anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Opóźnienie przesyłki. Kogo wina?

Client:44199406
#2 Obserwator#

Zakupiłam produkt przy ktorym była informacja ze dotrze on dzisiaj. Nawet nie było notki ze może dotrzeć dzień później. Specjalnie wybrałam dany sposób wysyłki aby dotarł do mnie dzisiaj. Okazuje się ze produkt jest opóźniony i dotrze później… jak to jest? Dlaczego nie dostaje się takiej informacji wcześniej. Jeśli gwarantują dostawę danego dnia to czemu nagle jest opóźnienie? 

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

_Likos_
#21 Demiurg#

@Client:44199406 " Jeśli gwarantują dostawę danego dnia" a kto napisał że gwarantują? Termin dostawy jest PRZEWIDYWANY nie gwarantowany. To różnica

A wina - systemu allegro który pokazuje PRZEWIDYWANE terminy dostaw na podstawie wczesniejsych przesyłek. Pewnie wiekszośc paczek dociera w terminie przewidywanym lecz zdarzają sie opóxnienia i trzeba sie z tym niestety liczyc w momencie zakupu.

oznacz moderatorów

krejzole
#14 Krzewiciel#

Jak potrzebuje czegoś na dzisiaj to idę do sklepu i kupuję. Jak zamawiam z sieci to chyba logiczne że trzeba zaczekać na przesyłkę 2-3dni.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Client:44199406 A gdzie miałaś napisane kiedy dotrze? Pamiętaj że sprzedawca deklaruje czas wysyłki - i to jest ważne. Szacowany czas dostawy to wymysł allegro. Nikt do końca nie wie jak to jest kalkulowane.

czas wysylki a czas dostawy.jpg

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:44199406 U większości przewoźników gwarantowany termin dostawy to przeważnie 2 do 3 dni roboczych od dnia nadania. Większość przesyłek dociera do odbiorcy kolejnego dnia roboczego po nadaniu ale nie wszystkie.
Na allegro nigdzie nie wyświetla się informacja o gwarantowanym terminie dostawy a jedynie o przewidywanym.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Bo masz kupić a później już...jakoś będzie.

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@Client:44199406  Winę ponosi wyłącznie serwis Allegro, który swoimi komunikatami wprowadza w błąd kupujących. ŻADEN przewoźnik NIE GWARANTUJE dostawy w ciągu 24h. Żaden nie ma takich zapisów w swoim regulaminie. Allegro o tym wie, ale wprowadziło własny system liczący średnią czasu dostawy. Czyli jeżeli sprzedawca wysłał 100% zamówień w deklarowanym przez siebie czasie i 98% zamówień dotarło na miejsce następnego dnia to system allegro zaokrągla sobie średnią i PRZEWIDUJE, że każda z przesyłek ma szansę dotrzeć na miejsce następnego dnia. Celowo używają określenia PRZEWIDYWANA dostawa, bo z tego zawsze mogą się wytłumaczyć. Gdyby używali określenia GWARANTOWANA dostawa wtedy można by było domagać się jakiegoś zadośćuczynienia. Jako, że przewidują, a nie gwarantują to powiedzą "Przepraszamy, staraliśmy się, życie" i po temacie. Niesmak pozostaje, a po uszach najczęściej obrywa sprzedawca, bo jemu łatwo dokopać, wystawić komentarz negatywny (tylko za co skoro zrobił swoje tak, jak deklarował), a allegro? Allegro zwinęło prowizję wprowadzając (poniekąd) klienta w błąd i oczywiście nie mają sobie nic do zarzucenia. Na tym forum temat informacji o terminach dostaw jest poruszany regularnie. Allegro nie słucha, bo nie nie ponosi żadnych konsekwencji swojego działania. Niezadowoleni są kupujący, baty dostają sprzedawcy, a allegro jest cacy.

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#17 Koryfeusz#

Chyba nawet nie trzeba mieć tych 98%. Maximum punktów w jakości dają już od 40%. Ja ostatnio częściej zaczęłam zamawiać kuriera i pilnować wrzucania do paczkomatów do południa, skróciłam czas wysyłki z 48 na 24. Mam w statystykach 10% dostawy na następny dzień. Fakt, że dopiero tydzień tego pilnuję, a w aukcjach też już potrafi tak wyświetlać. Tyle, że naprawdę pilnuję tego i nie było poślizgów z odebraniem przez kuriera przez ten tydzień. Jednak np w ostatni piątek, 1na doszła w sobotę, a 2 sobie leżały na sortowni do poniedziałku....

oznacz moderatorów

AR_Auto_Czesci
#13 Ambasador#

@AnnaG-Antyki w przypadku Paczkomatów mam wrażenie że system Allegro nalicza dostarczenie paczki dopiero w momencie gdy Kupujący otworzy skrytkę, a jak wiadomo takie przesyłki potrafią czekać na odbiór do 48h

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@AnnaG-Antyki Jeżeli się nie mylę, to dostawa jest zaliczona w momencie kiedy klient odbierze paczkę z paczkomatu. Czyli wysyłasz dzisiaj zgodnie z deklaracją, paczka jest dostarczona do paczkomatu następnego dnia, ale klient odbiera ją dopiero kolejnego dnia stąd tak mały procent dostaw następnego dnia. Tak mi się wydaje.

