anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kłopot z kupującymi typu Client:00000000

Idź do rozwiązania
wojciec
#2 Obserwator#

Dzień dobry,

mam problem z kupującymi typu jak w nagłówku. Licytują wystawiony telefon komórkowy, wygrywają aukcję i na tym ich aktywność się kończy. Brak kontaktu przez maila, a numer telefonu albo fikcyjny albo nieczynny albo nikt nie odbiera. Pozostaje tylko wniosek o zwrot prowizji i ponowne wystawienie przedmiotu. I można coś z tym zrobić?

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10
pinsplash
#21 Demiurg#

@wojciec Na Lokalnie tak masz... ot dziki zachód...dlaczego nie wystawiasz na zwykłym allegro?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
wojciec
#2 Obserwator#

No więc właśnie, że nie. W ogóle nie używam Allegro Lokalnie. To są przypadki ze zwykłego Allegro.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Ale tam kupujący ma 30 dni na zapłacenie, chyba że zmieniłeś czas.🤔

oznacz moderatorów
wojciec
#2 Obserwator#

Ale gdy po trzech dniach nie ma wpłaty ani żadnego kontaktu z kupującym, to jak to rozumieć?

oznacz moderatorów
A3dam
#18 Luminarz#

@wojciec 
Piszesz w dziale dotyczącym Allegro Lokalnie.
A teraz do meritum:
Możesz w ofercie wyznaczyć czas na zapłatę (po którym będziesz uprawniony do odstąpienia od Umowy z powodu niewywiązania się z niej przez Kupującego). Jeżeli tego nie zrobisz to na "zwykłym" Allegro taka transakcje zostaje anulowana domyślnie po upływie 7-go dnia (przy wybraniu przelewu zwykłego: po upływie 14-go dnia). 
W przypadku niewywiązywania się przez Kupujących z zobowiązań - jest podstawa do umieszczenia ich loginów na liście nieaktywnych kupujących i/lub zgłoszenia do Allegro.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@wojciec kupujący o loginie Client:XXX to po prostu osoby, które nie zdecydowały się na wybór indywidualnego loginu. Z pewnością fakt posiadania loginu Client:XXX nie ma bezpośredniego wpływu na solidność czy rzetelność kupiecką. Z tego co widzę, przytrafiły Ci się ostatnio dwie takie sytuacje, ale to po prostu przypadek (zresztą jedna osoba z oryginalnym loginem też Ci nie zapłaciła)... Stawiałbym, że to bardziej problem branży używanej elektroniki niż czegoś innego.

A co w takiej sytuacji robić? Najlepiej się przypomnieć, a jeżeli nic to nie da - wystąpić o zwrot prowizji i wystawić przedmiot ponownie.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
wojciec
#2 Obserwator#

Taaak, podejrzewałem, że to może być sprawa branży. Cóż, pozostaje uzbroić się w cierpliwość.

Dzięki za wyjaśnienie.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@msniezek No i tu Macieju pojawia się odwieczne pytanie : Jak sprzedający ma ostrzec innych przed takimi żartownisiami? Bo Kupujący mogą to zrobić wystawiając komentarz....🤔

ps. Nie będę wspominał o np opłatach za wyróznienie..😐

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
al_kaida1
#7 Wielbiciel#

Zgadzam się z panem. Też już kilka razy miałam problem, że kupujący się rozmyślił albo nie wiedział co licytuje i nie zapłacił za wygraną licytacje. Moim zdaniem powinna zostać wprowadzona opcja oceny kupujących albo jakaś czasowa blokada konta dla takich osób. 

oznacz moderatorów
wojciec
#2 Obserwator#

Jestem ZA! 😀

oznacz moderatorów