Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kurier Poczty Polskiej dostarczający towar nawet nie raczył dać znać, że ma dla mnie paczkę, tylko przysłał wiadomość, że jest do odbioru w najbliższym punkcie pocztowym. 1,5 godziny w kolejce. Cały dzień byłem w domu oczekując dostawy. Miejscowość - Nowa Sól.
Możesz wpisać o problemach z dostawą, co Ci w tym przeszkadza?
Uczciwość? Jaka w tym wina sprzedającego?
@maxr01 Taka, że sprzedający odpowiada względem kupującego za przesyłkę, za późnienia, za błędy w dostawie, do czasu aż kupujący paczkę otrzyma. Sprzedający może reklamować dostawę u przewoźnika, a jeśli przewoźnik nie spełnia oczekiwań, nie ma obowiązku tego przewoźnika w ofertach udostępniać.
Myślę, że nie do końca wiesz o czym piszesz. Dużo tu piszesz, lecz wiele Twoich wypowiedzi jest bez sensu.
Skąd wiesz jaka to była przesyłka? Może odbiór punkcie Poczty Polskiej?
"Sprzedający może reklamować dostawę u przewoźnika "- kupujący też może, a tym bardziej w tym przypadku - dlaczego o tym nie piszesz? Jaka w tym wina sprzedawcy?
"jeśli przewoźnik nie spełnia oczekiwań, nie ma obowiązku tego przewoźnika w ofertach udostępniać" - to już całkiem przekreśla Twoją wiedzę na temat handlu na Allegro, jest po prostu zerowa - to na podstawie tej wypowiedzi.
Myślałem o dwóch opcjach:
- albo masz zbyt dużo wolnego czasu
- albo Allegro płaci Ci prowizję od pisanych odpowiedzi
Podejrzewałem to drugie, lecz po tej wypowiedzi, nie mogę tego potwierdzić.
Nie myślę też, że ktoś ma na tyle wolnego czasu, żeby ciągle pisać w postach.
Więc proszę - najlepiej przestań odpisywać na wszelkie posty.
Nie, kupujący nie jest stroną dla przewoźnika, stroną jest nadawca paczki i on może reklamować. Kupujący składa reklamację sprzedawcy. Tak, nie ma obowiązku udostępniać przewoźnika, jeśli nie spełnia on oczekiwać i jeśli generuje problemy sprzedawcy. Jeżeli sprzedawca takiego udostępnia, odpowiada za jego błędy.
Nie Twoja sprawa, ile ja mam czasu, albo kto mi za co płaci, nie Ty mi będziesz to wyliczał. Nie, nie spełnię Twojej prośby i nie przestanę odpisywać.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/ + kilka klauzul niedozwolonych z rejestru UOKiK załatwia temat.
Mylisz się zasadniczo. Co świadczy dalej o Twojej totalnej niewiedzy odnośnie handlu na Allegro. Proszę zatem - przestań się wypowiadać w niektórych kwestiach.
Przewoźnik ma 2 strony - nadawcę i adresata, to chyba jest logiczne. Czyli w/g Ciebie kupujący czym jest dla przewoźnika? Krową na pastwisku? - bo tak z Twojej odpowiedzi wynika. Że kupujący jest nikim... none...
Reklamować przesyłkę może zarówno nadawca jak i adresat - nie wiesz o tym? Naprawdę? Na tyle pisania? Z choinki się urwałaś/eś. Może sobie troszkę poczytasz.... nie kryminałów, tylko regulaminów.
Dodatkowo - jeśli to adresat reklamuje przesyłkę, opóźnienie w dostawie itp. - to wszystkie korzyści z takiej reklamacji przechodzą na jego stronę. Czyli np. otrzymał przesyłkę PocztexKurier48 (za którą zapłacił 11,99 zł) z 1-dniowym opóźnieniem może żądać odszkodowania od PP w wysokości 21,98 zł.?
Piszesz o tym? Nie.. Dlaczego o tym nie piszesz?
Dlaczego nie napiszesz, jakie korzyści mogą otrzymywać kupujący reklamując przesyłki bezpośrednio u kuriera. Powiem Ci - bo po prostu się na tym nie znasz, nie handlujesz , nie znasz realiów handlu przez internet.
Przytaczasz jedynie suche fakty prawne, bez jakiejkolwiek wiedzy praktycznej.
Podsumowując Twoją wypowiedź - albo pisz pełne wypowiedzi, albo zamilknij na stałe.
@xyz96 zgodnie z przepisami może i odpowiada, ale na działanie kuriera w miejscowości kupującego oraz opóźnienia sprzedawca nie ma żadnego wpływu, więc wystawianie mu opinii za pracę jednego z tysiąca kurierów to zwykła głupota.
@vovicz No to pozdrów kuriera, on zawinił, zapewne nie chciało mu się podjechać. Często tak bywa.
@vovicz no wiesz, obniżać ocenę sprzedawcy z nie jego winy 😞 pewnie miał innego dostawcę więc następnym razem wybierz innego jak nie jesteś zadowolony a przewoźnika oceń na stronie googla firma 🙂
Nie ma takiej możliwości. Ewentualnie możesz "wyżyć się" na sprzedawcy, obniżając mu ocenę za obsługę. Chociaż sprzedawca niczemu nie był winny. Ze strony PP to sytuacja standardowa.
