Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kochani "wszystkowiedzący" mam taki mały dylemacik, tzn. kupujący zwrócił towar, ale nie odznaczył zwrotu. Właściwie to była wymiana towaru, ponieważ w niedługim czasie kupił inny towar za taka sama cenę. Pewnie ten pierwszy towar był nieodpowiedni, stąd jego zwrot.
Wiem, że muszę zwrócić pieniądze za ten towar, tylko zastanawiam się jak to zostanie potraktowane przez Allegro i jak się to ma do zwrotów paragonów (paragon za towar został załączony), kiedy to nie mam oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Czy wydruk wpłaty na konto klienta i ewentualny mail do niego może stanowić taka dokumentacje .
Bardzo proszę o ewentualne sugestie i informacje
@amig88 Jeśli masz możliwość zwróć wpłatę przez AF ,Ustawodawca pozostawia klientowi dowolność w sposobie poinformowania sprzedawcy o rezygnacji z zakupu . Jeśli będziesz miał problem ze zwrotem prowizji to wróć do nas .
W większości przypadków, te dwa argumenty (wpłata na konto i screen z e-mail) wystarczają. W pierwszej kolejności wniosek zostanie odrzucony, trzeba się bedzę odwoływać i za drugim razem się uda. Sprawa o tyle kłopotliwa że czasu na ten e-mail, screeny, pdf trzeba poświęcić.
Co do korekty paragonu to ile księgowych tyle teorii. Jedna chce mieć odstąpienie inna nie. Jak fiskus będzie chciał się doczepić to mu się zawsze uda 🙂
Najlepiej poprosić klienta o takie odstąpienie ale z ich chęciami do tego to już bywa różnie.
jeśli zwrot będzie poprzez płatności allegro to nie ma problemu ze zwrotem prowizji, zazwyczaj jest ona automatyczna i klient nie musi zaznaczać odstąpienia od umowy.
a co do dokumentacji, to oczywiście zachowaj wydruk wpłaty i ewentualny mail od klienta.