anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy mogę ubiegać się o Allegro Protect w takiej sytuacji?

master_luke
#8 Zapaleniec#

Witam!

Kontynuacja mojej sprawy z zakupem wadliwego przedmiotu.

Nie chcę tutaj wklejać linku do sprawy/dyskusji na Allegro (nie wiem czy to umożliwia regulamin) ale podejrzewam, że admini/pracownicy Allegro są w stanie łatwo zidentyfikować sprawę.

Jak wygląda sytuacja:

1. Zgłosiłem przedmiot jako zepsuty (dodatkowo wyciek oleju podczas wysyłki = źle zabezpieczony przez sprzedającego)

2. Sprzedający nie chce przyjąć przedmiotu do sprawdzenia w ramach reklamacji. Napisał:

Niestety, jako osoba prywatna nie mam obowiązku przyjmować zwrotu, uważam roszczenia kupującego za bezpodstawne jednocześnie nie uwzględniając reklamacji ani zwrotu. Pozdrawiam.

3. Odpowiedź/pomoc Allegro: 

"...jako osoba prywatna nie ma Pan obowiązku przyjmować zwrotu, jednak ma Pan obowiązek rozpatrzeć reklamację, którą zgłasza Kupujący.

Dlatego proszę o informację, czy Kupujący ma odesłać kompresor, aby wydał Pan decyzję reklamacyjną."

4. Dalej sprzedający nie chce tego przyjąć aby sprawdzić u siebie.

5. Ja ostatecznie napisałem w dyskusji, że:
"Szkoda mojego czasu. Biorąc pod uwagę całokształt tej dyskusji, nie wydaje mi się aby wysyłanie sprzętu do sprzedającego coś tutaj zmieniło."

Po prostu nie widzę dalszego sensu wchodzenia w dyskusję z tym sprzedającym.

6. Dostaję od Allegro po 14 dniach wiadomość:

Jeśli problem został rozwiązany, zakończ Dyskusję. Jeśli nie - możesz poprosić nas o pomoc, albo oznaczyć Dyskusję jako nierozwiązaną i wystąpić o zwrot pieniędzy z Allegro Protect.

I tutaj moje pytanie:

Czy mogę faktycznie zgłosić formularz i prośbę o zwrot pieniędzy w przypadku gdy u mnie zostaje ten niedziałający przedmiot i nie udało się uzyskać żadnego porozumienia ze sprzedającym?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

LEW433
#21 Demiurg#

Tak, możesz i należy to zrobić, a dyskusję odznacz jako nierozwiązaną.

oznacz moderatorów

master_luke
#8 Zapaleniec#

Czy wysłanie formularza Allegro Protect będzie dalej mnie łączyło jakoś z tym sprzedającym?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Połączy się dopiero jak Allegro zarządza od niego spłacenia rekompensaty.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@master_luke reklamujesz czy zwracasz ??? zdecyduj się 😞

Spisałeś protokół szkody ? do 7 dni od odebrania ? jak nie to nic nie udowodnisz sprzedawcy !!! odebrałeś bez zastrzeżeń 😞

Prawnie sprzedawca prywatny nie odpowiada za uszkodzenia po wydaniu towaru przewoźnikowi 😞 o ile nie udowodnisz że źle zapakował !!!

Powinieneś spisać protokół, złożyć reklamację u przewoźnika, jak odrzucą z tytułu złego spakowania i wystąpić z roszczeniem do sprzedawcy i wtedy masz duże szanse na Protect o ile sprzedawca Cię oleje !!! 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie ma obowiązku spisywania protokołu, oczywiście pomaga on w składanu reklamacji,

oznacz moderatorów