anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zakup pralki - wada i reklamacja

Storczyk2018
#9 Pomysłodawca#

Proszę o pomoc co mam zrobić w danej sytuacji.

Kupiłam pralke u sprzedawcy, pralka przyjechała uszkodzona ( sprzedawca zrzucał winę na dostawce, dostawca na sprzedawcę i nie chcial odebrac pralki na reklamację, po negocjacjach się udało z wielką łaską)

Sprzedajacy nie miał więcej danego modelu pralki, więc wysłał mi inna tej samej firmy inny model.

Pralke posiadam od 20 lutego, natomiast użytkuje od tygodnia, (wcześniej nie mogłam, byłam w szpitalu.)

Pralka ma opcje wirowania na obrotach 1400, 1200, 800, 600 i bez obrotow. Niestety mimo wypoziomowania( śruby oczywiście odkręcone, zaślepki zalozone) strasznie trzęsie i halasuje podczas wirowania, hałas jest tak głośny że słyszą to sąsiedzi, najgorzej gdy bęben jest załadowany na 7kg i włączone 1400 lub 1200 obrotow, na pół załadowanym bębnie, hałas słychać mniej ale słychać,  najmniej na obrotach 800 ale pranie wtedy jest bardzo mokre co się mija z celem.

Kupiłam mate pod pralke, niestety z mata jest jeszcze gorzej, pralka tak skacze że wyskoczyła z maty.

Napisałam do sprzedawcy, że mam problem z pralka, sprzedawca odesłał mnie do gwaranta. Przyjechal pan z serwisu, wymienił amortyzatory w pralce. Niestety pralka dalej halasuje. Sprzedawca umywa ręce co do dalszej rozmowy odsyłając mnie do gwaranta i naprawy w serwisie gwarancyjnym. 

Co mogę zrobić w takiej sytuacji, co mi przysługuje zgłaszając reklamację z tytułu rękojmi? Proszę o pomoc mi już ręce opadają.

oznacz moderatorów
65 ODPOWIEDZI 65

mdrogeria
#21 Demiurg#

@LEW433 to przecież daję przykład z moją pralką , miała być wniesiona , ustawiona i przygotowana do pracy , to zostało opłacone , ale Panom z obsługi się zapomniało o . wspornikach

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ależ ja się zgadzam z Tobą, tylko że tu już muszą dwie osoby mylić ...i właściciel i serwisant.

oznacz moderatorów

Storczyk2018
#9 Pomysłodawca#

Ja jestem taka osoba heh 🙂 czasem w życiu tak bywa

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Storczyk2018 Ja Ci piszę jak działa prawo w reklamacjach, więc przy powtórnej reklamacji żądaj zwrotu środków, i żeby to uzyskać opisz w dyskusji tu najszybciej i z pomocą Allegro to uzyskasz.🤗

oznacz moderatorów

Storczyk2018
#9 Pomysłodawca#

Ja jestem kobietą, fakt ale serwisant był mężczyzna 😂

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Żeby to zauważyć to by musiała chlopu odpalić pełny wsad 7kg i wirowanie czy pralka sobie popyla po łazience czy nie. @br. Równie dobtze może mieć też krzywą podłogę w łazience teraz w pl sami fachowcy od remontów zostali co robią szybko drogo i łaskawie za rok przyjdą do remontu wszystko co dobrze pracowało poszlo pracować zagranicę

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@az1rael  Ja tu widzę to trochę inaczej, to nie jest wina podłogi ani kloca betonowego.

Cytat:  Sprzedajacy nie miał więcej danego modelu pralki, więc wysłał mi inna tej samej firmy inny model.

Więc stawiam tezę że sprzedający pozbył się jakiegoś bubla ze zwrotów, ale skoro nie znamy ani modelu jednej ani drugiej pralki to tylko można się różnych rzeczy domyślać.

