Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
witam
jako osoba prywatna muszę przyjmować zwroty wtedy kiedy mam włączony smart?
a jeśli nie miałabym smarta tylko wysyłka do paczkomatu 8,99 bez smarta to wtedy muszę czy nie?
proszę o odpowiedź znawców tematu
Jako sprzedawca (nawet osoba prywatna) musisz przyjmować reklamacje ale nie musisz przyjmować zwrotów tylko dlatego że ktoś nie zechciał odebrać i wróciła przesyłka do ciebie.
- mam napisane w informacjach o zwrotach że ich nie przyjmuję, mam to napisane w informacjach o sprzedającym, mam to napisane na aukcjach - a i tak kupująca zwróciła przedmiot, co więcej rozpoczęła spór że nie oddałam jej pieniędzy, przedmiot jeszcze do mnie nie dotarł - jest w drodze wysłany 30.09. wyczytałam gdzieś chyba tu na społeczności że jak się udostępnia smarta to trzeba przyjąć zwrot niezależnie od tego czy jest się osobą prywatną czy firmą.
@sokoliwzrok Jeśli masz Smart, masz obowiązek udostępniać zwroty i musisz je przyjmować. Twoje zapisy w zakładkach, że nie przyjmujesz zwrotów są sprzeczne z regulaminem. Nie można udostępniać zwrotów i jednocześnie pisać, że się ich nie przyjmuje.
jeżeli prywatny Sprzedający decyduje się przyjmować zwroty i oferować dostawę w ramach Smart! to musi oferować darmowy zwrot w swoich ofertach, ale czas na odstąpienie od umowy nie musi wynosić 14 dni (może to być nawet 1 lub 2 dni).
Jednym z warunków Smart! jest udostępnienie warunków zwrotów, ponieważ kupujący kupując w ramach Smart! ma prawo do bezpłatnego zwrotu. Decydując się na udostępnienie metod Smart! sprzedający zgadzają się z regulaminem oraz jego warunkami, które jasno mówią, że należy udostępnić warunki zwrotu, ale w przypadku prywatnych sprzedających nie wiąże się to z oferowaniem 14 dni na odstąpienie. Korzystanie z oznaczenia Smart! w ofertach jest dobrowolne, zatem jeżeli prywatny Sprzedający nie chce udostępniać Kupującemu możliwości zwrotu towaru, może tego nie robić, ale wtedy oferty nie mogą być oznaczone jako Smart!
(post edytowany 11.08.2021r)
Ok wszystko rozumiem ale to nie ja włączyłam smarta pojawia się on z automatu jak go wyłączyć????
Proste, nie spełniać warunków Smarta, np. zmień metody dostawy: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/informacje-dla-sprzedajacych/co-zrobic-aby-moje-oferty-by...
@kolekcjoner608 Wprowadzasz w błąd. Osoba prywatna przy Smarcie musi przyjmować zwroty bez podania przyczyny. Chcesz stanowisko Allegro w tym temacie?
@sokoliwzrok zależy co podasz w ofercie w zakładce zwroty
proszę o odpowiedź kogoś z allegro
@sokoliwzrok Tak, jeśli chcesz aby Twoje oferty były oznaczone ikoną Allegro Smart, jesteś zobowiązana do przyjmowania zwrotów, to jeden z warunków tego programu. Jednak pod pewnymi warunkami, jako prywatna Sprzedająca możesz odmówić przyjęcia zwrotu. Wszystkie informacje na ten temat znajdziesz w tym artykule.
z tego wynika, że gdybym nie miała smarta albo wysyłka w inny sposób to nie muszę przyjmować zwrotów ?
Jak wyłączyć smarta w aukcjach?
Najpierw przestudiuj obowiązujące prawo - stoi ono w 100% po Twojej stronie. To jest dosyć proste i jasno sformułowane.
Następnie przestudiuj sobie regulamin Allegro - niestety, to jest "droga przez mękę". Same "zakrętasy" i omijanie prawa. Czytając ten regulamin sprawdzaj sobie zgodność z obowiązującym prawem. Ja nie będę za Ciebie tego robił, to zbyt czasochłonne.
Zauważ, że regulamin Allegro nie może być "nadrzędny" w stosunku do obowiązującego prawa.
Wszelkie zapisy w regulaminie Allegro, które kolidują z obowiązującym prawem są nieważne.
_HolaOla_ - Ci pisze: "Tak, jeśli chcesz aby Twoje oferty były oznaczone ikoną Allegro Smart, jesteś zobowiązana do przyjmowania zwrotów, to jeden z warunków tego programu" - owszem, jak tak Ci pisze mod to przyjmij zwrot. Tylko pytanie z jakiego powodu?
Ponieważ zwrot towaru nie jest równoznaczny z odstąpieniem od zawartej umowy , to dlaczego prywatny sprzedający ma go przyjąć?
W świetle prawa - kupujący powinien najpierw dokonać odstąpienia od umowy, a potem dokonać zwrotu towaru, jak to się ma względem prywatnego sprzedającego? Nie według regulaminu Allegro - tylko w świetle obowiązującego prawa? Czyżby były to 2 różne rzeczy?
Ktoś tutaj żyje w "alternatywnej" rzeczywistości?
A co zrobić w przypadku gdy kupiłem przedmiot od prywatnego sprzedawcy i on nie chce przyjąć zwrotu a allegro w dyskusji popiera jego że nie musi przyjmować zwrotów.? Zakup był przez Smart i tak też zrobiłem zwrot
@Mirek_695 allegro oferuje darmowy zwrot czyli odesłanie, zaznaczając odstąpienie nie przysługuje Ci przy zakupie od prywatnego, ale zaznaczając reklamację musi ją rozpatrzyć 🙂
To że jest dostępne to nie znaczy że Ci przysługuje 🙂
@kostas11 a nie jest tak jak pisze @_HolaOla_ ze skoro udostępnia ofertę przez Smart to musi przyjmować zwroty a jeśli nie chce przyjmować to w danej aukcji powinien wyłączyć dostawę Smart ? 🙂