anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Rozpatrzenie reklamacji

WedkarstwoMoni
#8 Zapaleniec#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Witam ,

Chciałam się dowiedzieć czy muszę przyjmować reklamacje w opisanej poniżej sytuacji? Czy muszę kupującej zwracać koszty przesyłki przedmiotu? 

17 listopada kupująca zamówiła u nas towar. W opisie była dokładna informacja, że jest to produkt PO ZWROCIE. 
Był też dokładny opis informujący o tym , że Lampka jest już zmontowana i napełniona wodą. Wszystko dokładnie sprawdzone. Lampka sprawna bez innych wad niż podane w opisie. 
Na przedmioty Po Zwrocie i Powystawowe udzielamy zawsze minimum 1 miesiąc gwarancji , aby klient mógł przedmiot dokładnie sprawdzić i upewnić się czy nasz opis się zgadza.

 W tym przypadku też informowaliśmy , że udzielam 1 miesiąc gwarancji. 

Kupująca założyła dyskusję 24 grudnia. A więc ustawowy termin 14 dni na zwrot już minął. Minął też czas udzielonej przez nas gwarancji. 
Kupująca założyła dyskusję twierdząc , że Lampka jest niezgodna z opisem ponieważ ona zamawiała nową do samodzielnego złożenia a nasza jest zmontowana i cieknie.  Uświadomiłam jej , że sama nie przeczytała opisu i nie zwróciła uwagi na to, że jest to przedmiot po zwrocie. Uznała tedy że składa reklamację , ponieważ Lampka jest wadliwa.  Podobno cieknie z niej woda. 
Zastanawiające dla mnie jest to , że Lampka napełniona wodą była u nas w magazynie ponad pół roku, przetrwała transport i leżała u kupujące ponad miesiąc a na kartonowym opakowaniu nie było jakichkolwiek śladów wycieku.  Mam podejrzenie, że kupująca celowo coś uszkodziła, żeby móc złożyć reklamację. Jesteśmy 100% pewnie, że nie było żadnych wycieków.

Tak czy inaczej Kupująca w dyskusji stwierdziła , że chce złożyć reklamację i odesłać przedmiot. 
Oczywiście odpowiedziałam , że mimo tego że jest już po gwarancji może go odesłać a my to sprawdzimy i poinformujemy ją o rozpatrzeniu reklamacji. 

Po tym nie mieliśmy już żadnych informacji od niej. Wczoraj po włączeniu się allegro do dyskusji napisała , że jednak chce odesłać przedmiot.

Z góry dziękuję za pomoc.

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

komis-bell
#21 Demiurg#

@WedkarstwoMoni Jeśli reklamację uznasz za zasadną to zwracasz wszystkie koszty poniesione przez kupującego.
Gwarancja gwarancją ale pamiętaj, że kupujący ma 2 lata na reklamację na podstawie niezgodności towaru z umową.

oznacz moderatorów

Best-Premium
#8 Zapaleniec#

Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową jest obowiązkowa i dotyczy wszystkich towarów. Termin przedawnienia roszczenia z tego tytułu wynosi 6 lat. Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z przepisów.

Zapis który widnieje u Państwa na aukcjach "
Reklamacje przyjmujemy wyłącznie w okresie obowiązująej gwarancji." jest klauzulą abuzywną, sugeruję ją przemyśleć.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Best-Premium reklamacja z tytulu gwarancji jest nieobowiazkowa i moze miec czas dowolny podany jak nie ma to 2 lata wiec moga sobie napisac ze miesiac daja gwarancji i odrzucic reklamacje z tytulu gwarancji po miesiacu ale za niezgodnosc z umowa i tak 2 lata bite odpowiadaja

oznacz moderatorów

Best-Premium
#8 Zapaleniec#

Tak, zapis abuzywny był w zakładce „reklamacja”, która mówi o niezgodności towaru z umową. Zakładka „gwarancja” to osobna sekcja na Allegro

oznacz moderatorów

WedkarstwoMoni
#8 Zapaleniec#

Nie mam takiego zapisu w informacjach o reklamacji. Rozumiem, że klient może reklamować produkt jeśli jest niezgodny z umową. Ale w tym przypadku chodzi o to , że wysyłając go dokładnie był sprawdzany i wysłany w takim stanie jak to dokładnie opisano.  

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@WedkarstwoMoni Nie ma znaczenia czy był sprawdzany i wysłany działający. Kupujący ma 2 lata na składanie reklamacji i masz obowiązek ją rozpatrzyć.

Co do zapisów w zakładce reklamacje - jest tam kilka rzeczy których zdecydowanie być nie powinno.
Np. to:

komisbell_0-1704973591951.png

Nie rok tylko dwa lata.
No i jednak taki zapis jest..

oznacz moderatorów

WedkarstwoMoni
#8 Zapaleniec#

Dzięki za zwrócenie uwagi na to. Allegro mnie coraz bardziej zaskakuje. Prowadzę działalność od dwóch lat. Na początku faktycznie taki opis reklamacji u nas był. Zasugerowana warunkami reklamacji od innych sprzedających skorzystałam po prostu z ich warunków. Ale zmieniałam to w ubiegłym roku. I teraz jestem zaskoczona , że wciąż są stare warunki. dziękuję

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@WedkarstwoMoni jak chcesz by cię uokik ścignął z rzecznikiem z konsumentem i allegro naraz i osobno to zostaw to co napisane drukowanymi literami w przypadku sporu dostaniesz młotem pneumatycznym przez głowę za te zapisy. Nie ma ani obowiązku sprawdzać czegoś przy kurierze ani nakazu sporządzenia protokołu szkody. Jak chcesz napisac coś takiego zgodnie z obowiązującym prawem tj prawo przewozowe /pocztowe i ustawa konsumencka / kodeks cywilny to nalezy napisać tak.

