anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja

Tomasz-Bielsko
#7 Wielbiciel#

Witam

Czy ktoś z forumowiczów może mi pomóc. Otóż 12 sierpnia 2019 roku zakupiłem od firmy zestaw do monitoringu w skład którego wchodzi rejestrator wifi i 8 kamer wifi. Teraz ten uległ uszkodzeniu. Znalazłem jedynie numer telefonu z tejże aukcji w archiwum allegro. Jednak gość z drugiej strony zbył mnie i powiedział, że prześle mi maila na którego mam wysłać opis całego problemu. Mail podobno do serwisu.

Niestety żadnych informacji zwrotnych nie otrzymałem. Nie wiem jak reklamować towar i czy moge go w ogóle reklamować bo nie mam dostępu do warunków reklamacji oraz pod jaki adres mam się zwrócić.

Kochani pomóżcie bo 1300 zł drogą nie chodzi, a korzystać z tego zestawu praktycznie sie teraz nie da.

Tomasz

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

mdrogeria
#21 Demiurg#

Tomasz-Bielsko pierwsze zasadnicze pytanie - zakup prywatny czy na firmę ?

oznacz moderatorów

Tomasz-Bielsko
#7 Wielbiciel#

Kupiłem prywatnie, więc jak sądzę jeśli nie gwarancja to 24 mies rękojmi mam

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Tomasz-Bielskodyskusji już nie otworzysz , pisz tu -https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=2c798b65-a629-4d86-8fde-ab93de1c4166

Pamiętaj najkorzystniejsza dla Ciebie będzie reklamacja z tytułu RĘKOJMII

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Tomasz-Bielsko Wyżej masz podany błędny link do kontaktu. W moim poście niżej masz prawidłowy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Tomasz-Bielsko Jeżeli zakup konsumencki, możesz reklamować i to najlepiej z tytułu rękojmi, czytaj: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Tomasz-Bielsko Sprzedawca odpowiada za towar z rękojmi przez 2 lata i to jemu składasz reklamację. Nie ma prawa odsyłać Cię do żadnych serwisów. To Ty decydujesz, czy korzystasz z rękojmi, czy z gwarancji. Przy obowiązkowej rękojmi składasz reklamację i odsyłasz towar do sprzedawcy.

Poproś Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=e9a08961-adcb-41a5-8cd9-142dd478e1fc o dane tej transakcji, nazwę sprzedającego, e-mail itp. Potem złóż mu pisemną reklamację z rękojmi i wyślij ją mailem albo listem poleconym. Sprzedawca ma 14 dni na jej rozpatrzenie, po tym czasie, jeśli nie podejmie decyzji, reklamacja jest z mocy prawa uznana za zasadną i sprzedawca musi towar naprawić, wymienić na swój koszt lub oddać Ci wszystkie koszty po odesłaniu, także koszt odesłania. Jeżeli będzie problem z reklamacją, poproś o pomoc Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...

Sprzedawca otrzyma odpowiedni komunikat.

Jeśli pomoc Allegro okaże się niewystarczająca, skontaktuj się z najbliższym rzecznikiem konsumentów, pomagają bezpłatnie.

oznacz moderatorów

Tomasz-Bielsko
#7 Wielbiciel#

Bardzo dziękuję dobrzy ludzie. Jeszcze mam trochę czasu by złożyć reklamację. Napisałem do Allegro o wszystkie dane.

Póki co pozostaje czekać na odpowiedź. Pozdrawiam gorąco. Tomasz

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

#Tomasz-Bielsko pamiętaj o jednej istotnej rzeczy, co prawda z tytułu rękojmi masz prawo reklamować towar przez 2 lata licząc od daty zakupu ale jeżeli upłynęło już 12 miesięcy od daty zakupu na Tobie jako kupującym ciąży obowiązek udowodnienia, że wada produktu istniała w momencie zakupu/wydania (K.C. Art. 556.2)

Jeżeli tego nie udowodnisz to sprzedawca ma prawo odmówić Ci przyjęcia reklamacji z tytułu rękojmi.

Więc jak najbardziej zasadne jest rozważenie złożenia reklamacji z tytułu gwarancji (o ile taka istnieje).

oznacz moderatorów

Tomasz-Bielsko
#7 Wielbiciel#

Zestaw był kupiony 12 . 08 . 2019r.

Wada usterka niesprawność jakby to nie nazwać nastąpiła teraz, tj. po 21 miesiącach od dnia zakupu. Na razie Allegro wysłało wiadomość do sprzedającego że ma się ze mną skontaktować do 48 godzin. No więc czekam...

oznacz moderatorów