anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak zareklamować towar po zakupie?

El-Matador
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry. Mam następujący problem. 27.05.2021 r. zakupiłem od pewnej firmy soundbar jbl. Towar zostal zakupiony jako trochę używany, z opisu i zapewnień sprzedawcy "w stanie idealnym, zakupiony w 2020 r., z jeszcze ponad roczną gwarancją". Towar dotarł, 5 tyg działał bez zastrzeżeń, aż do 10 lipca kiedy coś zaczęło szwankować. Pisałem do sprzedawcy kilka razy żeby przesłał mi dokumenty gwarancyjne żebym mógł zareklamowac sprzęt w serwisie jbl, bez odzewu, dodatkowo zablokował mój numer telefonu na dwoch numerach, które posiada i nie mam z nim żadnego kontaktu. Z tego co widzę regularnie się loguje. Dodam, że sprzęt nie był tani bo kosztował dwa tys złotych. Przed zakupem kontakt był, chwilę po zakupie też, a jak pojawiły się problemy sprzedajacy umywa ręce i pali głupa. Czy może mi ktos doradzić co mogę w takiej sytuacji zrobić? Z góry dziękuję za wszelkie porady. Pozdrawiam 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

xyz96
#21 Demiurg#

@El-Matador Nie składaj reklamacji z gwarancji w żadnym serwisie, tylko wyślij mailem pisemną reklamację sprzedawcy na podstawie rękojmi, to zazwyczaj bardziej korzystna opcja dla kupującego, masz wtedy więcej praw. Określ wady i domagaj się według uznania, naprawy, wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów po odesłaniu. Sprzedawca odpowiada za towar używany z rękojmi minimum przez rok. Jeżeli nie masz kontaktu ze sprzedawcą, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w niej złóż reklamację i poczekaj na reakcję. Sprzedawca ma obowiązek wypowiedzieć się w Dyskusji w ciągu 24 godzin. Po tym czasie wsparcia przy reklamacji w Dyskusji udzieli Ci pracownik Allegro.

Gdyby jednak Dyskusja nie rozwiązała problemu, złóż wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

Poczytaj o rękojmi na stronie UOKiK.

oznacz moderatorów

El-Matador
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za cenne wskazówki. A co W sytuacji gdy prowadziłem już rozmowę ze sprzedawcą- dotyczyła podania nr przesyłki kurierskiej - i zobaczyłem ją jako zakończoną. Nie mam raczej możliwości jej wznowienia. Pozdrawiam 

oznacz moderatorów

mr_oma
Moderator
Moderator

@El-Matador, czy poprosić w Twoim imieniu o wznowienie tej Dyskusji? 🙂

   Maja
   Moderator


   _____________
   Jeśli zdanie kogoś innego trafia w Twój punkt widzenia,
   nie czekaj i przyznaj tej osobie W punkt!
oznacz moderatorów

El-Matador
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry. Jeżeli jest taka możliwość to bardzo proszę o wznowienie dyskusji. Dziękuję. Pozdrawiam Sławek 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderator
Moderator

@El-Matador Gotowe, nasz pracownik wznowił Twoją dyskusję ze Sprzedającym, więc możesz w niej przedstawić swoje stanowisko. 

   Ola
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

El-Matador
#7 Wielbiciel#
  • Dzień dobry. Mam następujące pytanie.  Zgodnie z sugestiami złożyłem u sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi z zastrzezeniem zwrotu pieniędzy.  Sprzęt, który zgodnie z opisem aukcji był na gwarancji producenta odeslalem na swój koszt do sprzedawcy pod koniec sierpnia. Sprzedawca odeslal sprzęt do serwisu jbl i dokonał płatnej naprawy na kwotę 370zl. W dniu wczorajszym przelał mi kwotę 1629 z 1999zl obciążając mnie kosztami naprawy. Jak się okazało była to usterka modułu elektronicznego więc nie miałem na nią wpływu. Czy w świetle przepisów miał do tego prawo? Wydaje mi się, że skoro uznał reklamację powinien zwrócić mi całość kwoty A w chwili obecnej naprawił sobie sprzęt za moje pieniądze. O polubownym  załatwieniu sprawy nie ma mowy (od zgłoszenia usterki do zwrotu środków minęły 3 m.ce). Z gory dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam-Sławek  
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Domagaj się całości.Naprawa na gwarancji-płatna???

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@El-Matador masz rację. Potwierdziliśmy to w Twojej dyskusji ze sprzedającym. W przypadku uznanej reklamacji, kupujący powinien otrzymać zwrot całości poniesionych kosztów, a uznana reklamacja jest dla kupującego bezpłatna. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

El-Matador
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry. Dziękuję za odpowiedź. Dla mnie wszystko jest jasne ale sprzedający nie rozumie czym jest odpowiedzialność z tytułu rekojmi. W korespondencji obrał swoją wersję wydarzeń i wypisuje bzdury o dewastacji sprzętu, który został kupiony jako używany (widać to na zdjęciach z aukcji) i odesłany do niego w takim samym stanie w jakim go otrzymałem- czyli ze śladami używania. Uznal reklamację więc temat powinien być zamknięty. Aktualnie: Naprawił sprzet na mój koszt, potrącił to sobie z zapłaconej kwoty jako polubowne załatwienie sprawy i teraz z powrotem może z niego korzystać. W opisie aukcji była podana informacja o gwarancji, dodatkowo przed samym zakupem wysłałem jeszcze w tej sprawie pytanie do sprzedającego i zapewnił mnie,  że sprzęt ma jeszcze ponad rok gwarancji co przesadzilo o jego kupnie. Jak się okazuje naprawa podzepsolu była płatna, czyli gwarancji na sprzęt nie ma i nie było- sprzedajacy w ogóle nie odniósł się do tej kwestii.  Opis aukcji był niezgodny z rzeczywistością. Tłumaczy to również, dlaczego po informacji o awarii zablokował moj nr tel i unikał kontaktu. Proszę o informację co mogę jeszcze zrobić bo sprzedajacy napisał, że gwarancja na sprzęt nie jest dozywotnia i zamyka temat.

oznacz moderatorów

maxr01
#15 Entuzjasta#

Po prostu nie daj się zrobić w 4-ry litery (czyt. **piiip**). Ja tu głównie występuję jako sprzedawca  (co xyz96 Ci potwierdzi),  z ponad 20-letnm stażem.

Kupiłeś przedmiot. Fakt, był używany, to zapewne był zwrot od klienta. Karta gwarancyjna pewnie była wypełniona i zarejestrowana w systemie JBL . Sprzedawca powinien Ci dołączyć kartę gwarancyjną (podbitą) oraz "ksero " wcześniejszego " dokumentu sprzedaży - to na wypadek gdybyś sam chciał reklamować produkt w serwisie producenta. (termin ograniczonej gwarancji z tytułu wcześniejszej sprzedaży).

Przy tej cenie towaru to ja już całkowicie pomijam wszelkie koszty transportu , to "groszowe" sprawy oraz wszelkie terminy - nawet na  korzyść sprzedającego.

Serwis naprawił sprzęt odpłatnie - na 100% wystawił opinię, dlaczego ni uznał naprawy gwarancyjnej.  Sprzedający powinien przytoczyć taką opinię i odesłać naprawiony sprzęt kupującemu wraz z formularzem kosztów naprawy (oczywiście wykluczającym naprawę "gwarancyjną" ) . Podejrzewam, że gdyby serwis przedstawił Ci powody odpłatnej naprawy - to chyba byłbyś  w stanie je uznać -  tego już nie da rady się ominąć, lecz  nie miałeś takiej możliwości.

Takie stanowisko sprzedającego jest kompletnie  nie do przyjęcia, narusza wszystkie zasady handlu i reklamacji, ja jestem sprzedawcą, ale nigdy bym się pod tym nie podpisał.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@El-Matador Nigdzie, tutaj i w korespondencji ze sprzedawcą nie wspominaj już o żadnej gwarancji. Odnoś się wyłącznie do rękojmi. Zamknąłeś Dyskusję? Jeśli nie, domagaj się zwrotu reszty ceny towaru + kosztów wysyłek w obie strony na podstawie uznanej reklamacji z rękojmi. Poproś tam o pomoc pracownika Allegro. Jeżeli mimo to pieniędzy nie otrzymasz, złóż wniosek o ich zwrot z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

oznacz moderatorów

El-Matador
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry. Dziękuję Państwu za pomoc. Pozdrawiam

oznacz moderatorów