anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający twierdzi że nie może wysłać towaru

banana_786
#7 Wielbiciel#

Hej, kupiłem produkt na allegro, wysyłka z Chin. Nigdy nie miałem problemów z takimi zakupami, 
Zakup opłaciłem, po dwóch dniach od zakupu otrzymałem wiadomość: 

Przepraszamy, nasza fabryka została zamknięta, więc nie możemy wysłać do Ciebie na czas, najpierw zwrócimy Ci pieniądze i poinformujemy Cię o ponownym zamówieniu, gdy nasza fabryka wznowi normalną wysyłkę, dziękujemy! Przepraszamy za wszelkie niedogodności!

Jak to rozumieć? Czy pieniądze wrócą na konto w takiej sytuacji? Status zakupu jest "zakup opłacony"

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

LEW433
#21 Demiurg#

Tak taka sytuacja jest możliwa i sprzedajacy może zwrócić Ci środki, zobaczysz to w zakladce "Moje zakupy" sprzedajacy zlecił zwrot środków i trafią one tam skąd wyszły.

oznacz moderatorów

banana_786
#7 Wielbiciel#

To dlaczego nie zrobił tego od razu tylko wysłał wiadomość najprawdopodobniej tłumaczoną przez jakiś translator?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

ma 14 dni na zlecenie zwrotu według prawa polskiego plus taki zwrot chwile system allegro może mielić nawet do 4 dni

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#17 Koryfeusz#

Bo żeby zwrócić przez allegro trzeba mieć środki na allegro. A zwykle wypłaty się robi co rano i potem nie ma. Wpłaciłeś przez payu to czeka aż ktoś od niego kupi za taką kwotę przez payu, jak przelewy to czeka aż się sprzeda przez przelewy. To zwykle przyczyna drobnych opóźnień. 

Ustawowo ma rzeczywiście na to 14 dni. Z tym, że w przypadku winy sprzedawcy tu raczej  uznaje się 2 dni z regulaminu allegro. I po tym czasie możesz zacząć się delikatnie burzyć i poganiać. Gdy rezygnuje klient to wtedy nikt sprzedawcy nie pogania przez te 2 tygodnie. Chociaż często wtedy zwykłe przypomnienie przez wiadomość działa cuda i kasa wraca szybciej. 

Jak zwrot wyjdzie  allegro to dostaniesz powiadomienie mailowe.

oznacz moderatorów

banana_786
#7 Wielbiciel#

No i sprzedający nie zwrócił dalej pieniędzy, pomimo że upłynął już ponad tydzień (a podobno ma 2 dni na to)?  Co robić? 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów