anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca grozi i żąda pieniedzy

MAMY ROZWIĄZANIE!
komndosy2011
#7 Wielbiciel#

Mam problem z sprzedającym. Otóż wystawiłam negatywny komentarz. Kupiłam strój i przyzwyczajona, że teraz wszystko można zwracać, zwróciłam, sprzedawca nie uznał zwrotu, bo strój został otworzony. W sensie przymierzony. Nie zauważyłam, że nie wolno nawet oglądać tej rzeczy. Po czym napisałam do sprzedającego dlaczego nie uznał zwrotu no i mi wyjaśnił. Napisał żebym wysłała pienieniadze na kuriera, a oni mi ten strój wyślą i tak zrobiłam. Po czym wystawilam negatywny komenatarz. Avy ostrzec innych, zeby sie nie zdziwili, ze stroju nawet nie wolno ogladac. Moze bym go usunela,ale dostalam obrazajace wiadomosci, ze dostane infekcji intymnej, ze nie dbam o higiene itd. Niestety byłam zła i w  tytule przelewu jaki mialam zrobic napisałam nie ładnie na sprzedającego, po prostu myślałam że on tej nazwy nie otrzyma,ale cóż otrzymał. Po czym odesłał te pieniądze napisał że błąd opisu i ja już odesłałam poprawny przelew. Teraz otrzymałam pismo, że mam zapłacić 500 zł na schronisko i 500 zł zadośćuczynienia i mam na to jeden dzień. Mam usunąć komentarz. Bo inaczej spotkamy się na drodze sądowej. Mam zapłacić tyle pieniędzy za coś takiego. Co mi grozi w sądzie 

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21
kostas11
#21 Demiurg#

@komndosy2011 nieznajomość prawa szkodzi, skro był to produkt higieniczny i wyłączony ze zwrotów to po wyjaśnieniu było go odebrać a nie wystawiać negatywa !!! 

Jak będzie sprawa w sądzie to zapłacisz z nawiązką za rozprawę i adwokata, a że za negatywa spada sprzedaż i są straty finansowe może dochodzić odszkodowania 😞 

Negatyw do tego nie służy, usuń go lub zmień na pozytywny i pewnie sprzedawca odpuści 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów
komndosy2011
#7 Wielbiciel#

@kostas11 @Zrobiłabym to, ale dostalam setki obrażających mnie wiadomości i taki sprzedający ma mieć pozytywne komentarze ? Do tego jeszcze wyłudza pieniądze

oznacz moderatorów
biosorcerer
#15 Entuzjasta#

Lepiej poczytaj o prawach i OBOWIĄZKACH konsumenta, zanim zaczniesz wysnuwać takie wnioski na temat sprzedającego.

oznacz moderatorów
komndosy2011
#7 Wielbiciel#

Ja to rozumiem, ale moim zdaniem nikt nie powinien mnie obrażać. Nawet jak popolnilam błąd, to wyśmiewanie mojej osoby nie powinno mieć miejsca przez profesjonalistę. Nigdy z niczym takim się nie spotkałam. Nigdy nie wystawiam negatywnych komentarzy. Nawet zasłużonych. A tutaj coś takiego 

oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@komndosy2011 idź do prawnika, niech wyślę do tego sprzedającego grzeczną informację popartą paragrafami co mu grozi za nękanie ciebie obraźliwymi mailami. Na pewno będzie taniej niż wyimaginowane żądanie odszkodowania

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Nie daj się obrażać, masz tą korespondencję? Idź do prawnika, sprzedajacy może bronić imienia swojej firmy ale nie może obrażać, A niby dlaczego dałaś mu możliwość żeby nie zwrócił Ci kasy? W komentarzu zaznacz tylko po 1 gwiazdce.

oznacz moderatorów
komndosy2011
#7 Wielbiciel#

@LEW433 Mam ona jest w dyskusji. Usunęłam już komenatrz, ale nie chce dać pozytywnego. Pani napisała, że mam oczekiwać na pozew za około 30.   dni. Uznałam, że trudno moja strata, mogłam doczytać i jak zobaczyłam wiadomości, że żenada i jestem na czarnej liście i napewno dostane infekcji intymnej to stwierdziłam, że nie warto z taką osobą sie kłócić. 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@komndosy2011 było nie wystawiać to by nie było problemu, nie dziwię się i Ty tez się nie dziw bo jeden negatyw może zniszczyć sprzedawcę, allegro ma tak wyśrubowane statystyki i tak drastycznie to wpływa na sprzedaż że sprzedawcy pewnie puściły nerwy 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów
komndosy2011
#7 Wielbiciel#

Mam się nie dziwić, że ktoś mnie obraża. Ten ktoś prowadzi sklep powinien być profesjonalny. Mm zapłacić komuś tysiąc zloty ? Za co i dlaczego. 

oznacz moderatorów
ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@komndosy2011 

Sprzedający nie powinien obrażać ale najwidoczniej nerwy mu puściły po Twoim komentarzu.Niekoniecznie to musi świadczyć o braku profesjonalizmu.