@Storczyk2018  Tylko reklamacja na stronie dyskusji Allegro może problem rozwiązać. Domagaj się odebrania pralki przez sprzdającego i wymianę na taki model jaki zamawiałaś lub zwrot wszystkich kosztów. Pralka którą dostarczył sprzedający nie spełnia wymagań.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@br. A ja to widzę tak jak dwa różne modele pralki popylają sobie po łazience plus tańszego nie mógł wysłać tzn że coś nie tak nie jest z pralką bo co jest bardziej prawdopodobne że kupująca nie umie sobie pralki ustawić czy ma krzywą podłogę czy że dwa losowe modele tańczą po tej samej podłodze?

oznacz moderatorów

Storczyk2018
#9 Pomysłodawca#

Pierwszy model przyjechał uszkodzony ( uderzony panel od góry) lecz styropian byl caly.

Druga zewnętrznie cala ale przy uruchomieniu na wirowaniu 1200 i 1400 cala chodzi / podskakuje i strasznie halasuje tak że słuchać ja piętro niżej.

20240216_093910.jpg

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Storczyk2018 wytlumaczę ci 1 reklamacja pralka przyjechała uszkodzona to nie jest reklamacja wynikająca z wady towaru nie liczy się do limitu, 2 reklamacja pralka nowy model bo drugiego na wymianę nie było przemieszcza się wibrując po łazience (1 właściwa reklamacja usterki) - wymiana amortyzatora naprawa nic nie dała notabene trzebaby zerknąć w necie czy czasem nie jest tak że ten typ tak ma bo producentowi wyszedł badziew, 3 reklamacja ponowienie reklamacji na wibrującą przemieszczającą sie po łazience pralkę - dalej model 2 przysluguje ci rabat lub odstapienie od umowy, ale najwazniejsze pytanie co ty za 2 razem zlożyłaś do sprzedawcy bo to że przyjechał serwisant sklania do wniosku że zlożyłaś roszczenie z tytułu gwarancji do producenta a nie reklamację za niezgodność z umową do sprzedawcy więc zgloszenie teraz reklamacji do sprzedawcy w swietle prawa jeśli tamta była z gwarancji to 1 reklamacja i sprzedawca naprawia lub wymienia. Napisz / wklej co dokladnie napisałaś / powiedzialas sprzedawcy jakich słów użyłaś bo to inne reperkusje prawne wynikną

oznacz moderatorów

Storczyk2018
#9 Pomysłodawca#

Zgłosiłam reklamację do sprzedawcy opisując cala sytuacje, sprzedawca napisał: proszę zadzwonić pod numer serwisowy beko w celu naprawy urządzenia. Zapytałam sie czy mogą zadzwonic i umowówic serwis. Następnie sgodziłam się na naprawe. Oczywiście była to rozmowa w dyskusji poprzez allegro. Przyjechal pan z serwisu naprawić pralke, rozebrał, wymienił amortyzatory, złożył ustawił wypoziomował i tyle.

Następnie napisałam że naprawa nie pomogła i chcialabym zwrotu gotówki na co sprzedawca się zapytał czy mam protokół naprawy, takowego nie otrzymałam, po czym sprzedawca napisał ze mam dalej reklamować naprawę w serwisie i zadzwonić pod numer do firmy Beko.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Storczyk2018 czyli sprzedawca umiejętnie cię wyrolował bo to ty sobie złożyłaś reklamację z gwarancji dzwoniąc do serwisu i zamawiając sobie serwisanta ergo masz niedokończone zgłoszenie gwarancyjne u gwaranta - serwis beko i tam powinnaś dalej je procedować inaczej sytuacja by się miała jakbyś zażądała od sprzedawcy przysłania serwisanta zgodnie z treścią ustawy konsumenckiej. 

Art.  43d.  [Uprawnienia konsumenta w przypadku braku zgodności z umową]
1. 
 Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
2. 
 Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
3. 
 Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
4. 
 Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
5. 
 Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
6. 
 Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
7. 
 Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.

I teraz najważniejsze bo nie wiem co masz w karcie gwarancyjnej beko tam masz zapisy umowy gwarancyjnej i może być tak że gwarancja jest dłuższa niż 2 lata ustawowe z tytułu ręklamacji u sprzedawcy, ale jak ktoś to tknie spoza serwisu beko  to wygasa z automatu i teraz jakbyś sprzedawcy nakazała naprawić u ciebie w domu, a on ci zamówi pania miecia złotą rączkę i pan miecio przyjdzie i naprawi to gwarancja np 3 czy 5 letnia idzie się gwizdać bo nie wiem ile masz lat tej gwarancji i co obejmuje - masz to napisane w instrukcji / lub karcie gwarancyjnej dlatego proponuję dokończyć naprawę w beko u ich autoryzowanego serwisu chyba że gwarancja stanowi inaczej bo szkoda by było jednak stracić jeśli ma takie czy inne obostrzenia obostrzenia. Ewentualnie chociaż przedzwonić do serwisu beko i dopytać.
oznacz moderatorów

Storczyk2018
#9 Pomysłodawca#

Też już o tym myślałam bo dziwny jest fakt że napisał mi tekst: jeśli wada dalej występuje należy dalej zgłaszać serwis, pralke wymienia na nową 

Pierwszy model pralki : WUE8622WBPSE drugi model: B3WFU58415WBPBS

oznacz moderatorów

Storczyk2018
#9 Pomysłodawca#

Wszystko tak jak powinno być, był Pan z serwisu Beko ( 2 reklamacja) nie mówił żebym coś źle zrobiła (śruby transportowe zdjęte, podkładka styropianowa zdjeta, zaslepka od dołu założona), natomiast wymienił amortyzatory, niestety nic to nie zmieniło.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ty nie czytasz co Ci się pisze i doradza? przy drugiej reklamacji masz prawo żądać zwrotu środków  i niech sprzedający sobie ją zabiera, otwórz dyskusję i tam to opisz i zażądaj żeby sobie ją zabrał( dokładnie ma zabrać a nie Ty odsyłać) i zwrócić Ci kasę.

oznacz moderatorów

Storczyk2018
#9 Pomysłodawca#

Napisałam mu to, powiedział że mam zgłaszać serwis. Ja swoje on swoje, otworzyłam dyskusje 2 raz, dalej to samo mi pisze.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Storczyk2018 dlatego że jak zgłosiłaś naprawę gwarancyjną to był serwis gwaranta i oni coś grzebali i teraz reklamacja u sprzedawcy = utratą gwarancji więc powinno się kontynuować narawę gwarancyjną dlatego pytam co dokładnie zgłosiłaś bo jak to było coś w stylu panie pralka mi po łazience lata zrób pan coś z tym i on na twoje życzenie przez siebie zgłosił do gwaranta naprawę gwarancyjną to cię lekko załatwił poprawianie po serwisie spowoduje że sie potem gwarant wypnie 

oznacz moderatorów

Storczyk2018
#9 Pomysłodawca#

Zaznaczyłam niezgodności towaru z umową- wada wykryta podczas użytkowania- naprawa ,także nie pisalam mu wiadomości- zadzwoń pan na serwis. Sprzedawca we własnym zakresie zadzwonił na infolinię beko po rozpoczetej drugi raz dyskusji. To co teraz mi przysługuje?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Odpisz mu że składasz reklamację z tytułu rękojmi po raz drugi i żądasz zabrania sprzętu i zwrotu środków.

Sprzedawca nie ma prawa odmówić konsumentowi obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, jeżeli nie wywiązał się ze swych obowiązków przy pierwszym żądaniu złożonym przez konsumenta w ramach pierwszej reklamacji, bądź jest to druga lub kolejna reklamacja danego towaru. Nie ma tu znaczenia, czy chodzi o tę samą, czy też inną wadę.

oznacz moderatorów

Storczyk2018
#9 Pomysłodawca#

Ok, będę ciągle stała przy swoim, zaznaczyłam też pomoc allegro w dyskusji.

oznacz moderatorów