anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak ustawić urlop na Allegro?

Idź do rozwiązania
inoxstill
#1 Nowicjusz#

Witam jak ustawić urlop na koncie Allegro?

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18
kostas11
#21 Demiurg#

@inoxstill 

Jak włączę urlop
  1. Przejdź do zakładki Urlop.
  2. Wybierz lub wpisz ręcznie datę rozpoczęcia i zakończenia swojego urlopu.
  3. Kliknij w [Dodaj].

https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/abc-sprzedazy/jak-poinformowac-klientow-ze-jestem-na-urlo...

________
Κώστας
oznacz moderatorów
magda5885
#8 Zapaleniec#

A jak się sprzedaje na allegro lokalnie to też można urlop ustawić ?

oznacz moderatorów
Pengano
#11 Animator#

Urlop jest bezużyteczny. Już tydzień wcześniej Allegro zacznie Ci straszyć klientów wielkim napisem "Sprzedawca ma Urlop". Jeśli nie naprawiono tego błędu, to wyświetla się on w czasie teraźniejszym nawet przed urlopem. Dodatkowo pojawią się kłamstwa, że przesyłki mogą się opóźnić, nawet te z terminem wysyłania przed urlopem, co jest kompletnym absurdem.

oznacz moderatorów
la_nika
Moderator
Moderator

@Pengano informacja, która pojawia się w ofertach z tygodniowym wyprzedzeniem informuje o rzeczywistym czasie urlopu i nie ma błędu, o którym piszesz. Alternatywnym rozwiązaniem jest zakończenie wszystkich ofert i wznowienie ich po powrocie z wypoczynku albo wydłużenie czasu wysyłki. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
Pengano
#11 Animator#

Jest błąd! Nie jest to błąd techniczny, tylko błąd projektowy - logiczny. Allegro kompletnie tego nie odróżnia. Komunikat bez sensu straszy potencjalnych kupujących. Wyskakuje gigantyczny napis odstręczający: "Kupujący ma urlop", zamiast zachęcającego: "Kup Teraz, bo później Kupujący będzie miał urlop". Potencjalny klient nie zagłębia się w szczegółowe daty, tylko ucieka ze strony.

Zakończenie ofert nie jest tym samym co urlop. Traci się cały tydzień wyświetlania i statystyki. Wydłużenie czasu wysyłki bez informacji o urlopie to już kompletne szaleństwo. Podpowiada Pani nie mając pojęcia o handlu na Allegro. Co będzie jeśli Kupujący zada pytanie, albo nie zorientuje się, że trzeba poczekać? Informacja o urlopie jest NIEZBĘDNA, ale musi być realizowana prawidłowo i logicznie. 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderator
Moderator

@Pengano informacja o urlopie wygląda np. tak:

la_nika_0-1625216046789.png

Jest podany czas urlopu, więc kupujący widzi informację z wyprzedzeniem, ale zawiera ona prawdziwą informację o początku i końcu, a nie informację, że sprzedający jest teraz na urlopie. Zaproponowne przeze mnie alternatywne rozwiązania mają swoje plusy i minusy. 
Minusem grupowego zakończenia ofert jest to, że nie są widoczne dla potencjalnych Kupujących, wpływa to na ich popularność (nie naliczają się wyświetlenia, dodania do obserwowanych) oraz Kupujący nie mogą dokonywać zakupów. Ale z plusów nie będzie zakupów w ofertach, nie trzeba tego czynić z wyprzedzeniem, nie pojawia się informacja, która z wyprzedzeniem informuje kupujących o urlopie, a  system nie weryfikuje terminowości nadań przesyłek. 

Natomiast minusem wydłużenia czasu dostawy jest to, że należy dzień po dniu sukcesywnie zmniejszać czas wysyłki (przykład: ulrop trwa 7 dni, 1 dnia ustawiasz czas wysyłki 7 dni, kolejnego dnia 6 dni itd.) Z kolei z plusów oferty są widoczne w wynikach wyszukiwania, popularność jest podtrzymywana i Kupujący mogą dokonywać zakupów (i tutaj mogą pojawiać się pytania od kupujących, ale do statystyk liczona jest pierwsza w danym wątku odpowiedź na pytanie do sprzedającego). 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
Pengano
#11 Animator#

Szanowna Pani pisze o teorii, a ja o praktyce. 99% Kupujących nie zastanawia się nad datami, tylko widzi czas teraźniejszy i ucieka z aukcji. Dlatego funkcja urlopu jest szkodliwa i bezużyteczna. Czy projektantowi systemu spadnie korona z głowy jeśli użyje prawidłowego czasu przyszłego? Co by szkodziło dać komunikat "będzie miał urlop za x dni"? Allegro doprowadza ludzi do szłału takim zatwardziałym trwaniem w błędnych rozwiązaniach utrudniających pracę.