1. Kurierowi nie chciało się dostarczyć paczki.
2. Mijał terminowy czas dostawy paczki przez PP - więc wpisują w historię śledzenia przesyłki "nieudaną próbę doręczenia". To zwalnia PP od wypłaty odszkodowania za nieterminową dostawę (a jest to podwójny koszt nadania przesyłki). Z tego samego powodu w regulaminie wydłużyli czas dostawy dla przesyłek PocztexExpres24 do 48H i PocztexKurier48 do 72H. No i problem z głowy, mylące nazwy zostały te same, czasy dostaw w regulaminie wydłużone, brak reklamacji.
2. Swoją drogą - dzwoniłbym na pocztę i prosił o wyjaśnienie sytuacji , podanie powodu awizowania przesyłki i dostawę do domu.
@vovicz Tak z ciekawości - jaka to była konkretnie forma dostawy?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Myślę, że to nie ma znaczenia.
Kiedyś składałem reklamacje do Poczty, tak jak wszyscy, to było kilkaset zł miesięcznie,
W skali całego kraju i w zestawieniu z innymi firmami - płacili odszkodowania 2xkoszt wysylki za nieterminowa dostawę. To były dla PP zapewne ogromne kwoty.
Ale teraz się wycwanili.
Pocztex Expres24- dostawa 2 dni robocze.
Pocztex Kurier48 i odbiór w punkcie - 3 dni robocze.
Dodatkowo - jeśli przesyłka przyjdzie po południu, np. po 15-tej , a ma termin dostawy na ten dzień, to wpisują do historii śledzenia przesyłki - nieudana próba doręczenia.
Przesyłkę dostarczają następnego dnia (jako kolejna próba doręczenia) jednocześnie wysyłając info, że przesyłka jest do odebrania w punkcie pocztowym po nieudanej próbie doręczenia (czyli tzw. awizo).
To często przerabiałem, śledziłem temat i w końcu już odpuściłem. Teraz już nawet nie sprawdzam terminów dostaw.
Tym bardziej dziwi mnie fakt, że Allegro dopuściło PP do programu Szybkich Dostaw. Przecież żadna forma wysylki oferowana przez PP nie gwarantuje dostawy w ciągu 24h. To samo zresztą dotyczy Inpost.
@maxr01 "Myślę, że to nie ma znaczenia." - nie pytałem bez powodu, bo zastanawiałem się, czy przypadkiem nie wybrał opcji "odbiór w punkcie".
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Nie wiem dlaczego Łapka za punkt jest zablokowana.
Może jakiś regulamin...
Z tymi odbiorami w punkcie to różnie bywa...
vovicz Jesteś chyba pierwszym klientem ,który zainteresował się tym problemem . W systemie ocen allegro powinno wprowadzić okienko podobne do ,, oceń produkt ,, z nazwą ,,oceń przewoźnika ,, . To sprzedający odpowiada za załokształt doręczenia , ale taki ranking mógłby mieć zdecydowany wpływ na wybór formy dostawy i dalej idącą porpawę jakości uslugi dostawy .
Heh... Takie okienko byłoby super... Niestety, to mrzonki.
To byłby ubytek w "hakach" na sprzedających.
A All musi cały czas miec jakieś haczyki na sprzedawców.
Teraz dojdą nowe - odpowiedzialność sprzedawców za dostawy kurierskie w terminie 24h.
I to finansowa. Chorym jest fakt włączenia do tego programu PP - przecież żadna przesyłka z PP nie gwarantowane 24h dostawy.
Ogrzewam temat gdyż sytuacja jest nader ciekawa...
Allegro Punkty Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
Czy ktoś orientuje się w jakim przedziale czasowym paczuszka wielkości dłoni może oczekiwać na odbiór? Przekopałem regulamin i nie mogę znaleźć.
Poniżej wiadomość od klienta:
"Dzień dobry
Chciałbym poinformować Państwa o zaistniałej sytuacji, w dniu dzisiejszym udałem się po odbiór przesyłki a te "barany" bo inaczej nie mogę ich nazwać stwierdzili że nie będą czekać na klienta miesiącami ( informację o przesyłce otrzymałem w piątek! ) i ją odesłali do Państwa .
Nie wiem mam czekać a anulowanie transakcji, zwrot ...i kupić produkt raz jeszcze?
M..... K...."
Status przesyłki https://emonitoring.poczta-polska.pl/?numer=00359007738808090023
Ps. Podobna sytuacja jest z dostawą kurierską, przy wybranej dostawie Allegro Kurier 48 okazuje się, że PP podejmuje tylko jedną próbę doręczenia i kiedy przed wysyłką dzwonię do klienta i o tym fakcie uprzedzam, to wszyscy są tym faktem niezmiernie zdziwieni.
Edit, znalazłem, Rzekomo "w punktach odbioru paczka czeka 7 dni od dnia otrzymania pierwszego powiadomienia SMS lub e-mailowego? "https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/allegro-punkty-poczta-zabka-orlen-ruch-sprawdz-najwieksza-siec-...