anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Anulowanie zamówienia opłaconego a jakość sprzedaży

Idź do rozwiązania
darek_2055
#10 Popularyzator#

Klient kupił rzecz, zapłacił rozmyślił się. Ja anulować nie mogę zakupu? To klient musi anulować (zanim zmienię status np na przygotowane, wysłane itp). ?

Dopiero wtedy zwracam kasę czy mogę zwrócić pieniądze. A co w przypadku gdy klient nie anuluje zakupu? Odbije mi się to w jakości sprzedaży i będzie opłata prowizyjna i za smarta?

W końcu oddałem kasę ale transakcja jest jakby nie zrealizowana

Jak najlepiej rozwiązać tę sytuację? Czy po prostu ja mam zmienić status zamówienia na anulowane, zwrócić pieniądze i wystąpić o zwrot prowizji?
Nie chciałbym aby moja jakoś sprzedaży spadła.

 

Czy najlepiej zmienić status na anulowane, i zrobić przez allegro zwrot wpłaty i wystąpić o zwrot prowizji?

Z drugiej strony status "anulowane" bardzo łatwo zmienić, nawet przypadkowo. Kupujący poprosili o anulowanie (mimo, że sami mogli i o tym do nich pisałem) to jednak nadal tego nie zrobili. I tutaj czas na realizację w zadeklarowanym czasie zbliża mi się ku końcowi

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15
LEW433
#21 Demiurg#

A masz jakiś dowód że kupujący chciał anulowania zakupu? jeżeli masz to dobrze, a dobrze mieć w ty przypadku.

oznacz moderatorów
_Likos_
#18 Luminarz#

@darek_2055  ja zawsze prosze klienta o pisemne anulowanie transakcji lub odstąpienie od umowy najlepiej za pomoca formularza  allegro . Dopiero kiedy mam pisemne potwierdzenie anulowania od razu  zlecam zwrot środków.

Jesli kupującemu napisze że zwrot wpłaty nastąpi natychmiast po pisemnym odstapienieu od umowy z reguly w ciągu kilku minut kupuacy anuluje zamówienie. Kiedy tylko przychodzi mail o anulowaniu zamówienia natychmiast zlecam zwrot środków.

oznacz moderatorów
darek_2055
#10 Popularyzator#

w jednym przypadku mam potwierdzenie gdzie kupujący prosi o anulowanie. W drugim przypadku napisałem tak do kupującego jak podpowiadacie, ale zero reakcji z jego strony. Czytałem, że zmiana statusu na anulowane i zwrot kwoty rozwiąże sprawę bez problemu ale nie wiem czy to jest rozwiązanie skuteczne.

oznacz moderatorów
_Likos_
#18 Luminarz#

@darek_2055  dopóki nie mam potwierdzenia na piśmie to nie mam dokumentu potwierdzającego że kupujący odstąpił od umowy. Ja nie spotkałem sie z przypadkiem żeby kupujacy nie potwierdził na piśmie odstąpienia - najczęsciej przez allegro albo formularz, albo wiadomość. Dopóki nie mam potwierdzenia odstąpienia - nie zwracam wpłaty skoro kupujacy ma czas aby jego pieniądze u mnie lezały......

oznacz moderatorów
darek_2055
#10 Popularyzator#

ale negatywa możesz dostać bo przecież mu pieniędzy nie oddałeś...

oznacz moderatorów
_Likos_
#18 Luminarz#

@darek_2055  negatywa i tak zawsze możesz dostać. Ostatnio dostałem tylko dlatego że Pani sobie próbowała w grudniu kleić moskitiere i klej jej nie związał.

Pieniądze oddaje natychmiast po pisemnej rezygnacji z zamówienia. Jeszdcze mi sie nie zdarzyło aby kupujący nie zrezygnowął pisemnie. Czasem prosi o instrukcje jak to zrobić. A czasem po prostu przysyła wiadomośc przez centrum wiadomości - i wówczas mamy sprawe jasną. Jełsi zwrot dostaje błyskawicznie - natychmiast po rezygnacji to jeszcze żeden z kupuących nie zgłaszął o to pretensji

To w interesie kupującego tak naprawde jest mieć dowód że odstąpił od umowy.

 

oznacz moderatorów
darek_2055
#10 Popularyzator#

no i sie okazało, że kupujący nie ma opcji anuluj zwrot, tylko kup ponownie. A sugerowałem się instrukcją allegro która nie jest aktualna jak widać

oznacz moderatorów
la_nika
Moderator
Moderator

@darek_2055 nie było takiej opcji, ponieważ zakupy można anulować tylko u sprzedających z kontem firmowym, a Twoje to konto zwykłe. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
darek_2055
#10 Popularyzator#

na razie zwykłe 🙂 to jak w takim razie to anulować?

I dlaczego tak prosta opcja nie jest dostępna normalnie? Przecież to nie jakaś zaawansowana technologia.

oznacz moderatorów
la_nika
Moderator
Moderator

@darek_2055 jest dostępna normalnie ale dla sprzedających z kontem firmowym wynika to z tego, że prywatnych sprzedających obowiązują inne zasady, niż przedsiębiorców. 
Podaj proszę numer zamówienia, sprawdzę co trzeba zrobić, żeby wszystko było poprawnie zakończone. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
darek_2055
#10 Popularyzator#

nr zamówienia to nr oferty?  11560005582

Bo no numer płatności jest. Ale nr zamówienia nie ma.

oznacz moderatorów
la_nika
Moderator
Moderator

@darek_2055 dziękuję! Po numerze oferty znalazłam numer zamówienia 🙂 Gdyby ta przesyłka miała wpłynąć na Twoją jakość to będziemy mogli wykluczyć to zamówienia, ale jeszcze dowiaduję się, czy możemy inną metodą rozwiązać ten problem. Dam znać, gdy otrzymam odpowiedź w tej sprawie.

   Monika
   Moderator


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
la_nika
Moderator
Moderator

@darek_2055 mamy odpowiedź! Złóż proszę wniosek o zwrot prowizji zrobisz to w zakładce Zamówienia przy wybranej ofercie kliknij menu [Akcje], a następnie wybierz [Zwrot prowizji]. Zaznacz odpowiedni produkt i kliknij proszę [Złóż wniosek]. Jeśli nasze dane nie będą wystarczające do rozpatrzenia wniosku, w określonych sytuacjach, wyślemy do kupującego e-mail dotyczący niezrealizowanego zakupu. W e-mailu poprosimy o podanie przyczyny. 
Gdy otrzymasz rabat transakcyjny (zwrot prowizji) za to zamówienie, nie będzie się wliczać do jakości sprzedaży. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
Pumpurek
#7 Wielbiciel#

@la_nika  a co w przypadku gdy paczka dla klienta została przygotowana już po odjeździe kuriera. Klient przez noc stwierdził że chce anulować zamówienie i zgłasza zwrot.

Nie robimy mu z tego powodu żadnych problemów - zlecamy zwrot środków, zwrot prowizji.

A co z wysyłką ? Czy ustawienie statusu na "anulowane" wystarcza aby nie ponosić kosztów wysyłki allegro smart ?

Anulowanie listu przewozowego gdy został stworzony w imporcie zamówień DPD wiąże się z anulowaniem innych zamówień stworzonych w tym samym czasie co doprowadza do chaosu.

A nie wysłanie tej przesyłki obniży jakość sprzedaży ponieważ zamówienie nie zostanie wysłane .

PS. Jak anulować jedno zamówienie aby inne na tym nie "ucierpiały" ?

Pozdrawiam i liczę na odpowiedź.

 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderator
Moderator

@Pumpurek  jakość będzie okej, to zamówienie zostanie wykluczone, gdy otrzymacie rabat transakcyjny.
Rozumiem, że etykieta Smart! została wygenerowana, ale kurier przesyłki jeszcze nie odebrał.
Opłata za nadanie przesyłki w ramach Smart! w przypadku DPD zostanie doliczona do twojego salda w momencie doręczenia przesyłki. Czyli tutaj jeśli nie dojdzie do doręczenia to opłata nie będzie doliczona. 
Jeżeli chodzi o pytanie o anulowanie etykiety to daj proszę znać gdzie je generujesz w Wysyłam z Allegro czy w narzędziu nadawczym DPD?  

   Monika
   Moderator


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów