anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Oszustwo na allegro?

olszak4
#7 Wielbiciel#

Witam,

Dostałem list do skrzynki w którym była rzecz której nie zamawiałem - Towar jest opłacony na koncie nie mam takie transakcji zrealizowanej. O co tu chodzi?

Dziwna sytułacja bo dnia xx i godzinu 14,13 kupowalem coś na allegro a kupiny towar jest również dnia xx i godznie 14,13 czy możliwe że ktoś chce się włamać na konto i wysłał coś na probę?

Zmianiłem hasła co można jeszcze zrobić ?

Zwrócić towar do kupującego  czy co 

Pozdawiam   

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

komis-bell
#21 Demiurg#

Czy otrzymałeś też to co faktycznie zamawiałeś?
Jeśli nie to najpewniej doszło do pomyłki i sprzedający wysłał inny towar niż zamawiany.
Jeśli tak to zakładam, że pomylił adresy przy innym zamówieniu i podał Twój adres.
Zdarza się.

Skontaktuj się ze sprzedającym i przedstaw sytuację, jestem przekonany, że raz dwa się wszystko wyjaśni 🙂


Znamion oszustwa tu nie widzę żadnych ale hasła warto zmieniać raz na jakiś czas więc to nie zaszkodziło na pewno 🙂

oznacz moderatorów

olszak4
#7 Wielbiciel#

Ja nic nie zmawiałem od tego kupującego .

A mam go widocznego w zakładce kupion opłacone 

i tego nie rozumiem 

 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@olszak4  Więc natychmiast zmień hasło do konta Allegro,  ustaw też dwustopniowe logowanie.

Niedawno był wyciek danych z Allegro, możliwe że ktoś włamuje się na twoje konto.

I jeszcze jedno:

" Ja nic nie zmawiałem od tego kupującego ."

Od kupującego?  Może masz zwrot od kupującego?

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@olszak4 a nie miałeś przypadkiem tego produktu w koszyku? Jeśli godzina zakupu jest identyczna jak ta, o której kupowałeś inny produkt, to prawdopodobnie za jednym podejściem zapłaciłeś za 2 zamówienia. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

olszak4
#7 Wielbiciel#

tak to ten a ja go nie zamiwiałem na 100%

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@olszak4 A może ktoś z domowników?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@olszak4 czy na kopercie są dane nadawcy tego listu? 

@br. w ostatnim czasie nie mieliśmy żadnego wycieku danych. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@_HolaOla_  "...w ostatnim czasie nie mieliśmy żadnego wycieku danych"

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/wyciek-na-allegro/m-p/497688#M162727

Wiadomo że "w ostatnim czasie" to nie musi być wczoraj.  Skutki tego wycieku sprzed pół roku będą jeszcze odczuwane  przez kilka lat,  to nie rozlewa się tak szybko.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@br. skoro już linkujesz do tego wątku to warto tutaj wspomnieć, że Natalia w tym wpisie wyjaśniła że "zdarzenie dotyczyło wyłącznie kilkudziesięciu klientów. (...) Nie pozyskano danych o charakterze wrażliwym, a co za tym idzie nie pozyskano haseł. Nie apelowaliśmy do klientów o zmianę haseł - niezwłocznie po zdarzeniu skontaktowaliśmy się wyłącznie z użytkownikami, których danych osobowych zdarzenie dotyczyło, aby przekazać informacje o podjętych działaniach i dalszych krokach. Co więcej, nie było i nie ma możliwości podejrzenia haseł naszych użytkowników."

Więc ta sytuacja nie ma absolutnie żadnego związku ze sprawą z tego wątku. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@_HolaOla_  Dziękuję za obszerne wyjaśnienie.

Rozumiem że w pełni kontrolowaliście wyciek, wiecie dokładnie które dane zostały wykradzione, macie na to wszystko szczególowe pokwitowania od włamywaczy.

Na taką odpowiedź liczyłem, wiem że na wiarygodności Allegro można zawsze polegać.

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Może pomylka

ktos inny nie dostał swojego zmaowienia

i co chcesz zwracać i jakiemu kupującemu??

oznacz moderatorów