko miłych, rozsądnych klientów.

 

na takich działaniach zarabia tylko podmiot trzeci - kasyno - czyli allegro na prowizjach

sprzedawca nic z tego nie ma, wykonuje pracę za darmo - musi odpowiadać na maile, zwracać wpłaty i prowadzić dokumentację fiskalną

by oskarżać kogoś o oszustwo i premedytację należy mieć niezbite dowody

koniec roku i początek nowego to zawsze jest chaos - święta, dni wolne, inwentaryzacje, nowe przepisy, stawki vatu , omnibus i itp

pamiętaj, że publiczna opinia nie może łamać przepisów prawa ani godności firmy/osoby i musi być zgodna z prawdą

możesz napisać

zakup nieudany, Sprzedawca nie wysłał towaru w podanym terminie, zgodnie z jego deklaracją, dlatego też odstąpiłem od umowy

a nie jak typowy janusz/grażyna na allegro,

sprzedawca oszust, sprzedaje towary, których nie posiada, unikajcie go

który potem pisze na tym forum, że sprzedawca straszy go sądem

 

oznacz moderatorów