anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego allegro nie respektuje praw klienta?

QuendiTeam
#7 Wielbiciel#

Witam, kupilem na allegro przedmiot zostala wykryta wada przed uplywem roku i rządalem wymiany na nowy i tu jest psikus ani allegro ani sprzedawca nie respektują Polskiego prawa dot zwrotów

"Domniemanie istnienia wady
Zgodnie z polskim prawem, wada która ujawniła się w ciągu roku istniała w momencie sprzedaży. Dla kupującego oznacza to, że to na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że powstała z winy konsumenta. Okres ten może być inny w pozostałych krajach UE, jednak nie krótszy niż 6 miesięcy. Jeżeli jednak wada uwidoczniła się w okresie 12-24 miesiące, to konsument musi udowodnić, że istniała w momencie zakupu."

 

Wlasnie otrzymalem informację że to zupełnie rozładowany akumulator, allegro nakazlo wysłać nowy akumulator a dziś zmieniło zdanie. Pondto informacje otrzymalem po czasie ( allegro pisalo ze to dla mnie na plus ) co okazalo sie zwykła bujdą.

 

Dlaczego firmy współpracujące nie respektują przepisów? Dlaczego samo allegro ich ie respektuje?

 

Pozdrawiam,

oznacz moderatorów
32 ODPOWIEDZI 32

LEW433
#21 Demiurg#

Nie rozumiem więc dopytajmy w czym problem, ponieważ często sprzedający i kupujący pomijają opisując tu problem: @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@QuendiTeam allegro nie jest stroną transakcji i nie jest od tego by respektować prawa klienta bo nie jest sądem. A że zmieniło zdanie mhm może dostało ekspertyzę od sprzedawcy że to ty popsułeś akumulator to i zmieniło. Powinieneś dostać odpowiedź reklamacyjną z uzasadnieniem od sprzedawcy

oznacz moderatorów

QuendiTeam
#7 Wielbiciel#

Jak mogłem zepsuć akumulator? Przestał trzymać moc a z samochodem jest wszystko w porządku.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Jest taki kanał yt o akumulatorach gość pokazuje jak mu ludzie przysyłają sprawne akumulatory na reklamację a potem się okazuje np że w aucie w bagażniku światełko się pali cały czas i rozładowuje akumulator albo inne cudo w aucie

oznacz moderatorów

QuendiTeam
#7 Wielbiciel#

Niestety u mnie taka sytuacja nie miała miejsca, to nie pierwszy akumulator rozumiemy że mróz nie mógł go rozładować? Chociaz to dziwne bo samochód jest garażowany nie mam pomysłu wydaje mi sie jednak ze to odbijanie piłeczki bo ktos coś gdzieś, mnie nie interesują filmy tylko zgodność z Polskim prawem jeśli się mylę przyznam rację póki co to mam dwie nie spójne odpowiedzi od allegro.

 

Pozdrawiam 

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Po Twojej stronie stoi dbanie o ten akumulator.

 

Pierwszy lepszy artykuł z sieci:

Co to znaczy, że akumulator został głęboko rozładowany? Tu sprawa nie jest jednoznaczna. Standardowy akumulator ma napięcie spoczynkowe na poziomie ok. 12,9 V. Gdy spadnie do ok. 12,5 V warto go już naładować. Jednak głęboko rozładowany akumulator to już znacznie poważniejsza sytuacja. Większość producentów akumulatorów zakłada limit głębokiego rozładowania na poziomie 10,5 V. Rozładowanie go poniżej 10,5 V oznacza utratę gwarancji.

Z kolei krytyczne rozładowanie, które może spowodować trwałe uszkodzenia akumulatora AGM lub żelowego najczęściej określa się na 9,5 V wolta. Część firm uznaje jednak akumulator za głęboko rozładowany dopiero wtedy, gdy jego napięcie jest niższe niż 8 V, natomiast w żadnym wypadku głębokie rozładowanie nie oznacza wyładowania akumulatora do 0 V, bo takie napięcie jest niezwykle rzadko spotykane, a do tego prawie na pewno świadczy o trwałym uszkodzeniu akumulatora.

