Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Chciałbym prosić o pomoc ew poradę czy jestem w stanie odzyskać swoje pieniądze.
29 .11.2020 zakupiłem na Allegro koszyk/półkę do łazienki. W dniu 01.12 odebrałem przesyłkę z paczkomatu, i okazało się że koszyk jest "pognieciony"..po kontakcie ze sprzedawcą w dniu 06.12.2020 umieściłem przesyłkę w paczkomacie. Niestety po czasie gdy sprzedawca chciał numer nadanej przesyłki, okazało się że niestety nic nie otrzymałem ani SMSa jak emaila z takowym numerem. Był to niestety mój pierwszy raz kiedy korzystałem z paczkomatu, jeśli chodzi o zwrot stąd moja nie wiedza.
Prosta instrukcja " Na ekranie maszyny wybierz opcję "Nadaj paczkę", a następnie "Mam kod zwrotu". Podaj 10-cyfrowy kod, który widzisz powyżej, zatwierdź i... gotowe. Zadbaj, aby na przygotowanej paczce nie znajdowała się żadna etykieta nadawcza, której dane mogłyby wprowadzić nas w błąd. Na przygotowanej paczce nie musisz już wpisywać adresu. Wystarczy, że markerem lub długopisem napiszesz wyraźnie 10-cyfrowy kod zwrotu" i myślałem że sprawa się na tym zakończy, lecz niestety myliłem się...
Po kilku emailach wysłanych do INPOSTU okazało się że "Zgodnie z informacją w systemie przesyłka powinna być procesowana na numerze 600000956064115019369700". Niestety na stronie jest tylko info "Przygotowana przez nadawcę. Nadawca poinformował nas, ze przygotował przesyłkę do nadania. Podróż przesyłki jeszcze się nie zaczęła" wraz z godziną - 13:23( to czas kiedy umieściłem przesyłkę w paczkomacie).
Pomoc ze strony sprzedawcy z problemem generalnie zakończyła się podaniem numeru na infolinie INPOST...
30.12 INPOST pisze"Na ten moment nie udało zweryfikować losów paczki. W imieniu firmy przepraszam za zaistniałą sytuacje oraz proszę o złożenie oficjalnej reklamacji" ... w dniu 21.01.2021 odpowiedź " W wyniku przeprowadzonego postępowania nie potwierdzono prawidłowego nadania przesyłki w Paczkomacie. System Operatora nie odnotował informacji o zarejestrowaniu reklamowanej paczki.
W związku z powyższym, reklamacja została uznana za niezasadną"
Napisałem odwołanie od takiego rozwiązania sprawy przez INPOST, lecz gdy poczytałem różne wątki dotyczące INPOST myślę że nic to nie da.
Stanowisko sprzedawcy jest takie "Nadawca ponosi odpowiedzialność za przesyłkę nadaną, w przypadku zwrotu nadawcą jest klient, który zwraca towar, na nim ciąży odpowiedzialność za dostarczenie towaru w ramach zwrotu/reklamacji. Nadając paczkę czy to u kuriera, czy w paczkomacie, otrzymuje się potwierdzenie nadania przesyłki, jest to dowód, że paczka została nadana, i w przypadku zaginięcia takiej przesyłki można ją reklamować u przewoźnika. Nadawca paczki powinien dopilnować aby takie potwierdzenie nadania uzyskać od przewoźnika.
Sprzedawca jest nadawcą paczki do kupującego, natomiast kupujący jest nadawcą paczki zwrotnej".
Pomoc ze strony Allegro zakończyła się napisaniem"24 stycznia 2021 12:56 . Proszę kupującego o ponowny kontakt z przewoźnikiem i wyjaśnienie zaistniałego problemu"...nie wiem czy się śmiać czy płakać...
moje pytanie brzmi czy jest jeszcze możliwość odzyskać moje pieniądze? czy raczej powinienem "w majestacie prawa"(bo nie dopilnowałem pokwitowania) pogodzić się z utratą kasy..
Czy jeśli zakończe dyskusję ze sprzedawcą mogę starać się o zwrot z POK?
Przepraszam jeśli trochę chaotycznie lecz pierwszy raz w życiu mam taki problem ze zwrotem zakupionego towaru.
Dziękuję za odpowiedź... Aczkolwiek też tak sądzę że zostałem po prostu..wydymany na 140 zlotych
Ja to słaba jestem w rozumieniu scian tekstu wiec dopytam tylko. Zrobiles zwrot przez Allegro i nabazgrales na paczce kod zwrotu ktory to zostal dla Ciebie wygenerowany?
Bo jakos nie rozumiem jak nadales ten zwrot.
Tak.. Tylko kod bez adresu.. Zgodnie z instrukcją
@aniulka2 Masz w zakładce Kupione informację, że dokonano zwrotu towaru? Masz jakikolwiek dowód (mail, SMS) z info o nadanej paczce? Jeśli nie masz żadnego śladu po nadaniu, trudno będzie, ale próbuj z POK; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
xyz96 na stronie ma" przygotowana przez nadawce podróż sie nie zaczeła" czyli system widzi jakby paczka byla nie nadana. Moim zdaniem niestety bez szans z POK:(
Mam na stronie z zakupem info o zwrocie lecz po umieszczeniu w paczkomatu nie dostałem żadnej informacji o przesyłce z inpostu..
@aniulka2 Masz tam - "wszystkie przedmioty zostały zwrócone" ???
aniulka2 i w tym momencie przyszedł czas ,aby zadziałać . Infolinia informacja o umieszczeniu przesyłki w paczkomacie i brak potwierdzenia .
@aniulka2 czy kod odbioru dla przesyłki został poprawnie umieszczony na paczce? Romumiem że zwrot przez allegro paczkomaty lub w ramach smarta . Wiec na paczce powinien być umieszczony kod odbiory generowany przez allegro lub jesli klien nadaje sam to na paczce powinna być etykieta. Zdarzyło mi sie podczas zwrotu że po dwóch dniach zosriwntowałem sie że paczka w paczkomacie a kod odbioru na biurku. Cóz trezba było pogodzić sie ze stratą.
@aniulka2 No to masz wykonany zwrot, a InPost zawalił. Gdyby to był Smart, to nawet kodu na paczce umieszczać nie musisz, bez kodu paczka przy Smarcie wraca do nadawcy.
Składaj wniosek do POK.
xyz96 hmm chyba nie do konca bez kodu sie uda. Mój smart bez kodu nie wrócił. Zaginął bez dowodu nadania. Na zdrowy rozum: kod służy do wydrukowania przez kuriera poprawnej etykiety jełsi w paczkoamcie byłoby kilka przesyłek bez kodu to skąd niby kurier miałby wiedzieć która etykiete na którą pacze nakleić??? POdczas wkładania paczek do paczkomatu otwiera nie nie konkretna skrytka tylko pierwsza wolna w gabarycie paczki.
@_Likos_ Mylisz się, Smart bez kodu paczkomatem wraca, zapytaj Allegro, to się przekonasz.
@_Likos_ xyz ma racje, możesz zapakować w cokolwiek, nic nie musisz pisać na paczce a i tak dojdzie. Kurier identyfikuje paczkę na podstawie skrytki w której ta została umieszczona. Napisanie kodu może ułatwić pracę kurierowi gdyby doszło do jakiejś pomyłki.
Client:79577720 xyz96 zapytam dzis kuriera jak bedzie odbierał paczki:) Po południu napiszę info z pewnego żródła:)
@_Likos_ Nie musisz pytać kuriera, do Smarta nie trzeba przepisywać kodu na paczkę, kod potrzebny jest tylko do otwarcia skrytki. To pewne. Pisała to o tym moderacja i potwierdzi Ci to Allegro na czacie.
xyz96 nie ma zwrotu bo ma status przesyłki jakby nie była włożona do paczkomatu. Jełsi by takie zwroty były uznawane byłoby mnóstwo oszustw. W tym momencie według statusu klient po prostu nie nadał paczki
@_Likos_ Ma jeszcze możliwość udowodnić po monitoringu, ze paczka "jakaś" została włożona i gdzie.