anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem ze zwrotem pieniędzy za zwrócony towar

ya4u
#9 Pomysłodawca#

Ya4u temat został usunięty w niestety złym momencie.

oznacz moderatorów
373 ODPOWIEDZI 373

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@LEW433 jeśli interesuje Cię ta historia to musisz przeczytać wczorajsze i dzisiejsze posty. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zaczynałem z Tobą na początku ale z góry wiem jak odpowiedzą niektórzy tu, więc szkoda Mi trochę "zdrowia" na całość, przeczytałem cześć tylko, ale jak ważne i wnosi to przeczytam.🤗

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@LEW433 właśnie chciałem Ciebie oznaczyć ale nie pamiętałem dokładnie cyfr bo "lew-ów" tutaj dużo. 😅

Jak zawsze i wszędzie każdy ma inną wiedzę w innym zakresie, inne zdanie, inne poglądy.

 

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@LEW433 Szkoda czasu na czytanie, cały proces bezsensownie przedłużył sobie Kupujący i nie przyjmuje do świadomości, że krzywdzi głównie samego siebie. Ale w końcu poszedł po rozum do głowy i zaczął zbierać dokumenty. A gdyby od razu posłuchał, to już dawno miałby sprawną nagrzewnice lub wypłatę z AP. Jako firma "na gębę" nic nie załatwi i trzeba mieć dowody, proste.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@ya4u "Przecież sprzedający zachowuje się profesjonalnie, tylko moje zachowanie jest nieprofesjonalnie i to ja robię cyrk bo przecież to normalne sprzedawać uszkodzone urządzenie bez ponoszenia odpowiedzialności i jeszcze zatajać decyzję autoryzowanego serwisu podając swoją wyimaginowana opinie jak zrobił sprzedający. Wychodzi na to że ludzie pochwalają takie zachowania. Dziwne standardy, ale dość wysoko postawiona poprzeczka, można walczyć o tytuł super sprzedawcy."

Za takie insynuacje i jawne szczucie już tutaj przepraszałeś. Przedstaw teraz te posty, co wychwalają zachowanie Sprzedawcy. Próbujesz dyskredytować uczestników tego tematu, bo nie podobają ci się pewne posty (nie pasują do Twoich teorii spiskowych, a tego nie lubisz). Co więcej, pierwszy temat usunąłeś w nerwach, bo było zbyt wiele postów, które nie pasowały do Twojego planu. Zachowałeś się po chamsku i bez żadnego szacunku do uczestników dyskusji.

"Allegro napisało żebym złożył wniosek AP z kosztorysem naprawy od serwisu.... Czyli znowu muszę je dostarczyć do serwisu..."

Już w grudniu pisałem, żebyś to sobie załatwił, ale po co... trzeba było sobie utrudnić życie. Do kogo pretensje? Też do nas? 

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@drekenzes Jakie szczucie? Poważnie to jest szczucie? Każdy ma swoją opinię, poleciłem wam sprzedającego. Jak widać najlepiej nic tutaj nie pisac.

Lepsza gorzka prawda czy słodkie kłamstewka?

Przepraszałem bo potrafię się przyznać do błędu.

Teraz mi powiedz skąd biorą się teorie spiskowe?  I czy to nadal teoria spiskowa gdy staje się ona faktem? Dzięki teori spiskowej mam teraz dowód opini serwisu czyli już nagle nie jest teoria spiskowa tylko faktem

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@drekenzes szanuje każdego tak jak mnie szanuja, nikogo tutaj nie uraziłem i kilka razy pisałem że nie przyszedłem się tutaj kłócić. Gdybym was nie szanował przestałbym dalej opisywać sytuację.

Na wszystko co napisze szukasz paragrafu?

Mogę już nie opisywać sytuacji...

Czyli wszystkie negatywne komentarze na allegro to tez szczucie?

Nienadarzam.

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@drekenzes na mnie łatwo znaleźć paragraf ale na sprzedającego żadnego paragrafu mimo wszystkich dowodów nie kojarzę 🤔

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@drekenzes tak czy inaczej już dokładnie nie pamiętam ale jak tutaj zacząłem opisywac sytuacje (nie jestem pewien)  nagrzewnica już była odesłana do sprzedającego.

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@ya4u Ponownie poruszasz tematy, który już były tutaj opisane. Wielokrotnie pisałem Ci, żebyś zacząć egzekwować swoje prawa wg przepisów, a jak będzie Sprzedawca kombinował, to uzyskasz szeroki wachlarz dowodów na jego winę i swoje racje. I będziesz miał to na piśmie, więc otworzy ci się droga do AP, sądu czy też uzyskasz konkretne argumenty w dyskusji ze sprzedawcą.

Zacząłeś od przysłowiowego lania wody i powoli (ale jednak) zaczynasz się uczyć i postępować coraz bardziej profesjonalnie, jak na firmę przystało. I zaczęły się pojawiać tego efekty. 

Dostałeś wiele porad, w tym gąszczu postów wiele już się zatarło.

Można było to łatwiej i szybciej załatwić, jest jak jest, dobrze że ruszyło do przodu. 

