anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Raport dostaw mówi, że nie wysyłam paczek zgodnie z deklaracją

MAMY ROZWIĄZANIE!
Helenka147
#9 Pomysłodawca#

 Dzień dobry,

mam taki problem - specjalnie ustawiam sobie dłuższy czas dostawy w ofertach, np 3 dni, aby mieścić się w "wysyłce zgodnej z deklarowanym terminem". Jednak pobierając raport mam często zaznaczone zamówienie wysłane w terminie -NIE. Porównując dane z zamówień z danymi o dostarczeniu paczki z inpostu, wychodzi mi, że w większości są one dostarczane 1 dzień przed czasem wyliczonym jako czas dostawy (przez allegro). Dlaczego w takim razie mam je zaznaczone w raporcie - "Zamówienie wysłane w terminie? NIE"?

Przykłady zamówień -

c027aa60-0193-11ef-83c9-d110e42c883f
feb2fd30-025a-11ef-9223-a198854cf400
oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26
Helenka147
#9 Pomysłodawca#

Ok, zauważyłam, że paczki wysyłane kurierem GLS są uznawane za dostarczone w terminie, a paczki do paczkomatów są z automatu ustawiane, jako dostarczone NIE w terminie, mimo, że de facto były dostarczone w terminie. Wpływa to bardzo niekorzystnie na jakość sprzedaży. Czy ktoś może mi to wyjaśnić?

oznacz moderatorów
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Helenka147 W jaki sposób nadajesz przesyłki do paczkomatów? Korzystasz z zewnętrznego narzędzia?

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
Helenka147
#9 Pomysłodawca#

Tak, już uzyskałam pomoc przez rozmowę telefoniczną. Aczkolwiek nadaje zawsze tak samo paczki (dostaje numer paczki do uzupełnienia od magazynu, z którego są wysyłane). NIEKTÓRE przrsylki np. GLS są uznawane jako wysłane w terminie, a inne np. do paczkomatów, już nie. Więc teraz mam 50 % paczek nie wysłanych w terminie, mimo, że praktycznie wszystkie były wysłane w terminie. 

oznacz moderatorów
Helenka147
#9 Pomysłodawca#

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy macie taka opcje, aby recznie zmienić w systemie przesyłki wysłane w terminie na wysłane w terminie? Moja jakość jest niezgodna ze stanem rzeczywisty. I drastycznie zmalała ze względu na wady Państwa systemu. 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Helenka147 nie mamy takiej możliwości. Czy podczas nadawania przesyłek przekazywany jest poprawny adres e-mail kupującego z Allegro? To na tej podstawie otrzymujemy status przesyłki i wiemy, czy przesyłka została nadana w terminie. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
TomBanknoter
#15 Entuzjasta#

@Helenka147 Sprawdź na liście zamówień, czy Allegro "zasysa" numery tych przesyłek

oznacz moderatorów
Helenka147
#9 Pomysłodawca#

Hej, dzięki za zaangażowanie 🙂 Nie o to chodzi. Ja sama uzupełniam nr przesyłek (ja ich nie generuje, dostaje je od magazynu). Wszystkie nr przesyłek uzupełniam tak samo, ale zauważyłam, że te, które są wysyłane np kurierem GLS są normalnie analizowanie, jako wysłane, a te, które idą do paczkomatów są uznane tak jakby za w ogóle nie wysłane (chociaż w rzeczywistości są wysyłane zgodnie z deklaracja). Pani z infolini mi powiedziała, że chodzi o to, że nie ma przekazanego tego e-maila kupującego, ale ja go nigdy nie przekazuje, a jakoś paczki idące przez GLS są analizowane, jako wysłane. Więc no dziwna sprawa, jakość sprzedaży obniżona maksymalnie. Czyja to wina? Ja wysyłam paczki zgodnie z deklaracja (przynajmniej z 95 %), a mam informacje, że około 50% wysyłam zgodnie z deklaracją 😐

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Eskim83 czas nadawania przesyłek nie ma wpływu na statusy od przewoźników. W przypadku większości metod dostawy konieczne jest przekazywanie prawidłowego adresu e-mail kupujących, abyśmy otrzymali statusy dotyczące przesyłek od przewoźnika. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
Helenka147
#9 Pomysłodawca#