Dalsza część Pani wypowiedzi świadczy o tym, że Allegro rozumie liczne wady swojego systemu, ale złośliwie nie chce ich naprawić. Utrudnianie życia Sprzedawcom to Wasze ulubione zajęcie. Dlatego z radością patrzę na wszelkie konkurencyjne systemy sprzedaży.

Ostrzeżenie o Urlopie nie powinno w ogóle wyświetlać się przed urlopem, jeśli czas wysyłki nie pokrywa się z czasem urlopu. Straszenie klientów to najgorsza rzecz jaką Allegro może zrobić. W przypadku wyłączenia aukcji, statystyki powinny być liczone z pominięciem okresu wyłączenia. Czyli 30 dni efektywnej sprzedaży, gdy oferty są widoczne.

oznacz moderatorów
Pengano
#11 Animator#

Jeszcze jest kwestia wadliwych terminów i ograniczeń. Człowiek ma prawo wziąć urlop na życzenie, iść do lekarza, wybrać się na last minute, wziąć piątek na długi weekend. Allegro w tym wszystkim strasznie przeszkadza.

Gdyby Allegro projektowało drzwi, to klamka byłaby przy podłodze, a Pani Konsultant broniłaby Projektantów, że to doskonale, bo przecież łatwo otwiera się nogą. To kwintesencja Allegro. W ogólnie nie bierzecie pod uwagę ergonomii i potrzeb Sprzedawców, nie interesuje Was praktyka handlu, realne życie, ani wygoda pracy z programem. Stąd setki takich fatalnych bubli w systemie.

oznacz moderatorów
la_nika
Moderator
Moderator

@Pengano liczymy się ze zdaniem sprzedających na Allegro i staramy się wyjść naprzeciw ich potrzebom z uwzględnieniem potrzeb kupujących oraz samego serwisu. Dziękuję za Twoje uwagi, przekazuję je dalej i zespół odpowiedzialny za funkcjonowanie urlopu na Allegro na pewno je rozpatrzy. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
Pengano
#11 Animator#

Doprawdy??? No to zajrzyjcie co piszą Sprzedawcy o urlopach. Odrzuciliście projekt naprawy urlopów, mimo że  miał on najwięcej głosów poparcia! Allegro nie liczy się ze zdaniem Sprzedawców i nie wychodzi naprzeciw potrzebom.

Jak Pani wyjaśni, że złośliwie zwiększono ilość niezbędnych kliknięć do przejścia z ofert jednego konta na drugie aż trzykrotnie? Jak Pani wyjaśni, że najczęściej używane funkcje są na końcu menu? Że w niektórych przypadkach znika menu umożliwiające dostanie się do przesyłek? Takich przykładów są setki. Masa działań utrudniających pracę, jakby projektował to sabotażysta z konkurencyjnego serwisu.

Co z tego że Zespół rozpatrzy zgłoszenia, skoro rozpatruje nielogicznie i złośliwie?  Aby tylko utrudnić pracę. Bez żadnego uzasadnienia odrzuca się najlepsze pomysły usprawnień i naprawy błędów. Ręce i nogi opadają.

oznacz moderatorów
mwmonety
#20 Guru#

@la_nika Jeśli byście liczyli się z wolą sprzedawców to zapytajcie w otwartym wątku tu na forum i to co sprzedawcy będą najbardziej chcieli zmienić weźcie pod rozwagę i wprowadźcie ,bo póki co to wprowadzacie tylko własne pomysły na utrudnienie pracy użytkownikom .

oznacz moderatorów
Pengano
#11 Animator#

Allegro właśnie specjalnie odrzuca to co jest najbardziej potrzebne i ma najwięcej głosów. Wystarczy zajrzeć do odrzuconych pomysłów: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/idb-p/zglos-pomysl

oznacz moderatorów
WydawnictwoKBOOM
#1 Nowicjusz#

Przy formularzu generalnie przewija się błąd.

Informacja, że:

Zrzut ekranu 2021-07-29 o 14.23.14.png

jest niekompletna i myląca.
Każdy kto chce ustawić urlop i czyta taką informacje, może odnieść wrażenie (i powinien), że MOŻE zaplanować urlop 7 dni przed rozpoczęciem, a nie (jak jest w rzeczywistości), że musi go zaplanować.
Wchodząc głębiej:
Zrzut ekranu 2021-07-29 o 14.31.10.png
Nie ma tam informacji, że trzeba to zaplanować. Znowu jest "możesz".

