anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący zwrócił uszkodzony przedmiot, wystąpił o pełen zwrot z allegro protect

jaknietytoktoo
#8 Zapaleniec#

Jestem prywatnym sprzedawcą na allegro, kupujący kupił u mnie płytę główną do komputera  (w sprawnym stanie, na co świadczy opis oraz zdjęcia z aukcji) z wysyłką smart.

Po 3 dniach od odbioru poinformował mnie o zwrocie bez podania przyczyny, pomyślałem - ok, kupił gdzie indziej, taniej lub drożej nie będę wnikał, poczekam na dostarczenie zwrotu i bez problemu zwrócę wpłatę. Niestety po odbiorze stwierdziłem, że płyta jest uszkodzona - nie reaguje na włączenie. Poinformowałem o tym kupującego i odrzuciłem jego "reklamacje" z powodu uszkodzenia przedmiotu w sposób nie nadający się do dalszego użytku lub ponownej odsprzedaży. 

Następnie kupujący otworzył dyskusje pt. "brak zwrotu wpłaty po odesłaniu produktu", argumentując, iż przedmiotu nie używał i odesłał w takim samym stanie jak otrzymał.

Przedstawiłem dowody w postaci fotografii, wykonanych po odbiorze zwrotu, że przedmiot był używany przez kupującego w sposób niewłaściwy, co doprowadziło do jego uszkodzenia.

Kupujący domagał się zwrotu całej wpłaty, zaproponowałem zwrot jej części (50 zł) z powodu utraty wartości spowodowanej przez kupującego, kupujący nie zaakceptował tego rozwiązania.

 

Odpowiedzi allegro w dyskusji to "automat" nie biorący pod uwagę moich argumentów.

Dyskusja zakończyła się jako nierozwiązana, kupujący wystąpił do allegro protect. Allegro chce mnie obciążyć kosztem błędów kupującego, dodatkowo przed zakończeniem dyskusji, dopisało do mojej jakości sprzedaży ujemne 3000 pkt. zmieniając jakość z dobrej na nieakceptowalną. Pomijam fakt braku podpisu w odpowiedziach pracownika allegro z imienia i nazwiska.

 

Czy ktoś z Was miał podobną sytuacje ?

 

1.

Przechwytywanie2.PNG

2.

Przechwytywanie3.PNG

3.

Przechwytywanie4.PNG

4.

Przechwytywanie5.PNG

5.

Przechwytywanie6.PNG

 

6.

Przechwytywanie1.PNG

oznacz moderatorów
22 ODPOWIEDZI 22

kostas11
#21 Demiurg#

@jaknietytoktoo zaraz zapytamy jak to widzi druga strona  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Czy to był zwrot czy reklamacja ? osoba prywatna ? nie podlega pod ustawę konsumencką więc lepiej było odmówić bo allegro nie odróżnia takich akcji, i pewnie podciągnęli to pod UK a że odmówiłeś oddania kasy pomniejszając zgodnie z art 34. 4. masz na głowie protekt, trochu pewnie namieszaliście 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

jaknietytoktoo
#8 Zapaleniec#

Kupującym była osoba prywatna, zwrot był bez podania przyczyny w ramach allegro smart, nie miałem możliwości odmowy przyjęcia zwrotu, chciałem pójść na "ręke" kupującemu i zwrócić bez problemów wpłatę po odbiorze i weryfikacji stanu przedmiotu.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@jaknietytoktoo i z tego pewnie wyszedł problem, zgodziłeś się na zwrot a potem odrzuciłem jego "reklamacje" a przy zwrocie było pomniejszyć o uszkodzenia i oddać tyle ile wart było co odesłał, chodź Cię nie obowiązuje ustawa konsumencka, na przyszłość nie zgadzaj się na zwroty, mniej problemów 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

jaknietytoktoo
#8 Zapaleniec#

W aukcji napisałem, iż udzielam 7 dni na sprawdzenie przedmiotu, domyślam się, że sprzedawany przedmiot może 'nie działać' z podzespołami kupującego, co nie wynika z mojej winy i oferuje w aukcji możliwość zwrotu. Po odbiorze zwrotu, odrzuciłem jego zasadność i poinformowałem kupującego, że towar jest uszkodzony i czeka na odesłanie po opłaceniu kosztów transportu przez kupującego i wtedy kupujący stworzył dyskusje. Domyślam się, że kupujący i tak by stworzył dyskusje nawet po zwrocie części kwoty.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Właściwe to zwrot więc należało go nie przyjmować, za mocno się zapętliliście w tym, ponieważ nie była to reklamacja. Allegro Protect przed wypłaceniem żąda i chce wyjaśnień od strony sprzedającego.

oznacz moderatorów

jaknietytoktoo
#8 Zapaleniec#

Znalazłem podobną dyskusję:

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/ smart-dla-sprzedawc%C3%B3w/allegro-smart-zwroty-produktu-ostatecz...