Opóźnienia z dostawami w sobotę mogą wynikać z sezonu urlopowego. Nasz rejon obecnie obsługuje kierowca na zastępstwie i to widać w godzinach odbiorów. Ledwie dają radę w tygodniu więc dostawy weekendowe, które są raczej umowne niż wynikające z jakichkolwiek zapisów regulaminowych, nie są priorytetem.

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#17 Koryfeusz#

Oj to prawda. Normalnie kurier u mnie potrafi zabierać około 11, 13, 15 i czasem nawet przed 17. Teraz widzę że jak mam tylko 1 czy 2 paczki to muszę wrzucić do 11 żeby na pewno zabrał, 3 czy 4 do 13 i wtedy też idzie. Od 5ciu zamawiam kuriera. Jak np bym miała 2 rano i by zabrał. to jak potem dorzucę jedna przed 13 i nie daj Boże akurat następnego dnia rano nic nie dorzucę to potrafi zabrać dopiero po 24h. Czyli o dziwo 1 włożenie dziennie potrafi lepiej zadziałać niż latanie po 2-3 razy.  W zeszłym roku jak jeszcze miałam paczkopunkt obok to w sezonie urlopowym kurier na zastępstwie potrafił po 2-3 dni nie podjeżdżać, a wtedy miałam więcej paczek. Ładnych kilka razy musiała do kierownika dzwonić żeby odebrał.

Ale takiej tragedii z tymi weekendowymi chyba nie ma. Na następna sobotę wesele mam i właśnie mąż zasuwa po 7 paczek xD. Ale nie chce mi się sprawdzać czy wszystko co miało dziś być dotarło.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Puzonix Przecież możesz ustawić w swoich wysyłkach późniejszy czas dostawy! a wg prawa kto odpowiada za przesyłkę do chwili doręczenia?  konsument?

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@LEW433 Nie rozumiem o co Tobie chodzi. Ja nie mam problemu z realizacją zamówień w deklarowanym terminie. Sprzedawca odpowiada za doręczenie przesyłki tylko w zakresie ustawy konsumenckiej i ewentualnie w zakresie czasu dostawy jaki wynika z zapisów regulaminowych przewoźników. Żadne przepisy, żadnemu konsumentowi nie gwarantują dostawy w ciągu 24h, 48h.

Jako sprzedawca deklaruję wysyłkę w ciągu 24h, żadnej dostawy w terminie 1,2 czy 3 dni nie gwarantuję i nie muszę.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Gwarantujesz zapisem w ofercie! Ale Ja nigdy żadnemu sprzedającemu nie wytykałem opóźnienia anie nie ujmowałem gwiazdek, to tak na wszelki wypadek.🤗

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@LEW433 Pokaż jakąś, jakąkolwiek ofertę w której znajduje się zapis o gwarantowanym terminie dostawy w ciągu 1,2 lub 3 dni.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ja nie szukam takich dostaw, inni tak opisują, Jestem realistą.

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@LEW433 Nie posądzam Cię o to 🙂

W ofercie jedyne co gwarantuję to czas wysyłki. Nie mam możliwości zagwarantowania czasu dostawy. Nawet nie mam możliwości zadeklarowania czasu dostawy. W tej kwestii kupującego chronią zapisy ustawy, a ta nie gwarantuje konsumentowi dostawy w czasie 1, 2 czy 3 dni.

W podkreślaniu tego nie chodzi o jakąś złośliwość z mojej strony czy ze strony innych sprzedawców. Myślę, że każdemu zależy na tym żeby obsłużyć klienta jak najlepiej, bo taki klient wraca i dzięki temu funkcjonujemy. Chodzi o to, że to, co robi allegro to jest, delikatnie mówiąc, naciąganie statystyk dla własnego interesu. Ja deklaruję czas wysyłki i tego się trzymam. Na to co się dzieje po wysyłce nie mam wpływu. Odpowiadam prawnie za przesyłkę do momentu dostarczenia jej do klienta co nie znaczy, że mam wpływ na to co się z nią w czasie dostawy dzieje. Reaguję na zgłoszenia, rozwiązuję problemy jednak cały proces doręczenia jest poza moją kontrolą. Takie są niestety fakty.

oznacz moderatorów

Client:35781656
#2 Obserwator#

U mnie jest podobny temat. Niestety allegro wprowadza ludzi w błąd, i nie ponosi za to żadnej odpowiedzialności. Ja pisałam do firmy w której zamówiłam towar, ponieważ dostawa oczywiście SMART-  trwa tak długo, że straciłam cierpliwość. Pani grzecznie napisała do mnie, że przesyłka została już nadana 17 kwietnia dziś mamy 29 kwietnia i nadal czekam. Usługę transportową zamawiamy przez allegro w pakiecie SMART na allegro a nie u firmy u której kupujemy jest to ich partner logistyczny. Stąd biorą się problemy. Nawet nie wiem do kogo taką skargę zgłosić?????????????????????????????????????????????????????

oznacz moderatorów