Mnie już irytuje ten temat, bo co chwila jestem wywołany do czegoś, co już było powiedziane. Pisz krótko, konkretnie, nie dopisuj i nie dopowiadaj sobie historii. Ale jak słyszę po raz kolejny że wychwala tu ktoś jakieś chore zachowania sprzedawcy,  to już mnie to wpienia. 

I nie, to nie jest stracony czas. To jest dobra lekcja na przyszłość, która może ci się przydać przy wazniejszych sytuacjach.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

"4 od kiedy sprzedawca ma prawo skorzystać z gwarancji na nie swój towar? masz na to jakieś przepisy?" 

Dajesz jakiś przepis na temat tego kto może skorzystać z gwarancji, jakikolwiek - czekam xD 
Są sytuację w których TYLKO sprzedawca jest uprawniony do skorzystania z gwarancji producenta, pierwszy lepszy przykład z brzegu karty graficzne Gigabyte: https://www.gigabyte.pl/support/warranty . 

TERAZ CZEKAM NA TEN PRZEPIS O KTÓRYM NAPISAŁEŚ - Z UTĘSKNIENIEM... BĘDĘ SIĘ PRZYPOMINAŁ. 

"5 kontaktował się z gwarantem to widocznie ma towar jest jego więc widocznie gwarancja była złożona na jego dane osobowe skoro takie informacje od gwaranta uzyskał. Sprzedawca może tylko pośredniczyć między kupującym a gwarantem w przekazaniu przedmiotu gwarancji a nie jest stroną złożonej reklamacji z tytułu gwarancji"

xD jak wyżej, czekam na ten przepis. 

"2 do momentu aż nie wypowiedział się uokik traktowałem go w ten sposób ponieważ zgodnie z zapisami ustawy kody pkd nie pokrywały się z zakupem czyli nie był on konieczny do uzyskania lub zachowania przychodu w tym przypadku w praktyce prawo pisał **piiip**a bo jak se kto umyśli tak se zinterpretuje "

To skoro jesteś taki przepisowy to proszę Cię abyś zacytował przepis który mówi o tym, że przedsiębiorca jest konsumentem jeżeli kody PKD to czy tamto... Ja już z 10 razy w tym wątku cytowałem Art. 22 KC który mówi: 

"Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową." 


Przepis ten jasno wskazuje, konsumentem jest ten kto dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej która nie jest związana z jego działalnością (nie występuje w niej jako FIRMA) LUB nie ma dla niej charakteru zawodowego (czyli te słynne kody pkd). Jeżeli kupujący dokonał zakupu jako firma podając swój numer NIP - NIE JEST KONSUMENTEM - niezależnie od kodów PKD. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@sl-aw-ek to cię oświecę ja mam nip od 20 lat a nigdy nie prowadziłem działalności gospodarczej musiałem założyć jak rozliczałem czesne na studiach i jak zamawiam na fakturę to jest podany, a zamawiam zawsze bo paragony blakną i jakoś nikt nie wpadł na pomysł mi odmówić zwrotu konsumenckiego. Więc jak zinterpretujesz ten przepis wzgledem mnie? Nie mam w ceidg ani jednego kodu pkd w historii wpisu 

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@az1rael Bo do 2012 roku NIP był nadawany wszystkim podatnikom. Co ma piernik do wiatraka, jaśnie oświecający?

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

żebyś mnie czasem jak jgd nie potraktował

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@az1rael Wprowadzasz wyłącznie bezsensowny chaos, tylko tyle. Na fakturach imiennych nie podaje się NIP, a od JDG jest CEIDG. Co chcesz wiedzieć więcej, specjalisto od przerabiania firm na konsumentów?

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@drekenzes @az1rael 

Bez zbędnych prowokacji, kłótnia nic nie wnosi ani do tematu ani do mojego rozwoju w zakresie tego tematu. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

na każdej fakturze którą dostaję jest mój nip to jaki to rodzaj faktury jest bo nie imienna

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Nieprawidłowa. NIP-y dla prywatnych zostały wycofane. Masz się posługiwać peselem. Faktura na stary NIP sugeruje vatowca lub działalność. Wprowadza w błąd. Pliki jpk się wysypują i trzeba ręcznie usuwać te numery. Wystawiając fakturę program sprawdza czy NIP istnieje wśród aktywnych. Taki się nie pokaże w rejestrze więc trzeba przepuścić przez kasę fiskalną 

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

Jeśli chcecie dalsze informacje co wynikło z "kosztami magazynowania" i później po ekspertyzie serwisu.

dajcie znać czy mam się tu dalej produkować. Ewentualnie wywołam tylko zainteresowane osoby lub zakończę tutaj opisywać sytuację i oczekiwać rad jak postąpić.

Z szacunkiem i powazaniem

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ya4u dla mnie to ta sprawa już nawet nie śmierdzi co capi u mnie obsługa od razu by była na zasadzie przysługuje ci to i to decyduj i sprawa załatwiona w 2-3 tygodnie . Ten sprzedawca robi zaś wszystko by nie załatwić nica jak już coś z tym robi to tak żeby prędzej zdechło niż się rozwiązało.

oznacz moderatorów