anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z klientem

CREALITY_3D
#8 Zapaleniec#

Witam
Został sprzedany towar(drukarka 3D), klient po 3 dniach używania produktu stwierdził że się popsuł załączają zdjęcie z kodem błędu. Wysyła spór oraz do mnie wiadomość że żąda wymiany na nowy lub zwrotu kasy. Wysłałem mu wiadomości oraz skontaktowałem się telefonicznie, aby zgłosił się do serwisu na podanego maila lub przez suport. Jesteśmy autoryzowanym sklepem.

Klient wystawił negatywa, cytuję

"Niestety sprzedający nie respektuje praw konsumenta i przy pojawiających się problemach odsyła do serwisu używając ręce od odpowiedzialności. Jaki w takim razie jest sens kupowania u tego sprzedawcy? Lepiej kupić od razu w autoryzowanym sklepie bądź bezpośrednio u producenta skoro i tak właśnie tam sprzedawca odsyła gdy pojawia się problem."

Jakie jest rozwiązanie tej sprawy?

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

LEW433
#21 Demiurg#

@CREALITY_3D Wszystko zależy od tego jak kupujący złożył reklamację , jak z tytułu rękojmi to ty powinieneś wszystko załatwić a nie odsyłać do serwisu.

oznacz moderatorów

CREALITY_3D
#8 Zapaleniec#

Chodzi o to że klient nie złożył żadnej reklamacji, po używaniu kilku dni, chce wymienić na nowy

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

klient po 3 dniach używania produktu stwierdził że się popsuł załączają zdjęcie z kodem błędu

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@CREALITY_3D raczej klient ma problem z Tobą, nie znasz Ustawy Konsumenckiej, zgłosił niezgodność z umową Ty odpowiadasz jako sprzedawca, nie możesz odsyłać go do serwisu !!! odbierz towar od klienta i wymień, napraw lub oddaj kasę albo odrzuć reklamację jak będzie bezzasadna 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

CREALITY_3D
#8 Zapaleniec#

Klient żąda wymiany na nową po jej użytkowaniu, nie zgłosił reklamacji, informowałem klienta że może zgłosić się do serwisu, albo reklamować i odesłać towar

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To nie możesz odsyłać go do serwisu, musisz mu napisać uzasadnienie, to co napisał to reklamacja a żądania to inna para kaloszy.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@CREALITY_3D  Z całym szacunkiem. Klient zgłasza Ci po 3 dniach problem z urządzeniem. Przysyła zdjęcie, podaje kod błędu. to hmm co to według Ciebie jest jeśli nie reklamacja ? Rozmowa towarzyska ?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@CREALITY_3D Ty możesz wybrać co zrobisz !!!

Art. 43d. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego
naprawy lub wymiany.

2. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub
przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli
doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli
naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla
przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub
wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.

7. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru,
który następnie został wymieniony.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

CREALITY_3D
#8 Zapaleniec#

Sprawa wygląda następująco, klient nie zrobił przez allegro odstąpienia od umowy, umieścił tylko ją w treści wiadomości, okazuję się że klient kupił towar (drukarka 3D) na fakturę, a jego firma po nazwie zajmuję się profesjonalnym drukiem. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

To nie przysługuje mu zwrot towaru bez podania przyczyny

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Czyli nie podlega zwrotowi. ale reklamacji tak.

oznacz moderatorów

CREALITY_3D
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za wiadomość, z dobrej woli przez ten negatywny komentarz zwróciłem wpłatę oraz podjąłem ryzyko odebrania drukarki. Zobaczymy co jutro przyjdzie. Teraz mam już trochę większą wiedzę co dalej robić w takich przypadkach. Szkoda że to moja firma jest poszkodowana tylko 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wiedza kosztuje.🤗

oznacz moderatorów

CREALITY_3D
#8 Zapaleniec#

1

oznacz moderatorów

CREALITY_3D
#8 Zapaleniec#

Na dodatek okazało się że klient podał dane do faktury, które nie istnieją. 
całe szczęście że towar wrócił a nie cegły. 
przy zapytaniu do allegro czy sprawdza nipy, odpisali że ich to nie interesuje co wpisze klient. Wystawca faktury musi się martwić. 

oznacz moderatorów