anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ile mam czasu na gwarancje / rękojmię

Patryk6643
#1 Nowicjusz#

Cześć. W wrześniu 2022roku kupiłem antenę zewnętrzną do internetu LTE

Ostatnio antena zaczęła mieć problemy z zasilaniem i nie mamy przez to internetu

Myślałem żeby ją reklamowac, przyzwyczajony że na reklamacje zawsze są na 2 lata

Natomiast w mailu od sprzedającego dostałem informację że gwarancją oraz rękojmia trwają tylko do roku od zakupu

Z tego co wyczytałem prawnie na rękojmię są to 2 lata.  Ale może zmieniło się to ostatnio.

Czy sprzedający ma prawo zmienić te zasady ?

Czy mam prawo to reklamowac ?

Pozdrawiam😁

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

pecela
#16 Inspirator#

Zakup z 2022, tak więc jak to była używana antena, to sprzedający mógł skrócić "rękojmię" do roku (jak kupowałeś od firmy). Natomiast prywatny sprzedawca może dowolnie skracać i wydłużać rękojmię a nawet ją wykluczyć. 

A co do samej anteny, to są to urządzenie pasywne, nie wymagające dodatkowego zasilania. No chyba że to jakieś ODU.

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zmieniło się wraz 2023 rokiem sprawdź, wcześniej była rękojmia teraz jest jest niezgodność z opisem, ale nawet jak było 2lata to na Tobie spoczywa udowodnienie wady więc w zasadzie masz 1rok. Natomiast gwarancji udziela gwarant, masz to opisane w książce i może to być zarówno sprzedający jak i producent, sprawdź ile jest tam napisane.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Patryk6643 

Przeczytaj co napisałeś: "antena zaczęła mieć problemy z zasilaniem"

Więc sprzedający w ramach rękojmi powinien ci może elektrownię pobudować ?

A może po prostu prądu w gniazdku  brak, styki się poluzowały....

oznacz moderatorów