Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.
Mam duży dylemat. Otóż wczoraj odbyłem rozmowę ze sprzedającym dot. wystawionego przeze mnie "negatywa".
Negatyw dotyczył produktu i obsługi zamówienia, którego nie mogłem zwrócić za pośrednictwem paczkomatu(jakiś błąd systemowy).
Pani dzwoniąca do mnie zaoferowała mi zestaw narzędzi warsztatowych w zamian za usunięcie wpisu.
Odpowiedziałem, że usunę wpis jeśli przestaną w swoim sklepie sprzedawać "bubel" który mi sprzedali i nie jestem zainteresowany taką formą kupczenia.
Dziś sprawdzam mojego InPost-a i widzę, że już przekupna przesyłka jest dla mnie przygotowywana.
Bynajmniej nie zamierzam jej odbierać bo chyba nie zostałem dobrze zrozumiany w rozmowie albo sprzedający nie chciał zrozumieć co do niego mówię.
I tutaj pojawia się moje pytanie: Czy Wy, szanowni użytkownicy, również spotykaliście się z tak nachalną próbą przekupstwa? Co w ogóle o tym sądzicie?
Zaczynam się zastanawiać, ile osób uległo presji sprzedających, którzy za wszelką cenę muszą mieć 100% pozytywnych komentarzy.
W końcu te komentarze mają Nas wszystkich chronić przed "bublami", które nierzadko się zdarzają.
Może warto skierować taką sytuację bezpośrednio do serwisu Allegro? Ale czy oni coś z tym zrobią?
W razie najgorszego scenariusza, zakupiony bubel wciąż trzymam w domu i wiem,że nawet największy znawca i fachowiec z zakupionego przeze mnie narzędzia zrobić może co najwyżej przycisk do papieru;)
Czekam na Wasze komentarze i sugestie. Wybaczcie mi tak długi wątek i ewentualne literówki.
Pozdrawiam
@MacekLonger Wystawiłeś negatywa za co?
Za to że paczkomat miał błąd systemowy? czy za wadę/jakość produktu którą powinieneś ocenić w ocenie produktu a nie ocenie sprzedającego?
Negatyw za produkt. Absolutny bubel. A do tego złożył się brak możliwości jego odesłania InPost ( jakiś błąd).
Nic nie musisz usuwać,jeżeli napisałaś prawdę, nie obrażasz sprzedającego, jest to twoja opinia. możesz dać się kupić albo nie. Przesyłki nie musisz odbierać, wróci do sprzedającego i nie twoja sprawa.Tak miałem już takie sytuacje.
Zdarzyło mi się kilka razy dostać jakiś bonus od sprzedawcy w ramach przeprosin za błąd/ opóźnienie itd (czasem bonusem jest rabat na kolejne zakupy). W takich sytuacjach zamiast zwykłego negatywa staram się opisać sytuację - sprzedający popełnił błąd i próbował za niego w takiej formie przeprosić. Jako kupujący wolę firmę która potrafi rozwiązywać problemy od takiej która wygląda kryształowo w komentarzach.
@MacekLonger, do pytania @pinsplash dołożę swoje: czy świadomie kupiłeś tani bubel, a oczekiwałeś że będzie jakości markowego przedmiotu? Czy cena za ten bubel byla adekwatna do jego jakości?
Bubel jest firmy Yato. Mam wiele narzędzi tego producenta, głównie warsztatowych( klucze,zaciski, ściągacze sprężyn itd). Służą mi przez lata bez najmniejszych zastrzeżeń aż do felernego zakupu. Nie spodziewałem się jakości i precyzji rodem z misji NASA ale poprawnego działania..zawiodłem się strasznie.
@MacekLonger czy to wina sprzedającego, że firma Yato wyprodukowała bubel? 🙂
Z pewnością nie jest to wina sprzedającego. Dlatego to produkt a nie jego sprzedawca otrzymał ode mnie negatywną opinię ( choć jedno i drugie są powiązane)
@MacekLonger jest oddzielne miejsce do oceny produktu i oddzielne miejsce do oceny sprzedawcy. Czyli nawet wg. Allegro nie jest to powiązane.
MacekLonger a tak z ręką na sercu , jaki wpływ na jakość produktu ma sprzedajacy , to firma Yato , którą jak piszesz znasz z dobrej strony nadużyła Twojego zaufania
@MacekLonger Nie daj się przekupić, nie usuwaj komentarza. Jeśli sprzedawca wystawia buble, warto napisać o tym w komentarzu. Te oddzielne oceny produktu są niepełne, mało kto je czyta i zawsze najlepiej ostrzegać przez nieudanymi transakcjami w komentarzu wystawionym sprzedawcy. Tani przedmiot też ma spełniać swoją funkcję przez minimum dwa lata, tyle trwa rękojmia. Wielu sprzedawców chętnie odsyła do ocen produktów, chcąc mieć czyste konto i jednocześnie sprzedając tandetę, na szczęście bardzo wielu kupujących wystawia zasłużone negatywy także za niską jakość oferowanych towarów.
@xyz96 jedni buble produkują, inni je sprzedają, a jeszcze inni je kupują. Tak jest świat urządzony. Jeżeli kupujący stwierdził, że nie odpowiada mu jakość produktu, to ma do dyspozycji opcję zwrotu konsumenckiego. Łatwo, prosto i bezboleśnie. Ma też możliwość oceny produktu, żeby ostrzec innych kupujących. Jeżeli opis aukcji był rzetelny, to nie widzę powodu do wystawiania sprzedającemu oceny negatywnej za przedmiot kiepskiej jakości.
Tutaj odniosę się do " rzetelnego opisu".
Jeżeli przykładowo kupuję przedmiot opisany w aukcji jako nóż do chleba to wymagam, aby ten chleb ukroił.
Jednak mój przykładowy "nóż do chleba" wygląda tylko jak nóż, ale zamiast kroić, rwie chleb na strzępy.
Zatem czy opis 'nóż" pasuje do powyższego opisu czy raczej produkt "nożopodobny' powinien zostać opisany jako "masakrator" pieczywa? 😉
@MacekLonger no dobrze, to czego oczekujesz od sprzedawcy? Że każdym nożem, który kupił od producenta, pokroi kilka bochenków chleba i te noże, które nie kroją dobrze wyrzuci. Do tego służy ocena produktu, żeby ostrzec innych, że ten nóż to bubel, a ty masz prawo zwrotu i odzyskania pieniędzy za bubel.
Produkt/zakupione narzędzie jest do ściśle określonych zadań. Jest to narzędzie precyzyjne i taka informacja również widnieje na stronie sprzedawcy, który w opisie wychwala produkt pod niebiosa😉 Kupiłem,sprawdziłem i uważam, że produkt ma się nijak do opisu, który sporządził "Sprzedawca"🤔 Idąc dalej tą myślą, napisał on świadomie lub nie ,nieprawdę w swoim ogłoszeniu( tudzież bzdury). Sama ilość gwiazdek za zgodność towaru z opisem nic nie mówi Kupującym o faktycznej jakości produktu i o tym jak bardzo opis na aukcji mija się z rzeczywistością. Skoro mam możliwość wystawienia komentarza dot. produktu złej jakości, dlaczego miałbym z niej nie skorzystać. A jeśli wg. Ciebie tudzież innych użytkowników sama opcja Komentarz- służy do komentowania przebiegu samej transakcji, to Sprzedający mógł to zgłosić serwisowi Allegro. Najwidoczniej miejsce zostawione na komentarz nie służy tylko do opisywania samego przebiegu transakcji lecz również produktów sprzedawanych o czym sprzedawcy doskonale zdają się wiedzieć. Z pewnością dlatego za każdy nieprzychylny opis próbują nas postraszyć lub przekupić a nie kierują sprawy bezpośrednio do serwisu Allegro.
Oczywiście, możesz jak najbardziej w tym polu napisać o niskiej jakości towaru, Allegro tego nie zabrania, nie narusza to zasad i bardzo wielu kupujących to robi.
@xyz96 oczywiście, może napisać w komentarzu o jakości produktu, ale nie musi za jakość produktu oceniać sprzedającego.
@MacekLonger podrzuć link do aukcji, zobaczymy, może rzeczywiście masz rację.