"Jak obliczamy przewidywany czas dostawy dla twoich ofert Przewidywany czas dostawy obliczamy, używając zestawu obiektywnych algorytmów, w oparciu o dane dostępne na platformie. Czynniki, które bierzemy pod uwagę w obliczeniach, to m.in.: Rzeczywiste (historyczne i aktualne) dane dotyczące tego, jak wysyłasz paczki. Informacje o tym pozyskujemy ze statusów przesyłek. Deklarowany przez ciebie czas wysyłki. Rzeczywiste (historyczne i aktualne) dane dotyczące tego, ile czasu przewoźnik potrzebuje na jej dostarczenie. Deklarowany przez przewoźników czas przewozu. Deklarowana przez ciebie godzina wysyłki tego samego dnia - czyli godzina, do której kupujący powinien złożyć zamówienie, żebyś wysłał paczkę tego samego dnia. Kategoria, w której dana oferta jest wystawiona. Sezonowość sprzedaży (okres przedświąteczny, Allegro Days, Black Friday itp.). Dni robocze i święta, twoje przerwy w sprzedaży. Model obliczeń będziemy ulepszać i zasilać go większą ilością danych, dzięki czemu przewidywany czas dostawy będzie coraz bardziej dokładny."

 

Gdzie tutaj znajdę informację o KONIECZNOŚCI przekazywania adresów e-mail kupujących?  Nigdzie. Proszę o poprawienie moich danych w jakości sprzedaży. Macie Państwo uzupełnione wszystkie numery listów przewozowych, zgodnie z Państwa wymaganiami. 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Helenka147 nie otrzymamy statusu przesyłki, który możemy wziąć pod uwagę przy wyliczaniu przewidywanego czasu dostawy czy uznać przesyłki za nadaną i uwzględnić ją w jakości sprzedaży jeśli nie mamy statusu od przewoźnika, a otrzymamy go jeśli podasz adres e-mail Allegro kupującego.
O konieczności poprawnego przekazywania adresów e-mail piszemy m.in. w artykule, który już przesyłałam w tym wątku.
Jeśli sprzedający nadają przesyłki przez Wysyłam z Allegro nie muszą tego robić, ale jeśli korzysta się z integratorów, to dzięki temu otrzymujemy statusy przesyłek. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
Helenka147
#9 Pomysłodawca#

Dlaczego w takim razie przesyłki nadawane przez GLS są uznawane za nadane? Ja nigdy nie przekazuje tego adresu e-mail kupującego, a cześć przesyłek mam jednak uznane za nadane.

Jak już mówiłam nie ma informacji o konieczności przekazywania adresu e-mail kupującego na GŁÓWNEJ stronie dotyczącej tematu. Może warto by tam było taką informację dodać, skoro tego Panstwo wymagacie?

Moim zdaniem informacje o jakości mojej sprzedaży powinny być przez Państwa poprawione. 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Helenka147, ponieważ jest to inny przewoźnik i inna specyfika technicznej integracji z przewoźnikami. Podanie numeru przesyłki dla GLS jest wystarczające, dla InPost nie. Konieczne jest podanie adresu e-mail z Allegro. 
Zamówienia możemy wykluczyć z jakości w określonych przypadkach, a ten do nich nie należy. W przyszłości przekazuj proszę poprawnie adres e-mail, a problem się nie powtórzy i jakość się poprawi.  

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
Helenka147
#9 Pomysłodawca#

W PRZYSZŁOŚCI to nic nie będę w stanie przekazać do allegro, bo moja jakość sprzedaży upadła na tyle nisko, że nie dostaje żadnych zamówień, mimo, że wszystko robiłam zgodnie z Państwa wymaganiami.

Ponawiam moja prośbę o ręczne poprawienie moich wysyłek, które zostały wysłane W TERMINIE. 

oznacz moderatorów
cztery_bez_atu
#13 Ambasador#

Nie zgadzam się z tym co piszesz.  Od około 2 lat ( mogę sprawdzić ) Wszystkie adresy ( 100% ) kupujących wygenerowane przez Allegro są wpisywane do systemu a jakość wysyłek leci na łeb z tygodnia na tydzień.

oznacz moderatorów
Eskim83
#10 Popularyzator#

Allegro wie lepiej kiedy masz wysłać - aby się liczyło prawidłowo musisz zdaje się wolniej wysyłać paczki. Kiedyś to analizowałem i zdaje się, że ustawienie 2-3-ch dni nic nie daje jak uznają, że zwykle wysyłasz w 24h.. ale muszę to raz jeszcze sprawdzić.

