anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca Allegro - Reklamacja / rekojmia produktu

Talon_
#7 Wielbiciel#

Hej,

jak domagać się jak najszybszego rozwiązania sprawy od "Oficjalnego sklepu Allegro" ? Poczytałem trochę opinii i niestety te nie należą do najbardziej przychylnych. Sytuacja: 24 listopada, kupiłem telewizor, który przyszedł w poniedziałek tj 27.11 wieczorem.

Po otrzymaniu przesyłki, wyjęciu telewizora z opakowania i podłączeniu do prądu , zauważyłem niestety, że urządzenie jest uszkodzone. Najprawdopodobniej matryca telewizora została uszkodzona, jako, ze nie widać widocznych śladów uszkodzenia na ekranie (pęknięcia) / przy wyłączonym ekranie. Nie chce oceniać czy do uszkodzenia doszło podczas transportu, czy może telewizor został wysłany już jako uszkodzony.
Faktem jest, ze telewizor dotarł uszkodzony. Jak skutecznie i najbardziej optymalnie/szybko domagać się rozwiązania tej sprawy?

Dziękuje.  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

az1rael
#21 Demiurg#

@Talon_ czeka cię droga przez mękę. 
1 musisz złożyć reklamację do przewoźnika w przypadku allegroonebox do allegro
2 przewoźnik ma 30 dni na odpowiedź, ale uwaga ty masz 7 dni na spisanie protokołu szkody i wniesienie reklamacji do przewoźnika od dnia odbioru (potem odrzucają od ręki powołując się na prawo pocztowe art o doręczeniu bez zastrzeżeń). Oba znajdziesz zwykle na stronie internetowej przewoźnika a składasz po wypełnieniu na maila tam podanego.
3 albo przewoźnik uzna że uszkodził albo nie, jak nie uzna to istnieje duże prawdopodobieństwo, że odpisze że towar źle spakowany czyli wtedy masz papier do wystosowania roszczenia reklamacyjnego do sklepu allegro
4 wystosowanie reklamacji do przewoźnika nie wyłącza reklamowania z tytułu niezgodności z umową u sprzedawcy ale jak znam OSA oficjalny sklep allegro to ci zafundują spychologię na przewoźnika dlatego polecam najpierw reklamowac u przewoźnika
5 zgłoś w dyskusji fakt odebrania uszkodzonego towaru do OSA sprawdź czym to było wysłane tzn który przewoźnik i odpisz poinstruujemy cię co dalej
6 niestety ale pewnie przyjdzie ci 30 dni przecierpieć bez tv

oznacz moderatorów

Talon_
#7 Wielbiciel#

Dziekuje @az1rael za szybka odpowiedz.

Wlasnie rozmawialem z konsultantem, wydawal sie byc mily i chetny do pomocy. W dyskusji, ktora zalozylem - dostalem dwie opcje:
Proszę, aby wskazał tam Pan z jakiego typu reklamacji chce Pan skorzystać:
gwarancji: w tej sytuacji prześlemy towar do wyspecjalizowanego serwisu, który po sprawdzeniu produktu wyda decyzję,
rękojmi: to my jako sprzedający podejmiemy decyzję o uznaniu lub odrzuceniu Pana reklamacji. Wówczas rozpatrzymy Pana reklamację w ciągu 14 dni – odpowiedź otrzyma Pan maksymalnie do 13.12. Oczywiście zrobimy co w naszej mocy, aby decyzję przekazać szybciej. Po jego zaakceptowaniu otrzyma Pan drugi mail (do 48 godzin) z linkiem do strony, za pośrednictwem której umówi Pan na nasz koszt kuriera na dogodny dla Pana termin.


