anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak zrezygnować z części zamówienia, którego jeszcze nie otrzymałem?

boczo41
#7 Wielbiciel#

W porozumieniu ze sprzedawcą doszliśmy do wniosku by zrezygnować z części zamówienia co nie dotarła. Sprzedawca zaproponował zwrot pieniędzy za tą część zamówienia co nie dotarła. Wybrałem więc opcje zwrot części zakupów aby system mógł policzyć ile sprzedawca ma odesłać za nie kompletne zamówienie. Lecz system oczekuje na zwrot przesyłki której nie otrzymałem... co zrobić ? 

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

xyz96
#21 Demiurg#

@boczo41 Nic nie musisz robić, nie musiałeś nawet robić zwrotu części zamówienia, ponieważ to nie Ty nie chcesz się wywiązać z zawartej umowy, tylko sprzedawca. Jeżeli sprzedawca nie wywiązuje się z umowy, nie może, nie ma prawa żądać od Ciebie dokonywania żadnych zwrotów. Powinien oddać wtedy wpłatę niezwłocznie, o ile się na to godzisz.

Oczywiście nie musisz też odsyłać przesyłki, której nie otrzymałeś. Jeżeli sprzedawca nie odda Ci pieniędzy, otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś w nim o pomoc pracownika Allegro.

oznacz moderatorów

A3dam
#12 Orędownik#

@boczo41 
Kupujący nie ma możliwości zwrotu rzeczy w posiadanie której nie wszedł - sprzedawca nie powinien więc proponować rzeczy awykonalnych.
Zgłoszenie (np. na platformie Allegro) zwrotu (czyli zamiaru odesłania rzeczy) przez Kupującego - w sytuacji gdy nie tylko nie wszedł (ale jak wynika z deklaracji Sprzedającego: nie wejdzie on w posiadanie niektórych rzeczy) stawia Kupującego w bardzo niekomfortowej sytuacji - ponieważ deklaruje on zamiar, którego już w chwili deklaracji nie zamierza realizować.
Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć zakupione produkty, natomiast Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy np. dla części niedostarczonej.
W tym celu należy (i wystarczy) przesłać oświadczenie o odstąpieniu od części Umowy Sprzedającemu: np. mailem/wiadomością Allegro/wiadomością w dyskusji.

oznacz moderatorów