anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak to rozwiązać problem z reklamacją

pawello112
#7 Wielbiciel#

  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ nie wiem o mam zrobić i czy to odpowiednie miejsce naw tego typu pytania. W grudniu zakupiliśmy frezarkę sprzęt potrzebny na czas remontu. No i jak to czasem bywa maszyna się zepsuła. Zapakowaliśmy ją i wysłaliśmy do serwisu. Daliśmy znać do sprzedawcy, że frezarka została wysłana do serwisu. Sprzedawca poprosił aby odebrać sprzęt z serwisu bo to sprzedawca powinien rozpatrzyć reklamację i ewentualnie odesłać ją do serwisu. Zamówili kuriera paczka została odebrana 2 lutego i tu zaczynają się schody. 9 lutego wysłaliśmy zapytanie jaką decyzję w sprawie reklamacji podjął sprzedawca i okazało się, że paczka przez pomyłkę została zwrócona do nas. Zdziwienie wielkie bo żadna przesyłka do nas nie dotarła. Sprzedawca skierował skargę do kuriera i kazano mi czekać na wyjaśnienie sprawy z kurierem, które może potrwać ok. 3 tygodnie. Z reguły wiem,  że takie sprawy są nie do wyjaśnienia. Teraz nie wiem kupować nowy sprzęt gdzie indziej bo jest potrzebny, gdzie się zwrócić o pomoc. Bo według mnie powinni mi oddać chociaż kasę i czekać na reklamację u kuriera sobie na spokojnie. Poradźcie proszę.

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

Halfrunt
#18 Luminarz#

Moim zdaniem kupić nową, skoro tamtą przy remoncie już zajechaliście. Rozumiem że wykonujecie już kolejne prace pod inym adresm i jest potrzebna. Niezależnie od tego czy się ona znajdzie, nie jest pewne czy reklamacja rozpatrzona będzie pozytywnie.

oznacz moderatorów

pawello112
#7 Wielbiciel#

nie jesteśmy firmą kupiona na użytek domowy.

oznacz moderatorów

Halfrunt
#18 Luminarz#

to otwórz dyskusję sprzedawcy i poproś w niej o pomoc allegro, ale frezarka na użytek domowy? to może nie przejść. 

oznacz moderatorów

pawello112
#7 Wielbiciel#

a dlaczego nie. a jak kupuje się wiertarkę czy jakiś inny sprzęt i jak się zepsuje to tez nie przejdzie.

dyskusja juz była otwarta bo z tym sprzedawca rozmowy trwają od połowy stycznia. Obiecane było rozwiązanie sprawy i po zamknięciu dyskusji paczka zaginęła

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pawello112 ty sam przesłałeś kurierem tą frezarkę do serwisu i potem do sprzedacy? czy sprzedawca wysłał po nią kuriera swojego?

oznacz moderatorów

pawello112
#7 Wielbiciel#

sprzedawca wysłał kuriera

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@pawello112 czy chcesz, aby dyskusja ze sprzedającym została ponownie otwarta? 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pawello112 sprzedawca może odrzucić reklamację z powodu niedostarczenia towaru do ekspertyzy reklamacyjnej zgodnie z prawem. Jak zakupisz 2 frezarkę to jeśli ta się odnajdzie to sprzedawca zdecyduje co zrobi z reklamacją tj może ją naprawić i będziesz miał 2 frezarki wszystko zgodnie z prawem polskim i ustawą konsumencką, która jasno wyjaśnia że sprzedawca nie może celowo opóźniać naprawy reklamacyjnej i naprawa ta nie może z winy sprzedawcy utrudniać konsumentowi życia w korzystaniu z towaru ale w twoim przypadku to kurier zjadł paczkę a nie sprzedawca i to kurier odpowiada za paczkę więc zapis nie ma zastosowania bo przyczyny są niezalężne od sprzedawcy więc nie przysługuje ci konsumenckie odstąpienie od umowy zakupu z powodu braku możliwości korzystania z towaru bo nie ma tu winy umyślnej sprzedawcy. Zresztą taka procedura to minimum 30dni wysłanie wezwania po upływie terminu rozpatrzenia reklamacji etc predzej przewoźnik odpowie na reklamację i się sprawa wyjaśni jak zagubił / zniszczył paczkę to wypłaci odszkodowanie i dostaniesz kasę

oznacz moderatorów

pawello112
#7 Wielbiciel#

Ok tu jest po części prawda. Tyle że to nie kurier zjadł paczkę tylko jak wynika z odpowiedzi z działu reklamacji sprzedawcy cyt. z niewyjaśnionych przyczyn paczka została odesłana do nadawcy. no i tu powstał problem bo paczka trafiła gdzie indziej a nie do nas według działu reklamacji

i dlatego jest dla mnie zagadka bo jeżeli z korespondencji wynika, że frezarka została odesłana do nas przez dział reklamacji do nas i w tym czasie zaginęła to czyja to wina moja czy sprzedającego? I czy ja mam czekać aż oni ustalą co zrobili z paczką czy powinnam mieć już rozwiązany problem z reklamacją