Od 2 do 4 sierpnia, z przyczyn nie zależnych ode mnie, moja firma nie będzie mogła realizować zamówień i jestem trochę w kropce.
Chcąc teraz, 4 dni wcześniej poinformować klientów, że nie będziemy pracować przez 3 dni, to nie mam takiej możliwości.
Nie chcę sugerować, że wasze działanie jest celowe, ale są sytuacje, które wykraczają poza aspekt "urlopowy" i można by wziąć je pod uwagę.

oznacz moderatorów
nikl
#12 Orędownik#

@WydawnictwoKBOOM Według Allegro nawet pobyt w szpitalu, czy pogrzeb bliskiej osoby musisz starannie planować 7 dni wcześniej i musi trwać 3 dni. Normalnie Matrix.

Jeśli wyłączysz aukcje, a ktoś je obserwował lub miał w linku, to konsternacja. Aukcja znika bez żadnej informacji na jak długo. W żaden sposób nie poinformujesz dlaczego aukcja jest nagle zakończona. Nie widać terminu wznowienia. Statystyki sprzedaży liczą sprzedaż wadliwie, nie pomijając okresu wyłączenia. Liczniki zegarów wyróżnień także wadliwie. Traci się opłacony czas wyróżnień. Ogólnie straszna lipa i niemoc informacyjna.

Społeczność i Moderatorzy tylko tak sobie z nami gadają. Ten kto to projektuje i to sknocił, śpi spokojnie w poczuciu dobrze wykonanej pracy. Nie jest niepokojony takimi sygnałami. Dlatego wszystko zmienia się wyłącznie na gorsze. Projektanci są oderwani od rzeczywistości, a firewall z Konsultantów czuwa, żeby nie zostali powiadomieni.  Nie uzyskasz audiencji u osoby decyzyjnej. Równie dobrze mógłby odpowiadać robot i przekonywać, że ten projekt jest doskonały i nie ma co zmieniać. Chyba im płacą za efektywność spuszczania na drzewo osób zgłaszających błędy.

Nawet to zgłaszanie pomysłów to lipa. Pomysły z największą liczną głosów są złośliwie odrzucane. Szkoda czasu. Tyle jest teraz innych sensownych kanałów sprzedaży, że nie warto się tu męczyć i walczyć z wiatrakami. Urlopy to tylko jeden z setek poważnych błędów w tym systemie, ale nikogo to nie obchodzi. Zbyt wielka korporacja. Wolą bawić się w pomidor lub głuchy telefon niż coś naprawić.

Sytuacja zmieni się, jak im w tabelkach Excela wyjdzie, że odeszło zbyt dużo dobrych sprzedawców i inne serwisy rosną w siłę. Ale wtedy będzie za późno. Ja jestem od pierwszych dni działania na Allegro. Chyba 20 lat. Kochałem ten serwis na początku za szanowanie Sprzedawców, a teraz mają ludzi gdzieś i ja nie mam już do nich serca.

oznacz moderatorów
la_nika
Moderator
Moderator

@WydawnictwoKBOOM dziękuję za Twoją sugestie! W tym artykule piszemy, że "wakacje możesz zaplanować co najmniej 7 dni przed ich rozpoczęciem".
@nikl nie mogę się z Tobą zgodzić. W przypadku nagłych sytuacji losowych można skorzystać z zakańczania i wznawiania ofert, jeżeli jest to poważniejszy problem również chętnie pomagamy i wspieramy. 
Wszystkie pomysły i sugestie są przekazywane i analizowane przez zespoły zajmujące się danymi zagadnieniami. Nie wszystkie można wprowadzić, nie zawsze jest to robione od razu ale wszystkie zgłoszenia i sugestie są brane pod uwagę. Przy podejmowaniu decyzji szukamy najlepszych rozwiązań dla trzech stron: sprzedających, kupujących i samego serwisu. Jak możesz się domyślać nie jest to łatwe zadanie i wymaga czasu, aby uwzględnić wszystkie potrzeby. Jeżeli chodzi o Zgłoś swój pomysł to tutaj również, wszystkie podlegają głosowaniu społeczności, a następnie są przekazywane do odpowiednich zespołów i konsultowane. Wiele z nich wprowadzamy i bardzo doceniamy, że dzielicie się z nami Waszymi pomysłami na ulepszanie serwisu. Nie ma tutaj mowy o złośliwości. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
nikl
#12 Orędownik#

@la_nika Piękna teoria świetnie pasująca na walne zebranie Zarządu i samochwalstwo jacy to jesteśmy doskonali. Ja piszę z czym spotykam się w praktyce na co dzień, a nie w teorii. Wygląda jakby w tych dedykowanych zespołach pracowali sabotażyści z innych serwisów, którzy chcą zniechęcić do sprzedaży na Allegro. Zmiany w Urlopach otrzymały najwięcej głosów i zostało to uwalone bez powodu. Co jest w tym dobrego dla serwisu, jeśli nie ma jak poinformować Kupujących? Najlepiej po urlopie już nie wracać do handlowania na Allegro, bo wszystko jest zaorane. Allegro nie pomaga, tylko utrudnia.

