anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący bez wykazania mojej winy bądź oszustwa otrzymał zwrot z allegro protect.

Client:50649754
#2 Obserwator#

Witam serdecznie, 5 miesięcy sprzedałem na allegro loklanie przystawkę do telewizor **piiip** Fire Stick wraz z pilotem od niego, który się zepsuł właśnie po tych 5 miesiącach. Zgłosił sprawę do allegro, napisał, że to pilot miał wadliwy od początku ponieważ "bardzo trzeszczał". Był to zwykły pilot do tej przystawki wykonany przez producenta z tak lichego plastiku, że obudowa delikatnie trzeszczała, jednak nie różniło to się od tego jak inna elektronika z lichego plastiku trzeszczy. Każdy nas miał w ręku sprzęt wykonany z mniej jakościowych materiałów, więc wiecie jak to wyglądało. Zepsuł się, nie wiem co robił z nim przez te 5 miesięcy, ale bez wykazania, że było jakiekolwiek trzeszczenie, że było one duże i miało wpływ na to, że pilot po 5 miesiącach gdy nie był w moich rękach się zepsuł. (przez 5 miesięcy z pilotem mogło się wszystko wydarzać). Otrzymał zwrot z allegro protect i muszę zapłacić, za sprzęt który wysłałem sprawny a się zepsuł, nie wiadomo też co się działo z nim przez pozostały czas. Jako student informatyki przed sądem bez problemu wykaże, że to nie miało żadnego znaczenia, bądź, że kupujący po prostu zepsuł ten pilot. Ale czy tak to na tym allegro musi działać? Sprzęt działa, psuje się z przypadku , był po gwarancji, ja też zadniej nie udzielałem, kupujący wymyśli jakąś wadę która niby była od początku i dostaje zwrot pieniędzy, bez wykazanie, że to się przyczyniło do tego, że sprzęt nie działa? Nie wiem co się działo z tym pilotem przez ten czas, gość podjął ryzyko zakupu używanego sprzętu bez gwarancji, miał pecha stwierdził, ze to moja wina i teraz muszę płacić. LUDZIE BŁAGAM POMÓŻCIE.

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

drekenzes
#16 Inspirator#

@Client:50649754 Rękojmię wyłączyłeś jako prywatny sprzedawca? Odpowiedziałeś kupującemu w dyskusji w 24h? Reklamację rozpatrzyłeś w ustawowym terminie 14 dni? Zapoznałeś się w ogóle, że jako prywatny sprzedawca masz swoje obowiązki również po sprzedaży?

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

Client:50649754
#2 Obserwator#

Proszę zajrzyj do cytatu z dyskusji, znam prawa i obowiązki sprzedający i kupujący, ale gość jedynie napisał, że była wada, i, że w jego opinii to przez to. Jakby przestawił dowodny na to, że to przez to nie ma sprawy, sam zakupiłbym nowy pilot. Czyli, że mogę kupić dowolną rzecz, zepsuć ją, bez pokazywania żadnych dowód napisać, ze to wada wykryta i dostać zwrot pieniędzy? 

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@Client:50649754 A czy jako osoba prywatna wyłączyłeś rękojmię w ofercie? Trzeba było wyłączyć. Na rozpatrzenie  reklamacji masz 14 dni, a Kupujący pisząc o wadzie produktu złożył ci reklamację. Jeśli nie wydałeś decyzji w 14 dni to została uznana, a allegro wypłaciło kasę z AP - na Twój koszt.

Lanie wody nie ma nic wspólnego z rozpatrzeniem reklamacji.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jako student informatyki przed sądem bez problemu wykaże, że to nie miało żadnego znaczenia, bądź, że kupujący po prostu zepsuł ten pilot  życzę powodzenia, sprzedajesz - bierzesz odpowiedzialność i jako student możesz poczytać o tym, 2lata!!

oznacz moderatorów

Client:50649754
#2 Obserwator#

Zdaje sobie sprawę, dam cytat z dyskusji z kupującym który pokaże o co mi chodzi. Gość nie wykazał, że to, że teraz pilot nie działa ma związek z wielkim trzeszczeniem, oraz, że ono występowało. Gydby było coś nie tak od początku to bym to zaznaczył w ogłoszeniu.  "Tym bardziej, że nie było to wielkie trzeszczenie, tylko takie na które wskazuje jakość wykonania, gdyby było duże to byś od razu napisał, tym bardziej, że dyskusja na allegro dyskusja była otwarta, a teraz się czepiasz wszystkiego delikatnego trzeszczenia i tego, że rzeko kontakt był nie najlepszy. Zgodnie z regulaminem allegro mam tydzień na wysyłkę i choćby o dzień tego terminu nie przekroczyłem, więc gdzie tu był problem z mojej strony? Skoro przyczepiłeś się o to, że nie zrobiłem nic złego nie złamałem regulaminu allegro, to dlaczego nie przyczepiłeś się do rzekomej wady. Bo to było jedynie delikatne trzeszczenie, czyż nie, takie zwyczajne plastiku?"

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Client:50649754 oj chłopie jak ty nie wiesz, ile nie wiesz

ze zdanym egzaminem

https://arkusze.pl/egzamin-zawodowy-kwalifikacja-ee-08/

i reprezentowaną wiedzą czy powyższymi wpisami, nikt by Cię na nawet do sklepu komputerowego nie zatrudnił

poczytaj co piszą inni tutaj w tym wątku, zainteresuj się i przyjmij do wiadomości

 

oznacz moderatorów

NipponShorty
#11 Animator#

@Client:50649754 Z Twojego opisu wynika że nie wyłączyłeś rękojmi jako prywatny sprzedawca.
Ponawiam pytanie @drekenzes :Udzielałeś się w dyskusji?

oznacz moderatorów

Client:50649754
#2 Obserwator#

Proszę zajrzyj do cytatu wyżej, jaki to ma związek ze mną, że teraz pilot nie działa, przez te 5 miesięcy wszystko mogło się wydarzyć, choćby mógł spaść i nie działa i teraz mam płacić za to.

oznacz moderatorów

Client:50649754
#2 Obserwator#

Wiadomości do kupującego: Skoro pilot działał parę miesięcy, a teraz przestał działać to jest w jakiś powiązane ze mną? Elektronika z natury się psuje, nie udzielałem żadnej gwarancji, sam sprzęt był już po gwarancji producenta. Miałeś pecha po padło Ci parę miesięcy po zakupie, a prujesz się do mnie. Masz ten pilot więc wiesz jak był wykonany czy w taki sposób wykonany pilot miał prawo nie trzeszczeć? Czyw ofercie miałem napisane, że mój egzemplarz jest lepiej wykonany od innych? Czy ja go w taki sposób wykonałem, że trzeszał czy producent. Tym bardziej, że nie było to wielkie trzeszczenie, tylko takie na które wskazuje jakość wykonania, gdyby było duże to byś od razu napisał, tym bardziej, że dyskusja na allegro dyskusja była otwarta, a teraz się czepiasz wszystkiego delikatnego trzeszczenia i tego, że rzeko kontakt był nie najlepszy. Zgodnie z regulaminem allegro mam tydzień na wysyłkę i choćby o dzień tego terminu nie przekroczyłem, więc gdzie tu był problem z mojej strony? Skoro przyczepiłeś się o to, że nie zrobiłem nic złego nie złamałem regulaminu allegro, to dlaczego nie przyczepiłeś się do rzekomej wady. Bo to było jedynie delikatne trzeszczenie, czyż nie, takie zwyczajne plastiku? Moi rodzice kupili kiedyś telewizor, nowy za 4 tysiące, padł on po dwóch miesiącach, jako, iż był on nowy z gwarancji go naprawili i działał on 10 lat bez zarzutu. Elektronika ma się prawo psuć, czasami można mieć pecha, masz pecha i wysuwasz argumenty ad personam próbując coś ugrać, ale napisz w którym momencie ja się przyczyniłem do tego, że pilot nie działa. Wykaż, że to ja Cię oszukałem, przyciąłem się do tego, że pilot nie działa. Od 5 miesięcy sprzęt jest u Ciebie, co mam wspólnego z tą wadą? Nie wiem co, żeś z nim zrobił, że przestało działać, dlaczego mam teraz płacić? No gdyby to było oszustwo to by się od razu zepsuło a nie 5 miesiącach. Nie udzielałem żadnej gwarancji, ryzyko zakupu używanego sprzętu bez gwarancji. Jako student informatyki bez problemu udowodnię przed policją czy sądem, że standardowe minimalne trzaskanie obudowy plastikowej nie ma wpływu na płytę drukowaną w środku i chyba tak to trzeba będzie załatwić bo nie będę płacić za sprzęt bo wysłałem Ci sprawny. Sam wiesz, że Cię nie oszukałem a chwytasz się wszystkiego bo miałeś pecha. 

A pokaż jakiś dowód, że tak mocno trzaskało do początku a nie w wyniku Twoich działań. Ja tego sprzętu nie mam od 5 miesięcy a dopiero teraz zgłaszasz, że coś nie tak, wszystko mogło się w tym czasie wszystko z nim wydarzyć. Na allegro sprzedaje się tysiące elektroniki również tej gorzej wykonanej gdyby trzeszczenie było problemem to każdy musiał interes zawijać. Przecież do nie problem, dla Ciebie też to nie był problem dopóki nie zepsułeś tego pilota, bądź sam się nie zepsuł, ja ten pilota nie mam od 5 miesięcy, był więc hipotezę, że sam zepsułeś a starasz się wmówić, że a Cię oszukałem. Przedstaw najpierw dowody. Bo to było delikatnie trzeszczenie nie różniące się od zwykłego plastikowego sprzętu, sam o tym wiesz bo gdyby to faktycznie była wada to byś od razu zgłosił.

