Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam problem z pewną dziwną klientką... Zamówiła u mnie produkty, zostały wysłane następnego dnia. Po dwóch tygodniach założyła mi dyskusję, że nie otrzymała towaru - wysyłka była pocztą więc napisałam do opiekuna i dostałam info:
"Informacja uzyskana z urzędu pocztowego:
Przesyłka znajduje się w xxxxxx , uzgodniono z adresatką że odbierze przesyłkę osobiście w urzędzie."
Sprawdziłam: przesyłka awizowana - klientka nie odebrała....
Wstawiłam taką informację w dyskusji, kilkukrotnie wstawiałam link do śledzenia i nawet info, że może skorzystać z opcji "ponownego doręczenia" klientka ma to głęboko w .... .
Odpisała mi, że ona nie ma czasu odebrać przesyłki - moje sugestie jakby trafiały w ścianę, a klientka nie chce zamknąć dyskusji. W piątek przesyłka wróci do mnie i będę się dalej bujać z tą niezbyt poważną klientką.
Odnoszę wrażenie, że jako sprzedający nie mam żadnych praw - klient nie odbierze przesyłki, ja pewnie będę musiała zwrócić mu pieniądze za zakup i jeszcze zapłacić poczcie za zwrot.
Stracę na tej przesyłce sporo kasy i w imię czego? A kupujący nie poniesie żadnych konsekwencji?
Da się coś z tym zrobić?
@solid24pl, w Dyskusji masz możliwość poproszenia o wypowiedzenie się pracownika Allegro.
Myślę, że dobrze byłoby dopytać Kupującą o jej decyzję, ponieważ nie napisała w Dyskusji jednoznacznie, że odstępuje od umowy, a brak odbioru przesyłki nie jest równoznaczny z odstąpieniem od umowy.
Gdy Kupująca jednoznacznie napisze, że odstępuje od umowy, powinnaś zwrócić Kupującej pieniądze zgodnie z przepisami ustawy konsumenckiej. Oznacza to, że Kupująca powinna otrzymać zwrot kosztu towaru oraz koszt najtańszej przesyłki dostępny w ofercie.
Jeśli poniesiesz koszty w związku z brakiem odbioru towaru przez Kupującą, możesz ten koszt przenieść na Kupującą.
rozumiem, napisałam w dyskusji z zapytaniem czy Pani chce zrezygnować z zakupu w związku z brakiem chęci odbioru i poinformowałam ją o konsekwencjach nieodebrania przesyłki. Brak mi mocy na takich klientów. 😞
@solid24pl, mam nadzieję, że takie sytuacje, choć oczywiście mogą się zdarzyć, będą marginalne. 🙂
tak ja też, chociaż z tą Panią sprawa szybko się nie zakończy 🙂
przed chwilą odpisała mi, że ona ten towar chce nadal tylko nie ma czasu po niego iść, mam wysłać inną formą dostawy. Boję się, że jak wyślę tak jak zasugerowała kurierem ona znów nie odbierze i sprawa będzie się ciągnąć, a ona końcowo wystawi mi i tak negatywną opinię.
Nie mam pomysłu na tą sprawę, a nadzieją na pozytywny koniec nie bardzo mam ochotę się sugerować... porażka
@solid24pl, w uzasadnionych przypadkach możesz rozważyć dodanie Kupującej do czarnej listy, wówczas nie będzie mogła dokonywać już u Ciebie zakupu. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj. 🙂
Napisz ponownie do opiekuna i poproś, aby ktoś tę przesyłkę ponownie jej dostarczył na adres, tak jak zamawiała. Uzgodnij z klientką, kiedy będzie mogła ją odebrać.
Czasem bywa tak, że poczcie nie chce się wozić paczek, tylko od razu zostawiają awizo.
Zaproponowałam to Pani, ale ona powiedziała, że jej listonosz jest na kwarantannie i jej nie dostarczy, a Pani z poczty twierdzi, że nie może jej pomóc.
Pewnie i tak nie zostanie mi nic innego jak wysłać ponownie, choć wydaje mi się, że skoro Pani nie ma czasu to najlepszym dla niej rozwiazaniem byłby paczkomat, tam może odebrać kiedy chce i nie ma kolejek....
Zobaczymy co odpisze na moją sugestię 🙂
@solid24pl No cóż tak bywa... nie masz ŻADNEJ gwarancji że jak wyślesz kurierem to odbierze...oceń co lepsze i podejmij decyzję ... Na pocieszenie :
- Kupujaca żądająca aby kurier przyjechał dokładnie pomiędzy 13:00 a 13:30 bo ona wtedy ma lunch
- Kupująca składająca informacje o braku przesyłki, przesyłka doręczona pod adres, na pokwitowaniu to samo nazwisko. Okazuje się ze to brat - ale ona z bratem nie rozmawia i żąda dosłania kolejnej rzeczy do rąk własnych.....
to niestety nie jest pocieszające, bo Twoi klienci mogą następny zakup dokonać u mnie 😞
bardzo niesprawiedliwe jest usunięcie możliwości oceniania kupujących....
wielka szkoda
A to list polecony czy paczka? Paczek nie nosi listonosz tylko rozwożą kurierzy.
Nie ma to jak zamówić taką formą dostawy, która potem nijak nie pasuje 🙄
polecony... ciężko stwierdzić czy jak wyślę kurierem to Pani odbierze...
@solid24pl Najlepiej w tym przypadku już nie kombinuj, poczekaj na zwrot przesyłki i oddaj pieniądze pomniejszone o koszt powrotu paczki, tak jak po odstąpieniu od umowy. To, że klientka nie odstąpiła od umowy "jednoznacznie" nie oznacza, że od niej nie odstąpiła, odmawiając odebrania przesyłki z poczty i powołując się na problemy zdrowotne listonosza. Widać wyraźnie, że jej wolą jest rezygnacja.
tak nie mogę zrobić, otrzymałam jasną informację od klientki:
"Dzień dobry,
nie odstępuję od umowy kupna, proszę o przesłanie mi w innej formie np. kurierem. Mogę pokryć koszty kuriera.
Pozostaję w kontakcie, pozdrawiam,"
także tu mam pozamiatane `:D
pozostaje mi czekać na rozwój wypadków 🙂
mam nadzieję że pozytywny dla mnie....
@solid24pl no to niech pokrywa te koszty i wysyłaj kurierem, droga wolna 😁
Maja mr_oma -
Nie przeniosę sobie na kupującego kosztów przesyłki za pobraniem, a te najczęściej wracają.
Nawet nie usuniecie "negatywa"", którego otrzymam w wyniku takiej sytuacji, pomijając powstałe koszty.
"masz możliwość poproszenia o wypowiedzenie się pracownika Allegro"
Żart miesiąca 🙂
@solid24pl w regulaminie oferty - dopisz zapisy typu - wysyłka pocztą odbywa się
wg regulaminu tej usługi i podaj linka do regulaminu
kupujący będzie miał możliwość zapoznaia się z nim przed zakupem
będziesz kryty jak kupujący będzie chciał czegoś ponad regulamin
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej, chciałam tylko zamknąć temat taką informacją, że klientka dopłąciła za kolejną wysyłkę i zwrot i odebrała przesyłkę nadaną kurierem.
Miłego dzionka