anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zaginiony zwrot paczki - Inpost

Afra609
#7 Wielbiciel#

Cześć, mam takie pytanie bo pierwszy raz spotykam się z taką sytuacją. Kto ponosi odpowiedzialność za zgłoszenie reklamacji do przewoźnika - Inpost - w momencie zaginięcia paczki? Paczka , która zaginęła była paczką zwrotną do Sprzedającego. Inpost potwierdził, zaginięcie paczki i poprosił o spisanie reklamacji. I tutaj jest moje pytanie kto spisuje reklamacje? Czy to należy do mnie czy do Sprzedającego? Będę wdzięczna za informacje i pomoc. 

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26

pinsplash
#21 Demiurg#

@excessively-frug Czy ty popierasz wyłudzenia? Sugerujesz że ktoś powinien ponosić straty ? 🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

excessively-frug
#12 Orędownik#

@pinsplash Nie popieram wyłudzeń, sytuacji w których to sprzedający "zapominają" zwrócić kasę czy przedłużają do maksymalnych terminów jest znaczenie więcej. Tu chodzi tylko o wyrównanie sił, 

Yin i yang

 

Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich.
Andrzej Sapkowski, Krew elfów
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@excessively-frug z tym wyrównaniem sił to śmiechłem obecnie wygląda to tak ze allegro z kupującym fundują w dyskusji sprzedawcy flekowanie z traperów na ziemi kopiąc w słabiznę... przykladów z forum chcesz? 4 raz otwarta dyskusja o ta samą odrzuconą 3 razy reklamację, wyplacenie protecta o maly wlos na koszt sprzedawcy za niewyslanie paczki za pobraniem - kupujacy do wniosku do protect wpisuje odszkodowanie za niewysłanie paczki za którą nie zaplacił, zwracanie i wymuszanie przyjmowania zwrotu noszonych majtek, negatywy za zgubione zwroty przez oneboxa gdzie zgodnie z ustawą za zwrot odpowiada kupujący, negatywy za specjanie nieodebrane paczki bo kupującemu sie nie chcialo iść do paczkomatu po paczkę i pisze że to mu powinien kurier przynieść, negatyw za jakość towaru wystawiony po wyslaniu paczki i zwrocie zanim paczka doszła kupujący nie miał towaru w rękach wystawia nega za beznadziejna jakość towaru, negatyw za to że slrzedawca wysłał paczke pocztexem gdzie kupujacy miał do wyboru tylko kuriera pocztexu w ofercie, negatyw za opóżnienie z winy allegroonebox allegro nie widzi podstaw do zdjęcia nega mogę ci podać kilkaset przykładów patologii kupujacych a ty im chcesz dać możliwość nadużyćc ze zwrotami  jeszcze to już kazda firma będzie musiał zawiadamiać policję z raz na tydzie

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@excessively-frug na jakiej podstawie prawnej ? Przecież UK jest zgodna z dyrektywą unijną i była zmiana w 2023 r. !!! To że dostaniesz kasę od razu nie znaczy że jak towar będzie uszkodzony, używany lub zaginie z Twojej winy, będziesz dłużnikiem sprzedawcy i sprzedawca może wystąpić o odszkodowanie o ile udowodni straty, spadek wartości towaru itp. 😞

Art. 32 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.

Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić towar przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.

Art. 32. 3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Za każdą zwłokę jak i po stronie konsumenta czy sprzedawcy można dochodzić odszkodowania - odsetek 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

excessively-frug
#12 Orędownik#

@kostas11 

  • na jakiej podstawie prawnej ?  - żeby być bardziej konkurencyjnym na rynku i pro konsumenckim nie trzeba podstawy prawnej, ani nakazać- jeśli wy sprzedawcy tak myślicie to długo interesu nie pociągniecie.  W Decathlon jest tak od dawna i nie potrzebują podstawy prawnej, wystarczy dobra wola i ewentualnie odpowiedni wpis w regulaminie. 

 

  • "Art. 32 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni " - Nikt nie zabrania sprzedającemu zwrócić pieniądze szybciej.
  • "Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić towar przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę "-  Nikt tego nie kwestionuje, przecież zwrot jest nadawany w paczkomacie (nie czytałeś mojego postu?)
  • ".... używany lub zaginie z Twojej winy, będziesz dłużnikiem sprzedawcy i sprzedawca może wystąpić o odszkodowanie o ile udowodni straty, spadek wartości towaru itp. " - niech sobie sprzedawca dochodzi 
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich.
Andrzej Sapkowski, Krew elfów
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@excessively-frug podaj mi proszę numer zamówienia, którego dotyczy ta dyskusja lub jej numer. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

excessively-frug
#12 Orędownik#

Tu nie chodzi o konkretny przykład, ale patrząc ogólnie, chyba że wśród klientów Allegro jest aż taka patologia na ogromną skalę, że rozwiązania bardziej konsumenckie nie mogą być zastosowane. 

 

Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich.
Andrzej Sapkowski, Krew elfów
oznacz moderatorów