anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca mi grozi sądem za wystawienie negatywnej opinii

MAMY ROZWIĄZANIE!
Client:104971212
#8 Zapaleniec#

Witam,

pewien sprzedawca wysłał do mnie zamówienie, które zostało dostarczone po 10 dniach, co było dla mnie niedopuszczalne (zamówiłam przedmiot na prezent, a w opisie czasu dostawy była informacja, że wysyłka jest w ciagu 24h, co było dla mnie argumentem, dla którego wybrałam akurat tego sprzedawcę), wiec wystawiłam negatywną opinię.


Zgadzam się z tym, że jest to wina przewoźnika, natomiast sprzedawca zagroził mi poprzez SMS, że jeśli nie usunę negatywnej opinii, to skieruje sprawę do sądu. 
Cytuję: „sprawa została przekazana do kancelarii”

Jakie są moje prawa w tej sytuacji?

Dziękuję za pomoc, bo jestem bardzo wystraszona tą sytuacją.

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23
ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@Client:104971212 Cześć. 🙂 Oczywiście, że masz prawo wystawić swoją subiektywną opinię. Przykro mi, że spotkała Cię taka sytuacja i czujesz się zastraszona. Jeśli opinia jest zgodna z prawdą, to nie masz się czego obawiać. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@ko_alka szkoda że subiektywne opinie tak niszczą sprzedawców, czasem z Waszej winy np. obowiązek udostępniania dostaw Allegro One najbardziej problematyczna dostawa po kilka dni leży na magazynie 🙂 już nie wspomnę o pokazywaniu czasu dostawy itp. o katalogu szkoda gadać itp.

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@ko_alka no.... dotyl ... dotyl , nie masz pewności i nigdy się nie dowiesz co knuje sprzedawca. 

A tak nawiasem ..... lubisz japka ? 😘😁😀

oznacz moderatorów
ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@mdrogeria Lubię, samo zdrowie. 🍎 Ale po nocach nie będę plądrowała żadnych sadów sąsiada (nawiązując do naszej ostatniej rozmowy) 😅

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@ko_alka ja będę plądrował 🤣

oznacz moderatorów
Client:104971212
#8 Zapaleniec#

Rozumiem, natomiast samo prawo do wystawienia opinii nie informuje mnie o konsekwencjach tej sytuacji.
Komentarz jest zgodny z prawdą, bo przesyłka szła długo w mojej subiektywnej opinii, a był to dla mnie ważny aspekt przy wyborze sprzedawcy.
Istotne w tej sytuacji jest to czy moje prawo do wyrażenia własnego zdania może się skończyć tym że koniec końców nie mogę go wyrażać bo skończy się pozwem w sądzie?

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:104971212 Masz prawo wystawić taką opinię jaka tylko Ci się podoba.
Sprzedający ma prawo się bronić przed taką opinią jeśli uważa on, że godzi ona w jego dobre imię.
Po czyjej stronie jest racja rozstrzygać może tylko sąd.

Poza tym - spójrz na to z drugiej strony. Gdybyś to Ty dostała taką ocenę przy braku jakiejkolwiek Twojej winy. Co byś zrobiła?

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Client:104971212 nie informuje mnie o konsekwencjach tej sytuacji.

To już Cię informuje jakie konsekwencje mogą czekać sprzedawcę, obniżenie jakości sprzedaży co prowadzi do utraty smarta, Super Sprzedawcy, obniżenia rankingu wyświetlania ofert aż do blokady konta 🙂 Więc jak to wina przewoźnika, wybieraj na przyszłość innego 😄

Mi ostatnio spała jakość o 90 punktów jak klient wystawił mi opinię pozytywną z 4 gwiazdkami, więc skoro sprzedawca grozi Ci sądem musiało go to zaboleć 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Takie straszenie to może być groźba z jego strony i jeżeli komentarz jest zgodny z przebiegiem transakcji i nie obraża to nic Ci nie grozi, nie usuwaj a jak będzie zastraszał to go zgłoś do Allegro na początek.

