anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ślubowanie zamówienia

robson507
#7 Wielbiciel#

Witam. Późnym wieczorem dokonałem zakupu na allegro lokalne. Za towar zapłaciłem i wszystko wydawało się ok. Niestety rano anulowałem zakup poprzez wiadomości do sprzedającej. Wyjaśniłem jej całą sytuację (dlaczego muszę anulować) . Prosiłem ja o zwrot środków ( wysłałem nr konta). Sprzedająca i tak wysłała mi towar po złości. Napisałem ,że nie odbiorę przesyłki z paczkomatu niech do niej wróci ,a ja proszę o zwrot środków. Sprzedająca napisała ,że paczka jest u niej zwrotu nie zrobi . Co teraz?

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

LEW433
#21 Demiurg#

Dlatego zapewne że to prywatny sprzedajacy i nie musi przyjmować zwrotu> tylko za zgodą sprzedającej. Od prywatnego możesz teraz tylko rekomendować  na niezgodność z opisem. Najlepiej się jakość dogadać, możesz także opłacić i niech Ci wyśle powtórnie.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@robson507 na Lokalne sprzedają sprzedawcy prywatni , a Ci nie mają obowiązku przyjmowania zwrotów czy godzić się na anulowanie transakcji . Zakupiłeś czyli towar należy do Ciebie BEZ WZGLĘDU NA TO W CZYIM POSIADANIU AKTUALNIE JEST .

oznacz moderatorów

robson507
#7 Wielbiciel#

O anulowaniu zamówienia wiedziała przed wysyłką . Po co wysyłała? Kontakt z nią tylko na czacie bez nr telefonu. Wiadomości przeczytała ,ale i tak wysłała. Nawet napisała ,że specjalnie. Co mogę zrobić w takiej sytuacji?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@robson507 Jednostronne wyrażnie woli kupujacego ma skutek prawny tyko i wylącznie na linii przedsiębiorca - konsument , w Twoim przypadku ten warunek zapewne nie został spełniony . Trzeba było się dogadać .

Ci zrobić? ... opłacić ponownie nadanie i cieszyć się zakupem .

oznacz moderatorów

robson507
#7 Wielbiciel#

Jak dla mnie to jest chore...

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@robson507 tak ...dla Ciebie może być chore , ale na stronie oferty masz wyraźną informacię sprzedawca .....,,OSOBA PRYWATNA ,,

Zwroty

,,Sprzedający nie jest przedsiębiorcą, więc nie chroni Cię prawo konsumenckie, np. nie zwrócisz zakupu bez zgody sprzedającego.,,

oznacz moderatorów

robson507
#7 Wielbiciel#

Zgadza się. Ale jakieś moralne zasady też powinny obowiązywać. Skoro czegoś nie chce i daje znać o tym wcześniej czyli przed wysłaniem. To normalny człowiek nie powinien wysyłać. I właśnie na takie zachowanie powinien być przepis,to jest chore.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@robson507 "normalny człowiek nie powinien wysyłać"
Jeden rabin powie tak, inny powie nie.
Jeśli był to zakup od osoby prywatnej to ma ona pełne prawo aby takiego 'anulowania' zakupu nie honorować.
Towar jest Twoją własnością.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@robson507  Tak niby racja jest po stronie sprzedającej, ale pewną złośliwość tu jednak widać.

Możesz poprosić o pomoc Allegro, kliknij  w opcjach zakupu: "Zgłoś problem z zakupem"

Tam opisz problem, oraz fakt że rezygnację zgłosiłeś przed wysyłką. Niczego nie przesądzam ale ciekaw jestem jak do tego podejdzie Allegro.  może jednak przyzna ci rację?

ps. Czy na pewno kupiłeś od osoby prywatnej?  Masz adres sprzedającej, zapytaj o to właściwy dla niej Urząd Skarbowy.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@br. Też jestem ciekaw jak do tego podejdzie allegro ale gdyby poparło kupującego to byłoby to niezłym absurdem nawet jeśli paczka została wysłana "na złość".

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@komis-bell  Na Lokalnym jest tyle absurdów że jeden więcej czy mniej nie ma znaczenia.

Generalna zasada:  nie wolno płacić.  Zapłacić dopiero wtedy gdy już zostanie wszystko wyjaśnione ze sprzedającym.

Na razie tylko część kupujących rozumie to "ułatwienie" więc pozostają takie kwiatki jak w tytule.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

odpisz, że przepraszasz za fatygę i dlatego prosisz o zwrot np: 70% zapłaconej kwoty

oznacz moderatorów

robson507
#7 Wielbiciel#

W poniedziałek poproszę o pomoc Allegro.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

nie czekaj do poniedziałku,  dyskusję obsługują automaty, boty, w poniedziałek powinna być już odpowiedź sprzedającej i wtedy możesz  już wezwać pomoc pracownika Allegro.

oznacz moderatorów

robson507
#7 Wielbiciel#

Dyskusje rozpocząłem już wczoraj,ale z tą kobietą w żaden sposób nie idzie się porozumieć. Mówi że jest na prawie i ch.. A poprosić allegro o pomoc mogę dopiero w poniedziałek.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Na przyszłość robiąc zakupy wybieraj lepiej sprzedawców którzy prowadzą działalność rejestrowaną i unikniesz takich problemów.

oznacz moderatorów

robson507
#7 Wielbiciel#

Skąd miałem wiedzieć że trafię na taką osobę? Nie można wszystkich chować do jednej szuflady. Zawsze i wszędzie znajdzie się jakiś fenomen.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@robson507 skąd mogłeś wiedzieć no bykiem pisze ci w aukcji 
,,Sprzedający nie jest przedsiębiorcą, więc nie chroni Cię prawo konsumenckie, np. nie zwrócisz zakupu bez zgody sprzedającego.,," tzn że sprzedająca nie musi się zgodzić na twoją rezygnację z zakupu choćby skały srały zresztą jest na prawie bo tak stanowi kodeks cywilny tj umowę zawartą na odległość uważa się za niezawartą za zgodą obu stron transakcji - OBU więc że ty chcesz nic nie znaczy, zresztą równie dobrze mogła już wydać kasę i wcale nie musi ci jej zawracać a ty poniesiesz tylko dodatkowe koszty w postaci szukania paczki po magazynie rzeczy niedoręczalnych jak nie odbierzesz bo sprzedająca odpowiada tylko za paczkę do momentu wydania przewoźnikowi - nieodebranie przez ciebie skutkuje tylko tym że sam sobie będziesz jej szukał a nawet nie będziesz miał paczki i kasy, sprzedająca wcale się nie musi z tobą cackać a ap nie dostaniesz bo towar zostanie wysłany z nr nadania

oznacz moderatorów

robson507
#7 Wielbiciel#

Paczka do niej wróciła.

oznacz moderatorów