anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

osoba prywatna zwroty od kupujących

sokoliwzrok
#9 Pomysłodawca#

witam

jako osoba prywatna muszę przyjmować zwroty wtedy kiedy mam włączony smart?

a jeśli nie miałabym smarta tylko wysyłka do paczkomatu 8,99 bez smarta to wtedy muszę czy nie?

proszę o odpowiedź znawców tematu

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Jako sprzedawca (nawet osoba prywatna) musisz przyjmować reklamacje ale nie musisz przyjmować zwrotów tylko dlatego że ktoś nie zechciał odebrać i wróciła przesyłka do ciebie.

oznacz moderatorów

sokoliwzrok
#9 Pomysłodawca#

- mam napisane w informacjach o zwrotach że ich nie przyjmuję, mam to napisane w informacjach o sprzedającym, mam to napisane na aukcjach - a i tak kupująca zwróciła przedmiot, co więcej rozpoczęła spór że nie oddałam jej pieniędzy, przedmiot jeszcze do mnie nie dotarł - jest w drodze wysłany 30.09. wyczytałam gdzieś chyba tu na społeczności że jak się udostępnia smarta to trzeba przyjąć zwrot niezależnie od tego czy jest się osobą prywatną czy firmą.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@sokoliwzrok Jeśli masz Smart, masz obowiązek udostępniać zwroty i musisz je przyjmować. Twoje zapisy w zakładkach, że nie przyjmujesz zwrotów są sprzeczne z regulaminem. Nie można udostępniać zwrotów i jednocześnie pisać, że się ich nie przyjmuje.

 

jeżeli prywatny Sprzedający decyduje się przyjmować zwroty i oferować dostawę w ramach Smart! to musi oferować darmowy zwrot w swoich ofertach, ale czas na odstąpienie od umowy nie musi wynosić 14 dni (może to być nawet 1 lub 2 dni).
Jednym z warunków Smart! jest udostępnienie warunków zwrotów, ponieważ kupujący kupując w ramach Smart! ma prawo do bezpłatnego zwrotu. Decydując się na udostępnienie metod Smart! sprzedający zgadzają się z regulaminem oraz jego warunkami, które jasno mówią, że należy udostępnić warunki zwrotu, ale w przypadku prywatnych sprzedających nie wiąże się to z oferowaniem 14 dni na odstąpienie. Korzystanie z oznaczenia Smart! w ofertach jest dobrowolne, zatem jeżeli prywatny Sprzedający nie chce udostępniać Kupującemu możliwości zwrotu towaru, może tego nie robić, ale wtedy oferty nie mogą być oznaczone jako Smart!
(post edytowany 11.08.2021r)

   Monika
   Moderator
oznacz moderatorów

sokoliwzrok
#9 Pomysłodawca#

Ok wszystko rozumiem ale to nie ja włączyłam smarta pojawia się on z automatu jak go wyłączyć????

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Proste, nie spełniać warunków Smarta, np. zmień metody dostawy: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/informacje-dla-sprzedajacych/co-zrobic-aby-moje-oferty-by...

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kolekcjoner608 Wprowadzasz w błąd. Osoba prywatna przy Smarcie musi przyjmować zwroty bez podania przyczyny. Chcesz stanowisko Allegro w tym temacie?

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@sokoliwzrok  zależy co podasz w ofercie w zakładce zwroty

oznacz moderatorów

sokoliwzrok
#9 Pomysłodawca#

proszę o odpowiedź kogoś z allegro

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@sokoliwzrok Tak, jeśli chcesz aby Twoje oferty były oznaczone ikoną Allegro Smart, jesteś zobowiązana do przyjmowania zwrotów, to jeden z warunków tego programu. Jednak pod pewnymi warunkami, jako prywatna Sprzedająca możesz odmówić przyjęcia zwrotu. Wszystkie informacje na ten temat znajdziesz w tym artykule

 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

sokoliwzrok
#9 Pomysłodawca#

z tego wynika, że gdybym nie miała smarta albo wysyłka w inny sposób to nie muszę przyjmować zwrotów ?

oznacz moderatorów

sokoliwzrok
#9 Pomysłodawca#

Jak wyłączyć smarta w aukcjach?

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Najpierw przestudiuj obowiązujące prawo - stoi ono w 100% po Twojej stronie. To jest dosyć proste i jasno sformułowane.

Następnie przestudiuj sobie regulamin Allegro - niestety, to jest "droga przez mękę". Same "zakrętasy" i omijanie prawa. Czytając ten regulamin sprawdzaj sobie zgodność z obowiązującym prawem. Ja nie będę za Ciebie tego robił, to zbyt czasochłonne.

Zauważ, że regulamin Allegro nie może być "nadrzędny" w stosunku do obowiązującego prawa.

Wszelkie zapisy w regulaminie Allegro, które kolidują z obowiązującym prawem są nieważne.

- Ci pisze: "Tak, jeśli chcesz aby Twoje oferty były oznaczone ikoną Allegro Smart, jesteś zobowiązana do przyjmowania zwrotów, to jeden z warunków tego programu" - owszem, jak tak Ci pisze mod to przyjmij zwrot. Tylko pytanie z jakiego powodu?

Ponieważ zwrot towaru nie jest równoznaczny z odstąpieniem od zawartej umowy , to dlaczego prywatny sprzedający ma go przyjąć?

W świetle prawa - kupujący powinien najpierw dokonać odstąpienia od umowy, a potem dokonać zwrotu towaru, jak to się ma względem prywatnego sprzedającego? Nie według regulaminu Allegro - tylko w świetle obowiązującego prawa? Czyżby były to 2 różne rzeczy?

Ktoś tutaj żyje w "alternatywnej" rzeczywistości?

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

Mirek_695
#7 Wielbiciel#

A co zrobić w przypadku gdy kupiłem przedmiot od prywatnego sprzedawcy i on nie chce przyjąć zwrotu a allegro w dyskusji popiera jego że nie musi przyjmować zwrotów.? Zakup był przez Smart i tak też zrobiłem zwrot 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Mirek_695 allegro oferuje darmowy zwrot czyli odesłanie, zaznaczając odstąpienie nie przysługuje Ci przy zakupie od prywatnego, ale zaznaczając reklamację musi ją rozpatrzyć 🙂

To że jest dostępne to nie znaczy że Ci przysługuje 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Mirek_695
#7 Wielbiciel#

@kostas11  a nie jest tak jak pisze @_HolaOla_  ze skoro udostępnia ofertę przez Smart to musi przyjmować zwroty a jeśli nie chce przyjmować to w danej aukcji powinien wyłączyć dostawę Smart ? 🙂

oznacz moderatorów