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pawello112 allegro nie wypłaci ci protecta bo trwa postępowanie reklamacyjne u przewoźnika, sprzedawca powinien reklamację odrzucić w terminie bo nie miał jak zbadać usterki. Co do ustawy to owszem odpowiada on za paczkę do momentu doręczenia zakupu a nie za reklamacji. Zostaje czekać bo może się okazać że allegro nawwt ci protect zwróci ale frezarka się znajdzie po jakimś czasie i sprzedawca ją naprawi i ci odeśle bo tak mu nakazuje uk, w regulaminie allegro masz zapis że jeśli po wypłaceniu protect uzyskasz rekompensate z innego źródła to protect maaz zwrócić a ty kupiłbyś nową frezarkę za tą kasę i wtedy zdeksza duży problem. Sprzęt potrzebny ale są firmy pozwalające wypożyczyć taki sprzęt i po odpaleniu protect bym się z rachunkiem z wypożyczenia do allegro zgłosił

oznacz moderatorów

pawello112
#7 Wielbiciel#

To może od początku. Pisałem, że frezarka była w serwisie,który przysłał nam wycenę naprawy frezarki (nie mogliśmy znaleźć paragonu stąd ta wycena ale wiedzieliśmy co jest do naprawy i praktycznie cała frezarka była do wymiany prócz obudowy) zapytaliśmy w serwisie czy możemy zamiast naprawy prosić o nową. Odesłano nas do sprzedawcy. No i się zaczęło. Sprzedawca domagał się aby wycofać sprzęt z serwisu i przesłać do niego ponieważ to on jest uprawniony do rozpatrzenia reklamacji. Sprzęt został wycofany z serwisu i została zgłoszona oficjalna reklamacja do sprzedawcy. Dział reklamacji odpisał, że mogę ją wysłać do serwisu (właśnie tam gdzie była), że oni nie muszą w tym uczestniczyć. I dział reklamacji mówił wysłać do serwisu dział sprzedaży, że przesyłka powinna być dostarczona do nich. Po długiej wymianie na allegro nic nie mogliśmy ustalić. Otworzyliśmy dyskusję, po której został wyznaczony termin odbioru przez kuriera przesyłki. Dyskusja została zamknięta. Kurier przyjechał odebrał paczkę no i czekaliśmy na info z działu reklamacji jaką podjęli decyzję. Po tygodniu wysłałem zapytanie co z reklamacją i wtedy dowiedzieliśmy się, że paczka zaginęła

A co do zdania, że sprzedawca powinien reklamację odrzucić w terminie bo nie miał jak zbadać usterki no nie bo miał szczególną opinię z serwisu , do którego chciał wysłać frezarkę. Nie wiem czy to ważne

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pawello112 ale w jakim serwisie sami wysłaliście na serwis do firmy x zajmującej się naprawami takich sprzętów, czy wysłaliście do gwaranta podanego w karcie gwarancyjnej na gwarancję 

oznacz moderatorów

pawello112
#7 Wielbiciel#

serwis podany w karcie gwarancyjnej

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

nie wiem co ten sprzedawca chciał zrobić to raz czy on ten sprzęt wysłać chciał w ramach twojej relamacji do serwisu gwaranta jako pośrednik w reklamacji gwarancyjnej czy ty u niego złożyłeś reklamację z tytułu neizgodności z umową bo to są 2  różne rzeczy wywołujące różne skutki prawne więc liczy się to co zostało w końcu złożone czy wpierw gwarancja w serwisie x jako gwarant wystepuje serwis x w karcie gwarancyjnej wycofanie i następnie złożenie u sprzedawcy reklamacji z tytułu gwarancji z nim jako pośrednikiem czy wycofanie i złożenie u niego reklamacji za niezgodność z umową?

oznacz moderatorów

pawello112
#7 Wielbiciel#

"on ten sprzęt wysłać chciał w ramach twojej reklamacji do serwisu gwaranta jako pośrednik w reklamacji gwarancyjnej" dokładnie tak

oznacz moderatorów

pawello112
#7 Wielbiciel#

sprzęt został najpierw wysłany do gwaranta serwis x wystepujący  w karcie gwarancyjnej wycofanie i następnie złożenie u sprzedawcy reklamacji z tytułu gwarancji z nim jako pośrednikiem

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Otwórz tą dyskusję i odznacz jako nierozwiązaną.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pawello112 no to się delikatnie mówiąc sam zaorałeś - obowiązują zapisy gwarancji a reklamację ogarnia gwarant, on ci będzie odpisywał na reklamację a nie sprzedawca do którego nie złożyłeś roszczenia i uwaga najczęstszy zapis gwarancyjny czas na odpowiedź reklamacyjną płynie od dostarczenia towaru do gwaranta  zonk. Czekasz na info co z paczką i już nic nie możesz zdziałać zwyczajnej reklamacji nie złożysz bo odrzuci za brak odesłania towaru, przepisy nie obejmują odpowiedzialności za doręczenie po zakupie na gwarancji a od 12 lutego protect nie zwraca kasy za uszkodzone i zagubione paczki w transporcie 

oznacz moderatorów