anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

"Określenie warunków dostawy" przy ofertach Smart

Ixendr
#7 Wielbiciel#

Drogie Allegro - wiem że temat był już poruszany, ale nadal nie doczekał się odpowiedzi Waszego zespołu, więc pozwolę sobie zapytać jeszcze raz 🙂

Posiadając aktywny pakiet Smart i kupując na Allegro Lokalnie kilka przedmiotów w "Ofercie Smart" od jednego sprzedającego, muszę wysłać do sprzedającego "prośbę o określenie warunków dostawy". Sprzedający określił koszta dostawy do Paczkomatu na 8.99, po czym przechodząc do opłacenia zamówienia koszta wysyłki zostały oczywiście zgodnie z zasadami Smart zredukowane do zera. Nadmienię że oczywiście wszystkie z zamawianych przedmiotów były "ofertami Smart".

Pytanie brzmi: po co? Kupujący oraz sprzedający muszą czekać tylko po to aby ustalić że standardowa dostawa do paczkomatu kosztuje 8.99zł (zawsze tyle kosztowała 🙂 ), tylko po to, by kupujący finalnie tych 8.99 nie zapłacił, gdyż koszta wysyłki w tej sytuacji pokrywa pakiet Smart. Emocje jak u Kafki ;).

Drogi zespole Allegro, na co dzień robicie dobrą robotę. Mam więc nadzieję że i w tej sytuacji uda Wam się poprawić ten błąd funkcjonalny.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia 🙂

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

ko_alka
Moderator
Moderator

@Ixendr Cześć 🙂 Smart na Allegro Lokalnie to promocja, która potrwa do 30 czerwca. W tym czasie mamy szansę zebrać opinie użytkowników i dostosować usługę do ich potrzeb - dlatego wielkie dzięki za Twoją wiadomość.  

W tym momencie działa to w opisany przez Ciebie sposób, ponieważ Sprzedający może zdecydować, czy wysłać Twoje zamówienie w jednej paczce czy nie (a promocją objęta jest jedna przesyłka, niezależnie od liczby sztuk towarów zakupionych od tego Sprzedającego). 

Ola
Moderator

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

Ixendr
#7 Wielbiciel#

Dzięki za odpowiedź - fakt że obecna forma "Smart na Allegro Lokalnie" to promocja/testy ograniczona czasowo rzeczywiście wyjaśnia czemu obecnie wygląda to tak a nie inaczej.

Widzę że nie jestem jedynym użytkownikiem dla którego kwestia "określenia warunków wysyłki" okazała się być niespodziewanym/nieintuicyjnym krokiem w procesie zakupu.

Jeżeli mogę zasugerować i jeżeli Smart na A.L. miałby zagościć na stałe - może bardziej intuicyjne z punktu widzenia UX byłby scenariusz, w którym Sprzedający wystawiając ogłoszenie może zadeklarować, że dla danego przedmiotu nie jest możliwe łączenie wysyłki (w wypadku np. dużego AGD, mebli, innych ciężkich/dużych przedmiotów, etc.), a opcją domyślną byłaby wysyłka łączona - z opcją zamiany paczkomatu na wysyłkę kurierem jeśli połączona paczka okaże się za duża? Z drugiej strony takie rozwiązanie byłoby ostatecznie mniej elastyczne niż obecne określenie warunków przez sprzedającego po wysłaniu zapytania.

Jeszcze jeden aspekt - czy dobrze rozumiem, że obecnie wysłanie zapytania o łączoną wysyłkę nie oznacza automatycznej rezerwacji przedmiotów i może się zdarzyć, że kupujący 1. wyśle zapytanie o przedmioty A i B z jednego koszyka, po czym kupujący 2. kupi i opłąci sam przedmiot A z wysyłką zanim sprzedający zdąży odpowiedzieć na zapytanie kupującego 1.? (por. pytanie: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/kupuj%C4%85cy-o-allegro-lokalnie/ile-czasu-ma-sprzedajacy-na-okres...)

Czyja oferta zakupu jest wtedy wiążąca? Kupujący 1. był pierwszy, ale kupujący 2. nie musiał czekać na określenie warunków...

Czy możliwe byłoby dodanie opcji wyboru - "domyślnie - poczekaj na określenie warunków dostawy przez sprzedającego i opłać całe zamówienie" LUB "zarezerwuj i opłać przedmioty z koszyka natychmiast, poczekaj na warunki sprzedaży aby rozliczyć różnicę w koszcie wysyłki i sfinalizować transakcję bądź ją anulować (i uzyskać zwrot środków z rezerwacji)"? Może takie rozwiązanie mogłoby rozwiązać powyższą sytuację wyścigu pomiędzy kupującym 1. a kupującym 2.?

Pozdrawiam 🙂

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@Ixendr dziekuję za podzielenie się sugestiami! 
Jeżeli chodzi o drugą kwestię, to tak, ustalanie warunków dostawy ze sprzedającym nie oznacza rezerwacji przedmiotu. Przekazałam Twoje sugestie do zespołu Allegro Lokalnie.
Dziękuję i pozdrawiam! 🙂 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

Client:100160870
#12 Orędownik#

,,na co dzień robicie dobrą robotę"                                           Ooooo tak- odkrywanie ukrytego😂

oznacz moderatorów

vonNogay
#14 Krzewiciel#

Niestety, płacenie za kilka przedmiotów na lokalnie jest utrudnione, osoby kupujące ode mnie mają z tym problem. Przydałby się tam jakiś koszyk, do którego można wrzucić przedmioty i zapłacić raz za wysyłkę. 

oznacz moderatorów