anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

dziwne wymaganie Allegro w programie ochrony kupującego

katarzynapi
#7 Wielbiciel#

Jestem na Allegro od kilkunastu lat. Setki transakcji jako kupująca - zawsze uczciwych, aż do nie dawna, gdzie musieliśmy z mężem skorzystać z programu ochrony kupującego. A zaczęło się od tego, że wystąpiliśmy o anulowanie transakcji i zwrot pieniędzy od sprzedającego. W dyskusji sprzedawca formalnie na wszystko się zgodził, przesłał nawet dowód przelewu zwrotnego z Revolut, ale pieniądze nigdy nie pojawiły się na koncie. Dokument prawie że na pewno został sfałszowany. Po przesłaniu tego "dowodu przelewu" kontakt ze sprzedawcą się urwał. Allegro zawiesiło jego konto, a myśmy wystąpili o zwrot pieniędzy do Allegro. Jakie było nasze zdziwienie, kiedy Allegro odrzuciło nasz dokument w postaci wyciągu z banku ze wszystkimi ostatnimi transakcjami, który to wyciąg potwierdzał, że żadne pieniądze na konto nie wpłynęły. Natomiast jako dowodu żąda Allegro - i tutaj uwaga - zrzutu ekranu lub ew. emaila  z informacją od banku, że taka transakcja nie została zrealizowana.

Ktoś może nam wyjaśnić takie postępowanie? Chodzi w sumie o niewielkie pieniądze, ok. 200 zł.

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

kostas11
#21 Demiurg#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ dziwne a nie powinno być tak że dowód wysłania kasy powinien przedstawić sprzedawca ? jak ma kupujący udowodnić że nie dostał przelewu ? a może wiecie że sprzedawca to wałek i będzie problem ze ściągnięciem i kombinejszyn jak nie wypłacić 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

katarzynapi
#7 Wielbiciel#

Sprzedawca przedstawił rzekomo dowód zwrotu pieniędzy (przelewu), jednak musi być on sfałszowany, skoro pieniądze nie dotarły. Innego wyjaśnienia nie ma.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@katarzynapi Mogę jedynie potwierdzić informację, którą otrzymałaś z działu bezpieczeństwa. Konsultantka zapytała czy przesłałaś do banku potwierdzenie otrzymane od sprzedającego i w odpowiedzi bank potwierdził, że nie odnotował takiego wpływu. Wystarczy przesłanie zrzutu ekranu z widokiem tej wiadomości z banku.

Jeśli kontaktowałaś się z bankiem telefonicznie i otrzymałaś potwierdzenie, nie powinno być również problemów z uzyskaniem takiej samej odpowiedzi drogą mailową.

 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

katarzynapi
#7 Wielbiciel#

Dowód z wyciągu z banku powinien być dla Allegro bardziej wiążący niż jakaś wiadomość. Cały czas nie rozumiem dlaczego to Allegro nie wystarcza.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@katarzynapi bo bank mógł się zakręcić i nie wykonać poprawnie księgowania

oznacz moderatorów

jaszczur-ka
#10 Popularyzator#

@katarzynapi  Każda finasowa instytucja kieruje się jakimś protokołem, zgodnie z którym postępuje i tak zapewne jest w POK.  Czy nie prościej jest zwyczajnie dostosować  się do ich wymagań ?  Nie są trudne przecież, wszystko można załatwić z domu, przy pomocy telefonu i laptopa, jak mi się wydaje...

oznacz moderatorów