anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Spóźniona dostawa towaru.

MAMY ROZWIĄZANIE!
apisept
#8 Zapaleniec#

Kupiłem przedmiot, opłaciłem go rano 17.04.2023r i nie dostałem go na do dnia dzisiejszego, mimo, że na stronie sprzedającego było napisane : dostawa wtorek 18.04. Nadał przesyłkę w Zabrzu po godzinie 21, co było oczywiste, że przesyłki nie otrzymam 18, ale pomyślałem 19 też będzie dobrym terminem.  Niemniej mamy już w tym momencie sytuację, że sprzedający nie wywiązał sie z terminu który deklarował.

Paczka ruszyła, 19.04 w środę rano dotarła na terminal przeładunkowy Wrocław, tak przynajmniej było pokazanie na śledzeniu przesyłki Pocztex. Na tym etapie dobre wiadomości się kończą. Czwartek przez cały dzień nic. Przed dwudziestą kontakt z biurem obsługi klienta Pocztex i interwencja. Piątek dokładnie to samo i również moja interwencja. Oczywiście w międzyczasie kontaktowałem się ze sprzedającym, ale napisał że zgłosił temat i tyle może.

TerazPrzedmiot nie jest mi już potrzebny. Miał być to prezent  urodzinowy. Nie mogłem pójść bez prezentu, taka była umowa w rodzinie, dlatego w sobotę 22.04 musiałem kupić w sklepie stacjonarnym. 

Czy mogę nie przyjmować przesyłki ? zakładając, że Pocztex łaskawie ją dowiezie. Zwyczajnie nie jest w tej sytuacji mi potrzebna.

Czy w tej sytuacji, nie przyjmując przesyłki, otrzymam zwrot wpłaconych pieniędzy ?

Proszę o konkretne odpowiedzi, co mogę a czego nie.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19
LEW433
#21 Demiurg#

@apisept Pierwsze pytanie to zakup od firmy (konsumencki) czy sprzedającego prywatnego. Jak od prywatnego to nie ma zwrotu-chyba że się zgodzi. Jak od firmy to dobrze jest odebrać i zrobić zwrot, jak ze Smartem to masz darmowy.

oznacz moderatorów
apisept
#8 Zapaleniec#

Jest to konto firmowe.

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@apisept Cześć. Jeśli chodzi o zamówienie numer c92401a0-dafb-11ed-93cc-65a15e92a638, to sprzedający ma konto firmowe. Kiedy odbierzesz zamówienie, to możesz je zwrócić w ciągu 14 dni i oczywiście otrzymasz zwrot pieniędzy. Był to zakup w ramach Smart, zatem zwrot jest darmowy.  

oznacz moderatorów
apisept
#8 Zapaleniec#

Rozumiem, że najpierw muszę odebrać towar i dopiero później zrobić zwrot. 

Tak też się zastanawiałem, czy można pominąć ten proces ?

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@apisept Nie polecam tego rozwiązania. Przewoźnik może naliczać dodatkowe opłaty za nieodebrane przesyłki. Masz Smarta, zatem bezpieczniej będzie odebrać paczkę i nadać ją jako zwrot. 

oznacz moderatorów
apisept
#8 Zapaleniec#

Dziękuję Olu, dokładnie zrobię tak jak radzisz. Chodziło mi tylko o to, że ta paczka jest duża i stosunkowo ciężka. Stąd było moje dodatkowe pytanie.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@apisept Wszystko zależy od sposobu dostawy, nie musisz odbierać jak masz Smarta bo masz darmowy zwrot ale wg prawa powinieneś odebrać i zrobić zwrot konsumencki. Ale z pewnością musisz odstąpić od umowy zakupu.

oznacz moderatorów
Monika__L
#16 Inspirator#

przede wszystkim: dostawa we wtorek widniała zapewne na liście ofert. Należało wejść w nią i sprawdzić, na  KTOREJ konkretnie metodzie dostawy była ta dostawa na wtorek, bo rzadko kiedy jest na wszystkich (np. na poczcie nie ma, bo to najwolniejszy sposób dostawy). Jeśli była deklaracja sprzedawcy, że wysle w 24 h, to wysłał w terminie i nie rozumiem żalu. Reszta po stronie przewoźnika. 

oznacz moderatorów
apisept
#8 Zapaleniec#

Na stronie aukcji wyraźnie było napisane, zamów do , otrzymasz w.

Chyba coś to oznacza.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@apisept Oznacza to ze niestety musisz poczytać o tym jak allegro wprowadza w błąd.... TO NIE SPRZEDAWCA deklarował...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
apisept
#8 Zapaleniec#

Dodam jeszcze, że kurier w tym wypadku Smart, był jeden tj Pocztex. Więc sprawa jest raczej jasna. 

oznacz moderatorów
Monika__L
#16 Inspirator#

No właśnie. Dałeś sie zlapac

jedyny smart to pocztex ale wolniejszy

a dostawa na wtorek była na niesmartowej dostawie za to szybszej

patrzec czytać a nie ślepo klikac

dostawa na wtorek nie musi oznaczać dostawy każda metoda!!!!

 

oznacz moderatorów
apisept
#8 Zapaleniec#

A jak to rozumieć , dostawa Allegro Pocztex 1-2 dni robocze ?

oznacz moderatorów
Monika__L
#16 Inspirator#

Ze Pocztex DEKLARUJE dostawę w 1-2 dni robocze. Ale to jest POCZTA i trzeba brać poprawki na te cudna instytucje. To nie sprzedawca sie nie wywiązał tylko Ty nie doczytałeś, a Poczta przeciągnęła 

oznacz moderatorów
apisept
#8 Zapaleniec#

Tzn co nie doczytałem ? Wygląda mi na to, że się nie rozumiemy. Czy czas, od poniedziałku do piątku, to mało żeby dostarczyć towar ? Nawet jak na Pocztex to sporo czasu. Druga sprawa to średnio mnie interesuje w całej tej sytuacji kto bardziej winny sprzedawca czy dostawca. Interesują mnie fakty, a jest on taki, że nie otrzymałem przesyłki na czas i teraz jest mi to zupełnie niepotrzebne , bo jak pisałem wcześniej zmuszony zostałem do kupna w sklepie stacjonarnym. Chcę to oddać i zrobić to w majestacie istniejącego prawa. Stąd było moje pytanie na tym forum. 

oznacz moderatorów
Monika__L
#16 Inspirator#

Ze sprzedający wysłał w terminie i nie każda dostawa jest smart 

oznacz moderatorów
apisept
#8 Zapaleniec#

Przepraszam, ale zupełnie nam się to "rozjechało". 

Moderator konkretnie to ujął, dlatego proponuję na tym zakończyć.

Pozdrawiam.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@apisept Ale wiesz o tym ?

czas wysylki a czas dostawy.jpg

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Tak wiemy i wiemy, że nie należy się kierować przelicznikami BOTów o czasie dostawy, Allegro wprowadza ludzi w błąd a sprzedających ocenia z czasu dostawy.

oznacz moderatorów