I przede wszystkim wykaż jak to miało wpłynąć na to, że pilot nie działa, to prawdziwe trzaskanie, a nie rzekomo duże, jeśli to wykażesz robię przelew ekspresowy. Miałeś ten pilot 5 miesięcy mogłeś z nim wszystko zrobić a mi coś próbujesz wmówić

 

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@Client:50649754 Jesteś zaledwie studentem i jeszcze wiele musisz się nauczyć. Przy sprzedaży właśnie dostałeś pierwszą lekcję i musiałeś za nią zapłacić. Niestety nadal niczego się nie nauczyłeś, co więcej, zupełnie zignorowałeś nasze posty.Zanim wystawiłeś przedmiot na sprzedaż, powinieneś się zapoznać z prawami i obowiązkami, jakie nakłada na Ciebie prawo. Ty to olałeś i masz skutki.

Pisanie bajeczek i zbywanie Kupującego ma się nijak do obowiązków, które zostały na Ciebie nałożone  - i to ustawowo.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

Client:50649754
#2 Obserwator#

Czyli co mogę kupić cokolwiek, zepsuć to, wymyślić nie istniejącą wadę i dostać zwrot pieniędzy? Tak prawda, że skoro nie działo to coś musiało się wydarzyć, gdyby wysłał zdjęcia to luźno mógłbym pokazać, że jest większa ilość rys co wskazuje na użytkownika i jego nie dbanie o produkt. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:50649754 Skąd pewność, że kupujący zepsuł?
Poprosiłeś o odesłanie w celu rozpatrzenia reklamacji?

oznacz moderatorów

Client:50649754
#2 Obserwator#

 tak teraz mu napisałem: Albo mi po prostu go odeślij, przecież jako posiadać kwalifikacji zawodowej EE. 08. dotyczącej umiejętności też mogę ocenić dlaczego nie działa, naprawić. Tylko ostrzegam jeśli okaże się, że to tylko gadanie o rzekomo wielkim trzaskaniu bo jak napisałem wyżej gdy go wysyłałem 5 miesięcy temu był ono normalne a teraz bardzo trzaska, bądź wyjdzie, że Ci np. spadł bądź w wyniku innych uszkodzeń mechanicznych z Twojej wina nie działa to nie mam obowiązku zwrotu pieniędzy i naprawy.

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@Client:50649754 Od razu należało poprosić o odesłanie pilota w celu sprawdzenia i rozpatrzenia reklamacji, a nie pisanie opowieści. Rękojmia też powinna być wyłączona. Straszenie Kupującego, który korzysta ze swoich praw to też zła droga.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

Client:50649754
#2 Obserwator#

: nie przedstawił żadnego dowodu na to, że coś trzeszczy, znam się na sprzęcie jakby było coś nie tak to bym napisał i bym odpowiednio zaniżył cenę. Też wiem jacy są kupujący na allegro, towar nie wysłany przez 8h od zakupu i start dyskusji, choćby z tego względu nie starałbym się czegoś zatajać. Gość coś wymyślił nie wykazał tego a ja mam płacić. Tylko napisał, że to przez 0 dowodu.   Sorry nie sądziłem, że kupujący może napisać coś bez dowodu i mu to klepną.

oznacz moderatorów

Client:50649754
#2 Obserwator#

A jak w inny sposób tak prosta płytka drukowana miała się zepsuć? Zepsuł Ci się kiedyś pilot w 5 miesięcy? Są produkty które psują się tylko z powodu użytkownika prosta elektronika, i są też produkty które się psuj a poprzez zakłamane oferty np. karty graficzne które miały być normalnie użytkowane a nie działają bo wcześniej pracowały w koparkach kryptowalut. 

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@Client:50649754 Kupujący mógł nawet kłamać, ale ty masz się trzymać przepisów i określonych terminów. Jak nie dopilnujesz, to Allegro klepnie protecta na Twój koszt i nie będzie ich obchodziło czy masz racje czy nie, nawet nie będą czytali co masz im do powiedzenia. Wystawienie na aukcję zwłaszcza elektroniki używanej zaczyna się od wyłączenia rękojmi (sprzedaż prywatna). 

Już wiele nawet profesjonalnych sklepów przejechało się na niedotrzymaniu terminów, wtedy Allegro z góry przyznaje rację Kupującego a sprzedawca ma problem.

Kupujący zgłosił problem z trzeszczącym pilotem, trzeba było poprosić o odesłanie, zobaczyć co się dzieje, czy się popsuło czy też uszkodzenia mechaniczne i wydać decyzję.  Masz uprawnienia do takiej ekspertyzy, trzeba było z nich skorzystać 🙂

Czy coś się może zepsuć w pilocie? Może, teraz elektronika jest kiepskiej jakości i krótkiej żywotności.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów