anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

sprzedawca uchyla się od odpowiedzialności za sprzedany okap, odsyłając mnie do producenta

mirka-mirka
#7 Wielbiciel#

W marcu kupiłam okap kuchenny w sklepie Allegro ,,ekstra- agd,,  .Ponieważ remont kuchni się przeciągał, paczka z okapem została rozpakowana dopiero w maju. Okazało się że okap był uszkodzony, osłona wirnika połamana. Zgłosiłam ten fakt sprzedawcy. w odpowiedzi usłyszałam stek obelg jakobym sama uszkodziła sprzęt, usiłowała dopuszczać się oszustw itp. , korespendencja jest do wglądu, była prowadzona za pośrednictwem Waszej platformy. Sprzedawca odesłał mnie do producenta w kwestii reklamacji. Przypomniałam sprzedawcy, że zakupu nie dokonałam bezpośrednio u producenta, lecz za pośrednictwem Allegro na stronie ,,ekstra -agd, więc producent urządzenia nie jest dla mnie partnerem do dyskusji. W końcu sprzedawca zgłosił reklamację u producenta, który ma się ze mną skontaktować. mija 5 dni , nikt się sprawą nie interesuje, ja jestem bez okapu, a sprzedawca umył ręce. Płacone było blikiem z Allegro smart. Czy to jest poprawne postępowanie? czy mam kierować sprawę do sądu?

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

kostas11
#21 Demiurg#

@mirka-mirka Twój błąd było sprawdzić od razu a na protokół masz max 7 dni, nie dopełnienie tego obowiązku zwalnia sprzedawcę z odpowiedzialności 😞 

A propo sądu tu masz interpretację http://orzeczenia.warszawa.so.gov.pl/content/$N/154505000005127_XVII_AmC_005137_2011_Uz_2012-02-21_0...

Przywołany powyżej przepis art. 545 § 1 k.c. nawiązuje do - wyrażonej w art. 354 k.c. - konieczności współdziałania wierzyciela i dłużnika w wykonaniu zobowiązania. Ponadto wskazuje on na obowiązki sprzedawcy i kupującego związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest dostarczany przez przewoźnika. Z przedmiotowej regulacji wynika, że w tym ostatnim przypadku kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.). Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:

1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,

2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,

3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,

4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie masz obowiązku sporządzać protokołu.> możesz i jest on pomocny. Ze sprzedającym rozmawiaj tylko poprzez otwarcie dyskusji, wiemy że oficjalny sklep Allegro "trochę" inaczej patrzy na swoje niż na inne, ale otwieraj i tam będzie łatwiej. opisz problem i sprzedajacy ma 14dni na rozpatrzenie, niech sobie odsyła gdzie chce to jego sprawa, ma rozpatrzyć.https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

mirka-mirka
#7 Wielbiciel#

Konflikt został zakończony, sprzedawca  extra- agd zachował się przyzwoicie, zwrócił mi pieniądze i zabrał felerny sprzęt.

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

to że mija 5 dni nie znaczy że nikt się nie interesuje. Na rozpatrzenie reklmamacji jest 14 dni.

oznacz moderatorów