W sytuacji, gdy napięcie akumulatora spada poniżej 10,5 V trzeba działać szybko, aby móc go uratować. Pozostawienie go w takim stanie na kilka dni  w samochodzie, zwłaszcza na mrozie, będzie wiązało się z szybkim jego zasiarczaniem, utratą nominalnej pojemności a nawet z ryzykiem zamarznięcia elektrolitu. Jeśli pozostawimy taki niedoładowany akumulator na kilka miesięcy, i to nawet w ogrzewanym pomieszczeniu, doprowadzi to do nieodwracalnej utraty jego pojemności i to rzędu 70-80%. Jeśli napięcie na akumulatorze spadnie poniżej 10,5 V, musi zostać on szybko podłączony do prostownika, bowiem proces jego zasiarczania zmienia się z odwracalnego na nieodwracalny (akumulator będzie się nadawał już tylko do utylizacji).

oznacz moderatorów

QuendiTeam
#7 Wielbiciel#

Rozumiem, jednakże dalej uważam ze awaria nie wystąpiła z mojej strony, gdyż w samochodzie nie występują żadne usterki. Dodam również że poprzednie akumulatory wytrzymywały po 3-4 lata i były eskploatowane w identyczny sposób.

 

Pozdrawiam 

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Jeśli masz niezbite dowody na to, że akumulator w momencie sprzedaży był wadliwy a odrzucenie reklamacji jest niesłuszne to rozwiąż sprawę w sądzie. Allegro (z tego co mi wiadomo) jeszcze nie ma w tym kraju władzy sądowniczej.

Jednak obiektywnie patrząc- marne masz szanse na wygraną, bo rozładowanie się akumulatora w środku zimy nie jest wadą która się ujawniła tylko zaniedbaniem.

oznacz moderatorów

QuendiTeam
#7 Wielbiciel#

Problem jest taki ze ja ze sklepem kontaktowałem sie wcześniej i to jeszcze w lato Lipiec, bo aku padł w maju, miałem drugi więc mi sie nie spieszyło tym bardziej iz ciezko bylo uzyskac mi informacje jak im to wysłać po uparciu sie i wyslaniu duzej ilosci meili udalo sie dogadac i umowic kuriera, wada nie wystąpiła teraz. Gdyby zamarzł mi aku, to bym nie tracił swojego i waszego czasu sęk w tym że aku w momencie awarii mial 4msc, potem stał w ciepłym miejscu bez żadnego obciążenia.

 

Pozdrawiam 

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

Problem jest taki ze ja ze sklepem kontaktowałem sie wcześniej i to jeszcze w lato Lipiec, bo aku padł w maju

Niestety u mnie taka sytuacja nie miała miejsca, to nie pierwszy akumulator rozumiemy że mróz nie mógł go rozładować? Chociaz to dziwne bo samochód jest garażowany 

Gdzie Ty masz mróz w maju? Kręcisz tak, że już sam się w tym gubisz.

Samo używanie tego akumulatora przez ponad pół roku po wykryciu wady stawia Cię na przegranej pozycji.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@QuendiTeam  widzisz cytujesz mnóstwo przepisów jednakowoż znając je dośc pobieżnie. Teraz pozwolisz że zacytuje dwie osoby ;

1) Ciebie z postu powyżej "Problem jest taki ze ja ze sklepem kontaktowałem sie wcześniej i to jeszcze w lato Lipiec, bo aku padł w maju, miałem drugi więc mi sie nie spieszyło....) Czyli od wykrycia wady do jej zgłosznie mineło ok 3 miesiące aminimum 2 miesiące

2) A teraz cytat z wypowiedzi prawnika poniżej jest żródło akurat także dotyczy reklamacji akumulatora

". Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca od jej wykrycia, a w wypadku gdy zbadanie rzeczy jest w danych stosunkach przyjęte, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca po upływie czasu, w którym przy zachowaniu należytej staranności mógł ją wykryć.