Z której warto skorzystać, chyba, ze dochodzić swoich praw inaczej?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Talon_ jedna nie wyklucza skorzystania z drugiej ale z obu na raz się nie da. Zazwyczaj ludzie korzystają z rękojmi. Musisz sobie kartę gwarancyjną wyciągnąć i przeczytać warunki gwarancji np czy koszt odesłania tv leży po twojej stronie czy gwaranta ile trwa wydanie decyzji gwarancyjnej etc bo może się okazać że rękojmia lepsza. Nie doradzę bo nie wiem co ci w gwarancji napisali ale jeśli chodzi o rękojmię to:
1 obowiązuje 2 lata
2 decyzję odnośnie reklamacji z tytułu rękojmi muszą wydać do 14dni od 1 twojego zgłoszenia
3 o formie rozpatrzenia uznanej rękojmi decyduje sprzedawca czyli sam wybiera: naprawa, wymiana, zwrot kasy ty możesz sugerować co byś chciał za opcję ale mogą tego wcale nie brać pod uwagę. Można też powołując się na wadę istotną i inne okoliczności odstąpić od umowy w ramach złożenia reklamacji z rękojmi teraz się to zwie reklamacja z tytułu niezgodności z umową/ opisem bo tv nie działa a np był to prezent i musiałeś na szybko kupić nowy gdzieś indziej i już tego nie potrzebujesz. W gwarancji tego nie ma.
4 nie może celowo przedłużać naprawy z tytułu rękojmi ale ustawa nie przewiduje ile może trwać ta naprawa cyt ma nie powodować nadmiernych niedogodności po stronie kupującego ale jak części trza będzie ściągać np z Chin to czekasz aż dotrą bo sprzedawca nie ma na to wpływu w gwarancji możesz mieć natomiast zapis że mają się z naprawą wyrobić w podanym czasie
5 oczywiście że będą mili problem w tym że zgłaszasz do allegro problem z sklepem allegro czyli jak widzisz allegro jest sędzią we własnej sprawie a to jest duże pole do nadużyć jeśli im się odpali procedura nie uznamy reklamacji bo nie i co nam pan zrobisz, wtedy zostaje rzecznik, uokik i sąd. Chyba z 2 razy zdarzyła się na forum taka akcja że osa się po całości wypiął co nie wyklucza że mogą tez rozpatrzyć normalnie

oznacz moderatorów

Talon_
#7 Wielbiciel#

Jeszcze raz dziękuje bardzo za Twoja szybka pomoc.
Zdecydowałem się na rękojmie, wypełniłem wniosek DHL o odbiór i czekam.

Będę dawał znać jak sytuacja się rozwinie.
Pozdrawiam,

AT

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A dlaczego Ty składasz reklamację do przewoźnika? należy wezwać przewoźnika sporządzić protokół szkody i niech sobie sprzedajacy reklamuje składa, potrzebne Ci się przepychanie ?

oznacz moderatorów

Talon_
#7 Wielbiciel#

Lew433, chyba zostałem źle zrozumiany. allegro ma wniosek, który przechodzi przez DHL, żeby mogli odebrać ode mnie wadliwy towar. Ja kontaktuje się tylko z OSA i reklamuje (poprzez rekojmie) u nich.

 

Pozdrawiam.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 dlatego że według uokiku reklamację do przewoźnika składa odbiorca lub nadawca po uzyskaniu zrzeczenia się od odbiorcy roszczeń z tytułu reklamacji do przewoźnika. Dlatego że wtedy odbiorca ma papier reklamacyjny, a nie nadawca i nie musi wierzyć na słowo nadawcy, że ten przedstawia mu prawdziwą odpowiedź reklamacyjną przewoźnika i dlatego że to osa a tu najlepiej mieć w razie czego dowody w ręce, a nie liczyć że allegro poprze kupującego, a nie swój sklep bo akurat im się odpali konsultant bez znajomości zagadnień prawnych i napisze głupoty, a potem wstyd się przyznać, że ich pracownik narobił dziadostwa.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zaczynasz takie rzeczy tu pisać ze nie będę się odnosił, Allegro jest stroną.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 tak w swojej własnej sprawie pomaga jako allegro w reklamacji do własnego sklepu to jakby sędzia był blisko spokrewniony z pozwanym. Jak się prowadzi platformę e-sprzedaży to się nie powinno prowadzić na tej platformie własnego sklepu internetowego bo to już pozwala na zaistnienie w pewnych przypadkach patologii.

oznacz moderatorów

Talon_
#7 Wielbiciel#

Hej LEW, jeżeli masz wiedze jak "lepiej" rozwiązać temat to daj proszę znać. Będę wdzięczny, po to założyłem ten post.
Dziekuje.

oznacz moderatorów