anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dostarczanie paczek pod naszą nieobecność

Ozi3237
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry wszystkim, 
mam pytanie dot. Allegro lokalnie.

Co w sytuacji, w której kurier bez naszej wiedzy wydaje paczkę (ktoś inny przebywa pod tym samym adresem), która dopiero po naszych oględzinach okazuje się uszkodzona z zewnątrz (nosi ślady zniszczenia), jak i wewnątrz?

Czy Allegro rozróżnia sytuację kiedy Sprzedawca jest przedsiębiorcą lub osobą fizyczną?

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

LEW433
#21 Demiurg#

Oczywiście ze ma znaczenie czy to zakup od prywatnego czy od firmy, firma odpowiada za przesyłkę do chwili odebrania, prywatny do chwili nadania, Jak Ci wrzucają paczki to masz 7dni na spisanie protokołu szkody i należy to robić w razie jakiegokolwiek podejrzenia uszkodzenia paczki, Allegro jest stroną jak przesyłka Smart.

oznacz moderatorów

Ozi3237
#7 Wielbiciel#

Cześć Lew, kontaktowałem się w tej sprawie Rzecznikiem Praw Konsumenta i nie potwierdza niestety tego poglądu. Tzn. Stroną Umowy nadal jest Sprzedawca, a nie firma, więc jako osoba fizyczna wszelkie reklamacje trzeba kierować do Sprzedawcy, a on może we własnym zakresie żądać odszkodowania (/zadośćuczynienia) od firmy przewozowej.
Jednak art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego zdecydowanie nie mówi nic o takiej sytuacji, gdy nie jest się konsumentem, tzn. gdy Sprzedawcą nie jest przedsiębiorca. 
Czy masz może jakiś paragraf, który przybliżyłby mi te kwestię odpowiadania za przesyłki do momentu nadania a nie odbioru?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Ozi3237 przeczytaj cały Art 548 a Ciebie dotyczy § 1  Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi ale nie dotyczy to konsumenta gdzie przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu czyli po odebraniu paczki bez protokołu szkody 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Ozi3237
#7 Wielbiciel#

Zaznaczę też, że Sprzedawca, nawet jako osoba fizyczna, odpowiada za paczkę do momentu odebrania od kupującego, szczególnie, jeśli była niewystarczająco zabezpieczona, ale to już tak jak sobie Sprzedawca "walczy" z firmą kurierską.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Ozi3237 masz rację ale podstawą jest protokół szkody, złożenie reklamacji i jak odrzuci reklamację przewoźnik z powodu złego spakowania występujesz z roszczeniem do prywatnego sprzedawcy 🙂

Przy zakupie od osoby prywatnej, niebezpieczeństwo utraty lub uszkodzenia przechodzi na Ciebie w momencie nadania paczki, a Ty żeby ustalić winę przewoźnika czy sprzedawcy sprawdzasz paczkę i spisujesz protokół, potem składasz reklamację jako właściciel paczki i albo dostajesz odszkodowanie albo odmowę za złe pakowanie i wtedy idziesz do prywatatnego sprzedawcy, odebranie paczki bez uwag jak jest zniszczona zwalnia sprzedawcę z odpowiedzialności 😞 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Ozi3237 Ktoś inny nie powinien odbierać, pozwij tego kto odebrał i nie dopełnił obowiązku spisania protokołu szkody 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Ozi3237
#7 Wielbiciel#

Bardzo dobra myśl, tylko, że paczka de facto nie została odebrana. 
W sensie kurier położył, zapukał i już schodził na schodach w momencie, kiedy osoba trzecia otworzyła drzwi. Potem się okazało, że paczka uszkodzona.

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Jeżeli chodzi o wydanie przesyłki, to reguluje to art. 37 ustawy prawo pocztowe. Zgodnie z tym art. kurier może wydać przesyłkę każdej pełnoletniej osobie zamieszkałej wraz z adresatem (to jak przesyłka jest na osobę prywatną). W przypadku kiedy adresatem jest firma, przesyłki wydaje się osobie upoważnionej do odbioru przesyłek (właściciel, kierownik itp.).

Ważne. Jak osoba nie będąca adresatem odbiera przesyłkę za adresata i nie wniosła ona zastrzeżeń, to przyjmuje się, że odebrała przesyłkę bez uszkodzeń. Odpowiada więc ona za wszelkie uszkodzenia widoczne z zewnątrz (operator ma kwit, że w momencie wydania nie było widać uszkodzeń).

oznacz moderatorów