anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Obowiązek informacji o ograniczeniach zwrotu

Simon157
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, Kupiłem słuchawki określone jako zauszne, w treści aukcji ani w zakładce zwroty nie było informacji o ograniczeniu zwrotu towaru że względów higienicznych.  To że słuchawki wystawione jako zauszne z tytułem i kategorią "zauszną" są produktem higienicznym dowiedziałem się w momencie odmowy przyjęcia zwrotu. Gdybym wcześniej otrzymał tą informacje, w ogóle nie doszło by do transakcji. W mojej ocenie Sprzedający ewidentnie nie dopełnił ciążącego na nim obowiązku informacyjnego, co jest wskazane nawet  w pomocy allegro - https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/kiedy-sprzedajacy-moze-odmowic-p...

jest tam wyraźnie napisane że "sprzedający poinformował o wyłączeniu odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 ustawy o prawach konsumenta." Sprzedający mnie o tym nie poinformował. I nie przyjmuje zwrotu a co gorsza pracownik allegro przyznał mu rację w dyskusji. Co zrobić w takiej sytuacji?

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

_HolaOla_
Moderator
Moderator

@Simon157 Jeśli nie zgadzasz się z tym stanowiskiem jedynym rozwiązaniem w zastniałej sytuacji jest zgłoszenie sprawy do sądu lub właściwych instytucji. 

   Ola
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Simon157
#7 Wielbiciel#

Ale ja nie pytam się co mam zrobić, tylko chce znać odpowiedź czy sprzedający ma obowiązek informowania o ograniczeniach zwrotu?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ale nie jest tak że to dotyczy słuchawek dousznych  

Czy słuchawki są produktem higienicznym?
*Dotyczy słuchawek dokanłowych/dousznych: Informujemy, że ze względów higienicznych (art. 38 pkt 5 ustawy o prawach konsumenta) nie przyjmujemy zwrotów słuchawek dokanałowych/dousznych, których opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu lub które noszą ślady użytkowania.

  , a tu czytam że były za uszne ( nauszne?). Nie znam szczegółów.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Simon157 Tak, sprzedawca ma obowiązek informowania o ograniczeniach zwrotu. Jeżeli w momencie zakupu takiej informacji nie było, masz pełne prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Pracownik Allegro nie może przyznać racji sprzedawcy w takiej sytuacji. Nawet w przypadku słuchawek dousznych, pracownik UOKiK przyznał rację kupującemu i stwierdził, że ma prawo do zwrotu. Jest gdzieś na tym forum obszerny wątek na ten temat. Pracownik UOKiK z pewnością ma większe kompetencje w tym temacie, niż pracownik Allegro. 

Otworzyłeś spór? Otwórz; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i ponownie poproś o pomoc Allegro. Jeżeli Allegro Ci nie pomoże, złóż wniosek o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

Wpisz w wyszukiwarkę na tym forum hasło - zwrot słuchawek dousznych, stanowisko UOKiK - znajdziesz wtedy odpowiedź kompetentnej osoby w tym temacie. 

 

Tu masz odpowiedź; https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/zwrot-s%C5%82uchawek-dousznych-a-ustawa-o...

oznacz moderatorów

Simon157
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za merytoryczną odpowiedź, z informacjami z wątku się zapoznałem. Wydawało się że sprawa jest oczywista, spór jest założony ale niestety allegro stoi po stronie sprzedającego:

Screenshot_20220115-191402.jpg

Napisałem wywód o obowiązku informacyjnym sprzedającego i czekam na ustosunkowanie się allegro.

oznacz moderatorów

A3dam
#18 Luminarz#

@Simon157 
allegro stoi po stronie sprzedającego

A jak to uzasadnia ?

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

Simon157
#7 Wielbiciel#

W pierwszej wypowiedzi nie było żadnego uzasadnienia ale nastąpił zwrot - teraz allegro przeprasza za poprzednią wypowiedź swojego pracownika:

"Przepraszam za poprzednią wypowiedź pracownika, która mogła wprowadzić w błąd. Sprawdziłam i Sprzedający nie umieścił informacji, że nie przyjmuje zwrotów słuchawek ze względów higienicznych. Przypominam, że Sprzedający ma obowiązek poprawnego opisu akcji, tak żeby nie wprowadzać klienta w błąd." 

Sprzedający oczywiście nie zgadza się z allegro i twierdzi że to oczywiste bo regulaminie allegro jest zapis o ograniczeniach i w jego aukcji/zakładce zwroty nie musi być już nic więcej.

oznacz moderatorów