oznacz moderatorów
Client:104971212
#8 Zapaleniec#

Nie wpisałam komentarza - przydzieliłam niską ilość gwiazdek

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@Client:104971212  Tym bardziej niczego nie zmieniłbym.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:104971212 ,,Jakie są moje prawa w tej sytuacji?,, takie same jak sprzedawcy , żyjemy w Państwie Prawa  ,sprzedawca ma prawo walczyć i swoje dobre imię , Ty masz prawo wystawić subiektywną ocenę , kto w tym wszystkim wygra ?  może zdecydować tylko Organ Państwowy do tego powołany .

oznacz moderatorów
Client:104971212
#8 Zapaleniec#

Ta odpowiedz, jest bezzasadna, nic nie wnosi i nie jest zgodna z prawdą. Prawa sprzedawcy i prawa kupującego są różne.

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:104971212 Kodeks cywilny i kodeks karny obowiązuje każdego 🙂

oznacz moderatorów
Client:104971212
#8 Zapaleniec#

🙂

oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@Client:104971212 Widząc błąd dostawcy karę "chłosty" wymierzasz sprzedawcy ani to humanitarne ani logiczne . Zrozumienie jest najważniejsze ,każdy ma prawo do obrony nawet sprzedawca - to takie dziwne.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@Client:104971212 Odpowiadają Ci tutaj sprzedajacy, wina przewoźnika? za przesyłkę do chwili odbioru odpowiada sprzedajacy (firma) i nie daj się wciągnąć w dyskusji ze sprzedającymi, jak Ci napisałem sprzedajacy może prosić o zmianę komentarza , może dochodzić praw w sądzie ale nie może straszyć.

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

Sprawą w sądzie może "straszyć" każdy każdego. Żyjemy w wolnym kraju.
Kupujący też niejednokrotnie "straszą" sprzedających skierowaniem sprawy na drogę sądową.

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@Client:104971212  generalnie sytuacja wygkląda tak:

1) do sądu cywilnego ma prawo pójśc każdy i o wszystko ( czy ten sprzedawca pójdze? nie wiem)

2) generalnie sprzedawca ponosi odpowiedzialność przed konsumentem za wykonanie umowy

3) jeśli sprzedawca deklarował wysyłke w 24 godziny i terminu dotrzymał - wywiązął sie z umowy natomiast jeśli tego terminu nie dotrzymał to masz racje z komentarzem

4) jeśłi patrzyłaś na informacje " za trzy dni u Ciebie" to: A- nie umieszcał jej tam sprzedawca lecz allegro ( i to serwisowi powinnaś wystawić odpowiednią ocene) B- jest to czas przewidywany a nie deklarowany wiec opóźnienia sa dopuszczalne

5) sama stwierdziłaś że zawinił przewoźnik a nie sprzedawca a negatyw wystawiłaś sprzedawcy - wiec nie dziw sie jeśli spróbujesz coś u niego kupić za miesiąc czy dwa i okaże sie że jesteś zablokowana i nie możesz u niego kupowac

6) generalnie sprzedawca wystawiając oferte na allegro jako profesjonalista powinien liczyć sie z tym że opinie klientów są subiektywne i niesprawiedliwe

7) jak mi powiedział mój prawnik " wyroki boskie i sądów są niezbadane" wiec jesli sprzedawca pójdzie do sądu to ja bym tutaj nie zapewniał aż tak mocno jak @ko_alka że nie masz sie czego obawiać ponieważ nie wiem jaką decyzje podejmie sąd. 

Rozumiem zarówno Twoje racje jak i stanowisko sprzedawcy. Na pewno ma możliwość pójścia do sądu bo każdy kto sie czuje pokrzywdziny ma takie prawo. Za sąd nie moge wyrokować.

Takie jest moje zdanie

oznacz moderatorów