Zgłoszeń błędów projektowych i uciążliwości jest cała gruba księga. Nic nie zostało naprawione. To co robią ci ludzie? Wymyślają tylko kolejne uciążliwości. Połowa pomysłów oznaczonych jako Zrealizowane ma wadliwe oznaczenie. Ktoś nie doczytał uważnie i zmienił status na nieprawidłowy, ewentualnie pomysł zrealizowano w sposób podstępny, dowalając przy okazji podwyżkę lub inną uciążliwość.

To co tam akceptujecie do poprawek, to jakieś **piiip**oły kosmetyczne, a nie rozwiązania fundamentalne, jak choćby obsługa wielu rozmiarów w jednej pozycji na liście Moje Oferty, jak działające Urlopy, jak poprawne i ergonomiczne Menu, jak wyświetlanie czasu wysyłki w Moje Oferty, jak szybka zmiana konta, jak wykorzystanie powierzchni ekranu do pracy itp. To są istotne rzeczy. I przede wszystkim naprawianie błędów projektowych, czyli rozwiązań utrudniających pracę i nie pasujących do praktyki handlu. Tworzycie własny Matrix nie mając pojęcia co jest ludziom potrzebne do efektywnej pracy.

oznacz moderatorów
mwmonety
#20 Guru#

@la_nika Kończąc aukcje przed czasem z powodu urlopu nie otrzymamy zwrotu za ich wystawienie a wystawianie ponowne to kolejne koszty .

oznacz moderatorów
fc_dystrybucja
#9 Pomysłodawca#

Szanowna Pani, rozumiem, że broni Pani do upadłego "swojego" interesu, ale @Pengano ma bardzo dużo racji. Platforma jest już bardziej zbiurokratyzowana niż przepisy prawa handlowego, w tym przepisy kodeksu pracy. W myśl kodeksu pracy, jako przedsiębiorca mogę prowadzący działalność gospodarczą, mogę być na urlopie kiedy chcę i jak długo chcę, natomiast Allegro mówi: max 40 dni w roku i nie mniej niż 3dniza jednym podejściem. co zatem, jeśli musze pójść załatwić jakąś sprawę urzędową lub lekarz przesunął wizytę? E-e, nie ma opcji ustawienia urlopu z dnia na dzień. A co, jeśli w dobie koronawirusa zostanę wysłany na kwarantannę? Sanepid nie informuje, że mam 7 dni na załatwienie ważnych spraw zanim zostanę zamknięty w izolacji. Takich "co, gdy" jest bardzo dużo, ale zbiurokratyzowana platforma nie słucha sprzedających, tylko wymyśla coraz to nowsze udogodnienia, które zamiast ułatwiać pracę sprzedającym, piętrzą im przeszkody. Już teraz jest ogrom zasad i przepisów około sprzedażowych, które pochłaniają nieskończoną ilość czasu. Nie jest niczym złym popełniać błędy, ale trzeba umieć je naprawiać. Allegro zapomina o jednej bardzo ważnej rzeczy: każdy sprzedający, prowadzący profesjonalną sprzedaż na allegro z dużą dbałością o to dba, bo wie, że to mu przynosi dochód- mniejszy lub większy i nie ma potrzeby piętrzyć przeszkód, które pożerają czas, w którym sprzedający mógłby np. wystawić kolejne oferty. Kolejny absurd to punkty za odpowiadanie na wiadomości innego sprzedającego: np. kupuję koperty do pakowania przesyłek, po czym automat sprzedającego informuje mnie , że zamówienie przyjęte lub np o wystawieniu fv. Jeśli nie odpowiem mu w ciągu 24h, tracę punkty, a finalnie status super sprzedawcy. I co z tego, że w statystykach widnieje: zgodność z opisem 4,99, koszt wysyłki (kolejny ciekawy punkt) 4,98, obsługa kupującego 5,00. Nie odpowiedziałem na wiadomość od innego sprzedającego- straciłem status SS. Takich przykładów można by wymienić zdaje się nieskończoną ilość, ale po co. 1. Allegro i tak nic z tym nie zrobi- musiałoby przyznać się do błędu. 2. Zabrakłoby kartek w internecie 🙂 Póki co tkwię w przekonaniu, że allegro to 100% praw kupujących i 0% praw sprzedających.  P.S. Jest też dużo plusów (np. usprawnienie sposobu wysyłki), ale jak mawiał klasyk: "Ważne żeby te plusy nie przysłoniły minusów".

Pozdrawiam

oznacz moderatorów