 

Która wyjaśnia, że nie odmówiłem prawa do zwrotu, bo zwrot przyjąłem. A odmówiłem uznania zwrotu, a zwrot nie równa się odstąpieniem od umowy.

 

"

g. określenie i realizacja przez Sprzedającego polityki zwrotów Towarów poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza dostępnego na stronach Allegro: https://na.allegro.pl/warunki-zwrotow i przypisanie ich do swoich Ofert - w takim wypadku Allegro.pl udostępni Kupującemu odpowiedni formularz pozwalający zwrócić Towar w ramach Usługi Allegro Smart!. Polityka zwrotów Towarów, o której mowa w zdaniu poprzednim, powinna być zgodna z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami, a które chcą aby ich oferty były oznaczone logo SMART! - wypełniły formularz o którym mowa powyżej aby oferty miały szansę być oznaczone logo SMART!
Warto jednak zauważyć, że ew. wypełnienie przez kupującego formularza zwrotu, a wraz z nim złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy ze sprzedawcą niebędącym przedsiębiorcą na podstawie Art 27 UoPK - nie wywołuje żadnych skutków prawnych.
Zgodnie z cytowanym powyżej zapisem regulaminowym: pozwala kupującemu jedynie na zwrot (czyli odesłanie towaru do sprzedawcy) w ramach usługi SMART!, a Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta dotyczy wyłącznie Umów zawieranych ze sprzedającymi będącymi przedsiębiorcami .
Kupujący posiadający prawo nieodpłatnego otrzymania etykiety na przesyłkę skierowaną do sprzedawcy (tzw. "zwrot" w ramach SMART!) nie posiada prawa określonego w Art. 27 UoPK ponieważ prawo to nie dotyczy transakcji ze sprzedawcami "prywatnymi".
Sam zwrot (czyli odesłanie) rzeczy przez kupującego do sprzedawcy będącego osobą fizyczną - nie jest wywołuje więc po stronie sprzedającego np. obowiązku zwrotu środków. 

Oczywiście odsyłanie rzeczy (zwroty) w ramach reklamacji (np. z tytułu rękojmi o ile sprzedawca niebędący przedsiębiorcą jej nie wyłączy) będą mogły odbywać się przez pierwsze 2 tygodnie w ramach SMART!"

oznacz moderatorów

jaknietytoktoo
#8 Zapaleniec#

proszę o komentarz  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Skoro jesteś prywatnym sprzedającym na zwyklym allegro to owszem kupujący ma darmowy zwrot ze smartem o ile nic nie wpisałeś w szczegółach zwrotu to 14dni na odstąpienie od umowy na przyszłość wpisz 1 dzień plus że zwroty przyjmujesz tylko w stanie nieuszkodzonym. Dwa ustawa o ochronie praw konsumenta nie działa i masz prawo zglosic oszustwo na policji z art 286 kk doprowadzenie cię do niekorzystnego rozporządzenia mieniem po nałożeniu ap 

oznacz moderatorów

jaknietytoktoo
#8 Zapaleniec#

od jakiegoś czasu allegro zablokowało edycje danych z opcjach zwrotu i ustawia 14 dni, no cóż jak życie pokazało to smart jest tylko dla kupujących.

 

oznacz moderatorów

jaknietytoktoo
#8 Zapaleniec#

Przechwytywanie7.PNG

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Powolaj się na regulamin allegro punkt że nimniejszy regulamin jestzgodny z prawem polskim czyli jak zakup od osoby prywatnej nie obowiązuje ustawa konsumencka tj zwrot bez podania przyczyny i smart tego nie zmienia 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

A to prosze prosze ostatnio jak za podobną sprawe posłalem moderatorke na drzewo z jej wykładnia prosto z regulaminu allegro  podajac przepisy i wykładnie uokiku to odpisała że sprzedawca prywatny mógł sobie wpisać własne warunki zwrotu bo jak nic nie wpisze to w domniemaniu 14dni jak w ustawie konsumenckiej a teraz zablokowali jaja normalnie

