anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Skomplikowana sprawa xD

MAMY ROZWIĄZANIE!
aga130172
#8 Zapaleniec#

Witam. Ostatnio kupiłam laptopa z allegro. Sprzedający sprzedaje je w dużych ilościach, za dobrą cenne i nie ma za dużo negatywów, więc postanowiłam zaryzykować. Następnego dnia dostałam telefon, w którym zaoferowano mi inny model. Zapytałam się, czy są jakieś problemy. Powiedzieli, że nie ma problemów i odmówiłam. Po kilku dniach doszedł do mnie zupełnie inny laptop niż kupiłam, a nawet inny niż oferowali przez telefon. Zaproponowano mi ugodę i zwrot różnicy cen. Zgłosiłam zwrot z chęcią wymiany na rzeczywiście zamówiony towar, bo ten, który mi przysłali nie spełniał moich oczekiwań. Produkt został sklasyfikowany jako "do naprawy" i musiałam to odkręcać. Po 2 tygodniach weryfikacji przysłali kolejnego laptopa i znowu to nie jest ten sam, którego zamówiłam, ale tym razem jest już na tyle dobry, że jestem w stanie go zaakceptować za te cenę mimo tych wszystkich komplikacji. 

Sprzedający prawdopodobnie znowu zaoferuje ugodę (patrząc po jego opiniach to niemal rutyna u niego), więc jak powinnam ją przeprowadzić, aby nie utracić gwarancji na tego zupełnie nowego laptopa, bo się nie znam. Rachunek mam wystawiony na "LAPTOP LENOVO", z czego i zakupiony i dostarczony laptop są tej samej marki. Zwrócili mi również kartę gwarancyjną, którą wysłałam z poprzednim laptopem.

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15
pecela
#16 Inspirator#

W Lenovo gwarancja udzielana jest na podstawie nr seryjnego i dowodu zakupu (bez tego gwarancja liczona jest od daty produkcji).

 

oznacz moderatorów
aga130172
#8 Zapaleniec#

czy za dowód zakupu może zostać uznany paragon z allegro za tego laptopa, którego w końcu nie dostałam, czy musze poprosić sprzedającego o nowy paragon na tego zupełnie innego laptopa, którego przesłali w ramach zwrotu?

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

A ile masz tej gwarancji? jeżeli masz problem z tym sprzedającym to zakładaj dyskusję: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów
aga130172
#8 Zapaleniec#

niby do marca 2025 zgodnie z pismem gwarancyjnym od sprzedającego

oznacz moderatorów
pecela
#16 Inspirator#

Wejdź na stronę https://pcsupport.lenovo.com/pl/pl/warrantylookup i wpisz nr seryjny. Pokaże ci do kiedy masz gwarancję producenta (dane zostaną zaktualizowane po dokonaniu rejestracji produktu). Jak nie znajdzie na tej stronie i nie da się go zarejestrować, to wtedy jest to laptop Medion (Lenovo wykupiło firmę i dało swoją markę, ale nie jest gwarantem w tym przypadku).

oznacz moderatorów
aga130172
#8 Zapaleniec#

Pisze, że w 2021 laptop został sprzedany przez producenta w Niemczech bez udzielenia na niego gwarancji. Jest możliwość wykupienia dodatkowej gwarancji w Niemczech.

oznacz moderatorów
aga130172
#8 Zapaleniec#

.

oznacz moderatorów
aga130172
#8 Zapaleniec#

mam jeszcze taki problem, ze po dokonaniu zwrotu ze zwrotem pieniędzy zadzwonili do mnie i dałam się namówić na dostarczenie zakupionego laptopa. teraz mam znowu zły laptop i sprawę na allegro za zwrot pieniędzy, a nie za wymianę. da się to odkręcić?

oznacz moderatorów
ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@aga130172 Poproszę o doprecyzowanie: chcesz zostawić tego laptopa, czy chcesz go odesłać i odzyskać pieniądze? Jeśli chcesz go zostawić, to nie musisz nic robić. Wystarczy, że poinformujesz o tym sprzedającego. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów
aga130172
#8 Zapaleniec#

Po drugiej nieudanej próbie wymiany laptopa jestem już w stanie zachować tego laptopa, którego otrzymałam. Nie chce mi się już dalej brnąć w zwroty i oczekiwania. Problem w tym, że na allegro mam założony zwrot pieniędzy po pierwszym zwrocie, a zgodziłam się na wymianę i nie wiem jak to też mam zamienić tak, żeby było poprawnie. Dodatkowo kontakt ze sprzedającym jest strasznie kłopotliwy. W sumie to oni sami dzwonią do mnie jak im się podoba, bo nie odbierają moich telefonów.

oznacz moderatorów
ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@aga130172 Zgłosiłaś odstąpienie od umowy, ale jednak od niej nie odstępujesz i nie zwracasz laptopa. Po stronie systemowej w Allegro nie musisz nic robić, wystarczy poinformować sprzedającego. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów
aga130172
#8 Zapaleniec#

Tylko ja już pierwszego laptopa im zwróciłam w ramach zwrotu i teraz dostałam kolejnego, bo przez telefon uzgodniliśmy, że zamiast zwrotu pieniędzy przyślą tego dobrego. Przysłali znowu złego, ale nie chce już robić drugiego zwrotu, jeżeli będzie taka możliwość.

W związku z tym wygląda to teraz tak, że ja dostałam drugiego laptopa zamiast pieniędzy, a u was w systemie mam, że zechciałam zwrot pieniędzy. Jak zamknę tamtą sprawę to wyjdzie to tak jakbym otrzymała pieniądze, których w rzeczywistości nie dostałam, a zamiast tego dostała laptopa. Mi to wygląda na potencjalne problemy ze zgodnością w papierach.

oznacz moderatorów
aga130172
#8 Zapaleniec#

Jako, że terminy już mi się kończyły, to założyłam sprawę na Allegro Protect. Udało się przez to zachęcić sprzedającego do szczerszej rozmowy. W rozmowie telefonicznej ustalono, że mój zakupiony laptop był zepsuty, a ukrywając te informacje i niepotrzebnie kombinując pojawiły się te wszystkie komplikacje. W wiadomości na Allegro otrzymałam informacje, że tym razem zaoferowali i przysłali mi laptop o lepszych parametrach niż zakupiony (co się zgadza). Zaakceptowałam też tą wymianę za te samą cenę.

To teraz jaj mam odkręcić ten zwrot za pieniądze na allegro, skoro zamiast zwrotu pieniędzy otrzymałam zupełnie nowego laptopa?

oznacz moderatorów
ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@aga130172  Nie da się anulować zwrotu. Zwrot będzie "wisiał", ale nie musisz nic z tym robić, skoro masz laptopa, jesteś zadowolona i sprzedający został poinformowany. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów
aga130172
#8 Zapaleniec#

Straciłam cierpliwość i założyłam sprawę na Allegro Protect. W ciągu jednego dnia udało mi się wszystko niemal załatwić... Nagle stali się chętniejsi do rozmowy 😄 Szkoda, że wcześniej się tej opcji nie doszukałam >.<

Zawarłam ugodę ze sprzedającym i pomoc techniczna allegro pomogła mi rozwiązać problem z oświadczeniem. Teraz tylko czekam na koniec weryfikacji zwrotu u sprzedającego.

oznacz moderatorów