oznacz moderatorów
Helenka147
#9 Pomysłodawca#

Hej, dzięki za odpowiedź 😉 Nie o to chodzi. Chodzi o to, że ja paczki wysyłam, a one są w ogóle nie brane pod uwagę, jako wysłane. Moja jakość sprzedaży ogólnie spada i zaczęłam się zastanawiać, o co chodzi, skoro staram się robić wszystko na tip top. No i zaczęłam analizować raport wysyłek w terminie (a asekuracyjnie daje deklaracje 2 lub 3 dni, bo różnie bywa, wiadomo). No i z tego raportu wynikało, że gdzies około połowa paczek nie jest wysłana w terminie. Myślę sobie - jak to możliwe? No chyba na głowę upadli. Wszystkie numery przesyłek uzupełniam, więc zaczęłam sama sprawdzać, czy te zamówienia z raportu, oznaczone jako wysłane NIE w terminie, rzeczywiście były wysłane nie w terminie i okazało się, że większość BYŁA WYSŁANA W TERMINIE. Zauważyłam potem, że problem głównie dotyczy dostaw do paczkomatów. Tak więc jako osoba, która realizuje około 95% (wydaje mi się, że więcej, ale powiedzmy w przybliżeniu) wysyłek w terminie mam w jakości sprzedaży, że realizuje około 50 % przesyłek w terminie, ponieważ allegro nie zczytuje danych z listów przewozowych. Tzn z niektórych zczytuje, a z niektórych nie. Taka loteria 😅

oznacz moderatorów
Eskim83
#10 Popularyzator#

Mam wątpliwości czy tak to działa tzn.

- ustawienie 2-3 dni nic nie daje, jeżeli większość paczek wysyłasz w 24h - tracisz punkciki jak wyślesz nawet w deklarowanym terminie (tzn. 2-3 dni) - kiedyś do takiego wniosku doszedłem, ale chcę powtórzyć analizę
- Allegro od początku poprawnie obsługiwał InPost. Przy zamówieniu (zakładka moje zamówienia) znajdź zamówienie, które według raportu nie zostało nadane w terminie. Jak wejdziesz w szczegóły to masz kiedy paczka została nadana i kiedy dotarła wg. systemów Allegro. Jeżeli z jakiegoś powodu nie ma to sprawdź numer śledzenie paczki na stronie InPost.

Mam sporo zarzutów co do działania serwisu, ale akurat InPost zawsze działał prawidłowo. Spędziłem na programowaniu i obsłudze tego serwisu tysiące godzin i dlatego śmiem wątpić.. choć różne cyrki widziałem.

oznacz moderatorów
Helenka147
#9 Pomysłodawca#

WSZYSTKIE moje zamówienia z InPostu są uznane za nie wysłane. Być może korzystasz ze zintegrowanego z allegro sposobu wysyłki. Ja (jak już pisałam) z niego nie korzystam. Uzupełniam numery etykiet "ręcznie", bo dostaje je od magazynu.

Ustawienie 2 lub 3 dni wysyłki a faktyczny czas wysyłki to dwie różne sprawy. Ważne są dane analizowsne przez allegro. Dlatego ja np. miałam kiedys sytuację, że klient miał do mnie pretensje, bo allegro pisało, że wyśle coś na następny dzień, a w ofercie były 3 dni robocze na wysyłkę. Więc ma to znaczenie, bo mogłam się powołać na to, co jest zaznaczone w ofercie, a nie na to, co allegro pokazuje. 

oznacz moderatorów
cztery_bez_atu
#13 Ambasador#

Swoją drogą Allegro niepotrzebnie " wcina się pomiędzy wódkę a zakąskę " mieszając w tym i zmieniając informacje które podaje sprzedający, a przecież to on najlepiej wie w jakim terminie jest w stanie wysłać sprzedawany przedmiot. Podobnie jak Ty mam ustawioną przesyłkę na 3 dni a faktycznie 95% przesyłek wysyłam w dniu zamówienia i pomimo że mam wyłączone z jakości wysyłek przesyłki nadane przed terminem to punkty za jakość spadły z ponad 99% już do 96 z drobnymi.Nóż się w kieszeni sam otwiera.

oznacz moderatorów