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@jaknietytoktoo Moderacja nie pomoże Ci, nie chcą się tym "zajmować", pisałem już wcześniej w którym poście że jak udostępniasz Smarta to kupujacy ma darmowy zwrot, tym się zasugerował. Teraz to masz problem ale złożenie wniosku prze kupującego nie jest równoznaczne że otrzyma rekompensatę, Ty masz prawo i możliwość się odnieś do tego.

oznacz moderatorów

jaknietytoktoo
#8 Zapaleniec#

Nie mam problemu ze smartem, było to korzystne rozwiązanie dla mnie jako sprzedającego i kupującego. Mam możliwość odpowiedzi i będę się bronił, ale pewnie allegro już wydało wyrok, zostanę zablokowany, a konto obciążone zwrotem. W odpowiedzi do wniosku ap, wkleję link do tego tematu, o dalszym losie będę informował, żeby było to przestrogą dla innych.

 

oznacz moderatorów

jaknietytoktoo
#8 Zapaleniec#

Dalszy ciąg:

 

1.

Przechwytywanie8.PNG

 

2.

Przechwytywanie9.png

oznacz moderatorów

jaknietytoktoo
#8 Zapaleniec#

dlaczego zrzuty ekranu mojej odpowiedzi oraz allegro zostały usunięte ?

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Są niewidoczne bo masz za niska rangę na tym forum

moderacja tylko może puscic

moze streścisz co tam napisane?

oznacz moderatorów

jaknietytoktoo
#8 Zapaleniec#

1. (moja odpowiedź - stanowisko sprzedającego do wypłaty AP) .

 

"
Nie odmówiłem kupującemu prawa do zwrotu, zwrot odebrałem zgodnie z zasadami programu SMART. Odmówiłem jego uznania za zasadny, z powodu uszkodzenia przedmiotu, o czym poinformowałem kupującego, iż przedmiot zostanie odesłany do niego po opłaceniu kosztów transportu, następnie kupujący rozpoczął dyskusje.

Nie ma również możliwości zastosowania Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta: "Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów"

Dotyczy wyłącznie umów zawieranych ze sprzedającymi będącymi przedsiębiorcami. Zwrot przedmiotu w ramach programu SMART (odesłanie go), nie jest równoznaczny z odstąpieniem od umowy. Nie jest to reklamacja/gwarancja/rękojmia.

W związku z tym proszę o:

- zakończenie dyskusji z statusem rozwiązane
- w związku z obniżeniem przez allegro jakości mojej sprzedaży, zanim dyskusja, została zakończona, domagam się przywrócenia stanu sprzed dyskusji

Proszę również pracownika allegro o podpisywanie się z imienia oraz nazwiska pod udzielanymi odpowiedziami.

Temat poruszyłem również na forum allegro:
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pocz%C4%85tkuj%C4%85cy-sprzedawcy/kupuj%C4%85cy-zwr%C3%B3ci%C5%82-...
"

 

2.Odpowiedź allegro:

"
... wskazał Pan w ofercie, że Kupujący ma 14 dni na odstąpienie od umowy.

W takim wypadku ma Pan obowiązek przyjąć odstąpienie Kupującego. Jeżeli natomiast towar wrócił do Pana w zmienionym stanie, ma Pan prawo obniżyć zwracaną kwotę.


... proszę o niezwłoczny zwrot wpłaty na konto Kupującego oraz uzasadnienie powodu obniżonej kwoty zwrotu.


... Sprzedawca może pomniejszyć kwotę zwrotu jeśli towar wrócił do niego w zmienionym stanie. W oparciu o wyjaśnienia Sprzedawcy będziemy mogli podjąć decyzję o ewentualnym zwrocie różnicy w ramach Allegro Protect. Po otrzymaniu od Sprzedawcy przelewu i wyjaśnień, proszę o ponowne wywołanie nas w dyskusji. Rozpatrzymy ponownie Pana wniosek.
"

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@jaknietytoktoo 

Napisz mail z opisem sprawy na porady@dlakonsumentow.pl

To centrum porad uokik dla konsumentów załącz screeny oferty i wypowiedzi w dyskusji

Dostaniesz odmowną odpowiedź w drugiej polowie nast tygodnia, ale napiszą ci takie zdanie cyt ze względu na zawarcie transakcji pomiędzy osobami prywatnymi niedotyczy jej ustawa konsumencka screna z odpowiedzią wrzuc w dyskusję jako potwierdzenie że te kocopoly od pracownika allegro nie mają pokrycia w prawie. Jak nałożą ap nie płacisz a zgłaszasz do instytucji odpowiednich plus na policję art 286 oszustwo poprzez zmuszenie cię do niekorzystnego rozporządzenia mieniem 

oznacz moderatorów