Zobacz więcej na: https://e-prawnik.pl/pytania/reklamacja-akumulatora.html

 

Jak widzisz z tym prawem to bywa różnie wiec nie warto aż tak mocno zawsze sie upierać że ma sie racje. Bo wystarczy że w lipcu powiedziałeś że zgłaszasz reklamacje bo akumulator nie działa od maja i na tej podstawie bez dalszych ceregieli sprzedający mógł reklamacje odrzucić.

 

 

oznacz moderatorów

Client:109808341
#12 Orędownik#

@QuendiTeamwystarczy, że masz problem z klemą... tak ja wlasnie mialem... auto 2 lata prosto z salonu i wiecznie problem z akku.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@QuendiTeam Respektujemy przepisy i Twoje prawa jako kupującego, ale najpierw nasz pracownik w dyskusji poprosił Cię o przedstawienie potwierdzenia terminu przekazania akumulatora sprzedającemu na reklamacje oraz, że w ogóle poinformowałeś go o chęci złożenia reklamacji.

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

QuendiTeam
#7 Wielbiciel#

Spokojnie nie pisałbym tutaj gdyby wcześniejsze próby, skończyły sie powodzeniem, szanujmy swój czas.

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Kupowałeś w sklepie Allegro? Bo tylko wtedy Allegro jest upoważnione do rozpatrywania reklamacji i wydawania w tej sprawie jakichkolwiek decyzji.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@starling_shop no miodzio reklamacja przez dyskusję kupujący allegro bez powiadomienia sprzedajacego i odesłania towaru do ekspertyzy mistrzostwo świata takiego cudu to jeszcze nie czytałem

oznacz moderatorów

QuendiTeam
#7 Wielbiciel#

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie,

Towar odesłany w meilu zawarte informacje o chęci skorzystania z rekojmi i wymiany na nowy.  Firma otrzymała akumulator dnia 16.01 mieli czas do 30.01, łącznie dostalem kilka odpowiedzi i od allegro i od tej firmy

 

Wstawię tu screeny jesli mozna

 

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Jeśli Allegro coś Ci obiecało to ciśnij ich żeby Ci wysłali ten akumulator.

 

"rządalem wymiany na nowy"

"chęci skorzystania z rekojmi i wymiany na nowy"

Na jakiej podstawie Ty sobie ustalasz warunki i żądania?

oznacz moderatorów

QuendiTeam
#7 Wielbiciel#

Faktycznie wdała sie literówka, troche złość bierze górę, proszę wybaczyć. 

 

Żądałem na podstawie Polskie prawa dot rękojmi z tego co zdążyłem się zaznajomić w przypadku rękojmi przedsiębiorca ma 3 opcje ale dodam coś jeszcze

  • Rękojmia jest obowiązkowa, gwarancja dobrowolna.
  • W rękojmi podmiotem odpowiedzialnym za niezgodność towaru z umową jest sprzedawca, w gwarancji gwarant (najczęściej producent).
  • Okres obowiązywania rękojmi wynosi 2 lata, w przypadku gwarancji zależy od woli gwaranta.
  • Przykładowa sprawa ECK: Gwarancja w rękojmia – różnice w praktyce.
  • Konsument może skorzystać z rękojmi za wady fizyczne niezależnie od przyznanej gwarancji.

Skorzystanie z uprawnień przysługujących na podstawie gwarancji nie ma wpływu na odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi.

 

A z tego wynikają moje żądania

 

Konsument może domagać się naprawy towaru lub wymiany na nowy, stosownej obniżki ceny lub odstąpienia od umowy (w sytuacji, gdy wada jest istotna). Jeżeli pierwszym żądaniem kupującego jest obniżka ceny lub odstąpienie od umowy, przedsiębiorca może nie uwzględnić tego roszczenia. Wówczas sprzedawca powinien niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunąć. Naprawa bądź wymiana towaru powinna odbyć się w rozsądnym terminie oraz jest wolna od opłat. Należy pamiętać, że od umowy można odstąpić jedynie wówczas, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest istotna.

 

Pozdrawiam, czy wie ktos czemu nie mogę załączyć obrazka?

oznacz moderatorów