Niestety, decydując się na zakupy internetowe powinnaś zapoznać się nie tylko z prawami konsumenta ale również obowiązkami.Przyjęłaś do siebie tylko to co było dla Ciebie wygodne "wszystko można zwracać".No niestety nie wszystko, są pewne wyłączenia.Za dużo reklam Allegro  chyba się naoglądałaś (darmowa przesyłka, darmowe zwroty). Plus niedoczytanie oferty.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@komndosy2011 możesz nie płacić w najgorszym razie rozstrzygnie to sąd 🙂

Ciebie obraża a to co to jest Niestety byłam zła i w  tytule przelewu jaki mialam zrobic napisałam nie ładnie na sprzedającego ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Monika__L
#15 Entuzjasta#

Nie mogę nawet oglądać? Co ty gadasz? Przymierzać nie możesz ale oglądać owszem.

ostrzec innych? Po co? Może inni potrafią czytać ze zrozumieniem ofertę przed kliknięciem 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@komndosy2011 sprzedający nie może wymuszać na Tobie zmiany komentarza na pozytywny ani tym bardziej Cię obrażać. Bardzo mi przykro, że sprzedająca zachowała się taki sposób w dyskusji. Widzę, że już skontaktowałaś się z nami w sprawie nr 34046928, wysłaliśmy jej upomnienie. 
Zdaję sobie sprawę, że to nieprzyjemna sytuacja, jeśli sprzedająca skontaktuje się z Tobą ponownie, koniecznie prześlij to do nas w sprawie nr 34046928. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
komndosy2011
#7 Wielbiciel#

Przeprosiłam tą Panią za ten tytuł przelewu, ona mnie nie tylko grozi caly czas. usunęłam komentarz ale napisałam że pieniędzy nie zapłacę i pozytywnego komentarza nie napisze. Czy naprawdę mam płacić jakieś pieniądze, jestem teraz w szoku co to ma być.

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@komndosy2011 nie, nie płać proszę tych pieniędzy, sprzedająca nie może tego od Ciebie wymagać. Usunęłaś komentarz, chociaż nie był niezgodny z naszym regulaminem i tak jak napisałam jeśli otrzymasz jeszcze wiadomości od tej Pani, prześlij je proszę do nas w sprawie nr 34046928.

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
jolantab
#9 Pomysłodawca#

A jednak mam prawo domagać się zadośćuczynienia.

Wezwanie do zapłaty jest pierwszym krokiem. 

Znieważanie w przestrzeni publicznej, a tym jest nazwanie mnie: "złodziejem z allegro" - jest karalne (art. 212 § 1 k.k. oraz art. 24 k.c.)

Oczywiście, kupująca może nie zareagować na wezwanie do zapłaty. Tak też za twoją radą zrobiła. Spotkamy się więc w sądzie.

Należy jednak pamiętać, że wtedy dojdą koszty zastępstwa procesowego, oraz koszty postępowania sądowego. Kolejne kilkanaście stówek.

Może więc na przyszłość zastanów się, zanim coś doradzisz?

 

 

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

A właśnie, że ma pełne prawo domagać się zmiany opinii - proszę nie wprowadzać w błąd autorki wątku
@la_nika  napisał(a):

@komndosy2011 sprzedający nie może wymuszać na Tobie zmiany komentarza na pozytywny ani tym bardziej Cię obrażać.

@la_nika odwracasz kota ogonem - Kupująca obraziła sprzedawcę i czuje się obrażona, że on stosuje przepisy prawa, których ona nie zna, a ją obowiązują

Usunęłaś komentarz, chociaż nie był niezgodny z naszym regulaminem

Może jakaś interpretacja prawna, jak wasz regulamin ma się do przepisów polskiego prawa? Bo portal znanylekarz właśnie przegrał proces mając podobne zapisy u siebie.

 


@komndosy2011 nie musisz nic płacić teraz sprzedawcy, ani na żadną fundację - dopiero sąd może o tym zdecydować, jeżeli stwierdzi naruszenie prawa. A tam niekoniecznie musi być uznana racja sprzedawcy.

Masz nauczkę, nieznajomość prawa szkodzi, za publiczne wpisy w internecie można odpowiadać karnie

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

Kolejny kamyczek ukazujący jak patologiczny jest system ocen na allegro.

Serwis wkłada w usta Kupujących słowa których nigdy by nie powiedzieli.

Dlaczego jest obowiązkowy podział komentarzy na polecam i nie polecam?

 

 

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

Jesteś po prostu źle przyzwyczajona.... "Wszystko można zwracać" - kpiny sobie robisz? Ze sprzedawców? Z ich pracowników? Ktoś sprzedaje, pakuje towar, pracownicy się tym zajmują, poświęcają czas, pracę, wszyscy ponoszą koszty, sprzedawca, jego pracownicy, Allegro, przewoźnik , a Ty sobie chcesz coś kupić, przymierzyć i zwrócić? Jak chcesz przymierzać strój to jedź do sklepu stacjonarnego, weź kilka strojów do przymierzalni i przymierzaj - ciekawe, czy się na to zgodzą. 

Odnośnie Twojego zachowania wobec sprzedawcy - super, że usunęłaś negatywny komentarz, pozytywnego nie musisz wystawiać, nic nie musisz wystawiać.

Odnośnie zachowania sprzedawcy - nieco go rozumiem, lecz "nie do końca...". Po prostu chyba "puściły mu nerwy" - niestety, czasem tak się zdarza, wytrzymałość i odporność sprzedawców też ma swoje granice (nie dotyczy to dużych firm i korporacji - tam pracują ludzie-roboty, odpowiadający w/g wdrożonych schematów, dotyczy to również serwisu Allegro). 

Lecz sprzedawca chyba nieco "przegiął pałę" (mówiąc takim zwykłym językiem) - po usunięciu negatywa nie powinien nic żądać. Tytuł przelewu - miał rację. Reszta - nie przejmuj się tym. Ty masz towar, komentarz usunięty, sprzedający w sumie nie poniósł żadnych strat.

Nic nikomu nie musisz płacić i tego nie rób.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów