Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, podoba mnie się ta łatwa, szybka i darmowa możliwość odesłania towaru poprzez paczkomaty Inpost. Akurat pierwszy raz z tego skorzystam. Jedyny mankament jaki tu widzę to automatycznie wyświetlona kwota do zwrotu pieniędzy przez sprzedawcę. Ta kwota to sama cena towaru a koszt wysyłki jest pominięty. A przecież w myśl ustawy (o ile nic się nie zmieniło, a chyba nie) sprzedawca rozpatrując pozytywnie reklamację lub przyjmując zwrot jest zobligowany do zwrotu całości kosztów jakie poniósł kupujący, czyli cena towaru + wysyłka.
@Rafal_20_2005 Jak Smart to darmowy zwrot. Przy uznanej reklamacji ma obowiązek zwrócić koszty przesyłki.
@Rafal_20_2005 Przy odstąpieniu od umowy sprzedawca odda także koszt wysyłki nawet wtedy, gdy w formularzu zwrotu ten koszt się nie wyświetla. Przy reklamacji także ma obowiązek ten koszt oddać - więcej, przy reklamacji oddaje koszt wysyłki w obie strony.
No właśnie, przynajmniej powinien oddać ten koszt wysyłki a czy odda, zważywszy na to, że podana kwota zawiera samą cenę towaru - to się dopiero okaże. Już kiedyś musiałem jakiegoś sprzedawcę doinformować na temat jego obowiązków. Tym niemniej wolałbym, aby ten formularz od razu dodawał koszt wysyłki lub była możliwość ręcznego wpisania kwoty do zwrotu, taka moja sugestia.
Przy odstąpieniu od umowy sprzedawca nie musi oddawać za wysyłkę tyle, ile zapłaciłeś. Może oddać najniższy koszt wysyłki jaki miał w tej aukcji.
Przy reklamacji powinien oddać koszt rzeczywisty w obie strony, taki, jaki poniosłeś.
@Rafal_20_2005 Nie myl reklamacji ze zwrotem (odstąpieniem od umowy) to różne przepisu. Dla Ciebie najlepszym wyznacznikiem przy zwrocie powinien być zapis mówiący o tym ze każdy sobie oddaje to co dał. Jeśli poniosłeś z tego tytułu dodatkowe koszty jak prowizja czy opłata smart to allegro powinno Ci to zwrócić.
Nie mylę tych pojęć co zresztą widać w moim pierwszym wpisie. Po prostu darmowa odsyłka oraz gotowy formularz przydają się w obu tych sytuacjach.
A co w przypadku kiedy Klient zapomniał odebrać paczki z paczkomatu i paczka do mnie wróciła. Nie był to smart . mam mu zwrócić za towar + koszt przesyłki ? Zaznaczam ,że Klient się przyznał ,że zapomniał.
Jeśli poinformował o swojej rezygnacji, czyli odstąpił od umowy, zwróć mu za towar + za wysyłkę do niego. Powrót paczkomatem miał darmowy.
Czyli za błąd Klienta ja zapłaciłem 8,99 ?
Nie za błąd klienta, tylko po odstąpieniu od umowy klienta. Takie są zasady. Klient ma prawo odstąpić także ze względu na swój błąd lub nawet bez podania przyczyny.
I te właśnie zasady są niesprawiedliwe, ale trudno . Regulamin jest regulaminem . Pozdrawiam 😉
maximpreza Zwracasz najtańszy koszt wysyłki dostępny w twojej ofercie, jeżeli miałeś przykładowo kuriera za 0zł zwracasz tylko koszt towaru, jeżeli miałeś wysyłkę listem ekonomicznym za 1 zł zwracasz 1zł+koszt towaru.