Kupujący proszony jest o niezwłoczne sprawdzenie towaru po odebraniu paczki czy nie uległ on uszkodzeniu w transporcie i poinformowaniu sprzedawcy w celu wniesienia reklamacji u przewoźnika. Reklamację na uszkodzenie w transporcie zgodnie z prawem moze wnieść co do zasady odbiorca jako posiadający paczkę i zawartość poprzez sporządzenie protokołu szkody na stronie internetowej przewoźnika i złożenie tam reklamacji wraz protokołem lub nadawca po uzyskaniu niezbędnej dokumentacji od odbiorcy w tym zrzeczenia się roszczenia reklamacyjnego do przewoźnika na rzecz sprzedawcy. Na sporządzenie protokołu szkody jest 7dni od momentu odebrania towaru w celu wniesienia reklamacji do przewoźnika. Zgodnie z obowiązującym prawem brak sporządzenia protokołu w terminie ustawowym skutkuje odrzuceniem reklamacji u przewoźnika za uszkodzenie powstałe w transporcie, co może skutkować odrzuceniem reklamacji u sprzedajacego z powodu przyjęcia paczki bez wniesienia zastrzeżeń. Prosimy więc o pilnowanie terminów ustawowych, dopilnowanie wypełnienia dokumentacji oraz kontakt ze sprzedajacym w celu uzyskania informacji prawnych oraz uzyskanie pomocy przy składaniu reklamacji, by kupujący uniknął zastosowania zgodnie z prawem zapisów ustawy konsumenckiej na swoją niekorzyść. 

oznacz moderatorów

Best-Premium
#8 Zapaleniec#

I tak kupujący będzie miał to wiesz gdzie? 😉 Moim zdaniem szkoda czasu na takie zapisy, to że sprzedający wprowadzi taki zapis do niczego innego go nie upoważnia niż gdyby takiego zapisu nie było.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Best-Premium oczywiście że będzie miał wiem gdzie ale ten zapis jest zgodny z prawem i jak się amebie zakupowej nie chce czytać to zgodnie z tym zapisem za niedopełnienie obowiązkuów z ameby strony odrzucasz mu reklamację. Zapis na użytek sądu i rzecznika widziały gały co kupowały i wołem stało że jak sam se zrobisz kuku za swoje lenistwo to sam se za to bekniesz zgodnie z prawem i miej focha do siebie.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@WedkarstwoMoni poprosiłam naszego pracownika o wypowiedź w twojej dyskusji i jak już wiesz z tego wpisu, jeśli kupująca zgłosiła reklamację dotyczącą szczelności  Twoim obowiązkiem jej jej rozpatrzenie. Oprócz tego kupująca może złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru z opisem która obowiązuje przez dwa lata. Dlatego zrób proszę to co polecił nasz pracownik, a więc ustal szczegóły dotyczące odesłania tej lampy, a następnie zamieść w dyskusji decyzję reklamacyjną w odniesieniu do zgłoszonej wady.

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@WedkarstwoMoni zgłasza ci że przecieka wezwij do odesłania / wyślij po to kuriera sprawdź czy cieknie i wydaj decyzję reklamacyjną masz 14 dni od 1 zgłoszenia

oznacz moderatorów

WedkarstwoMoni
#8 Zapaleniec#

Taki dokładnie mam plan. Tylko tak zastanawiam się właśnie na jakiej podstawie mogłabym nie uznać reklamacji. W takich sytuacjach klient może sobie po prostu napisać , że jest coś niezgodne z opisem uszkodzić przedmiot a później reklamować. Czy są jakieś pomoce w takich kwestiach dla sprzedających? Oczywiście nie...

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

nie uwzględniasz reklamacji jeśli towar jest cały lub uszkodzenia mechaniczne wynikające z nieprawidłowego użytkowania towaru nie podlegają roszczeniu reklamacyjnemu. Bardzo proste:
1 patrzysz kiedy kupujący odebrał towar
2 doliczasz 7 dni jeśli nie skontaktował się z tobą w tym terminie że coś jest uszkodzone tzn że zgodnie z prawem przyjął paczkę bez wniesienia zastrzeżeń tzn paczka i zawartość dotarły całe bo ma obowiązek sprawdzić stan towaru po dostarczeniu i ma 7 dni na wniesienie zastrzeżeń i protokołu szkody wraz zreklamacją do przewoźnika
3 jeśli paczka dotarła cała a teraz zgłąsza usterkę prosisz wpierw o zdjęcia towaru i usterki gdzie cieknie i prosisz o odesłanie
4 odsyła na swój koszt a ty zwracasz obecnie zawsze koszt odesłania bo to reklamacja albo wysyłasz kupującemu opłaconą etykietę na umówionego przewoźnika np stwierdzi że ma niedaleko paczkomat, uwaga wariant 1 jest dla ciebie korzystniejszy bo oddajesz koszt odesłania na podstawie kwitu opłaty za nadanie ale w tym przypadku nie ponosisz odpowiedzialności za spakowanie i jak spakuje do bani i dojedzie zmasakrowane to kupujący odpowiada za takie a nie inne spakowanie i sam wnosi se reklamację do przewoźńika na zniszczenie towaru, a jak wyślesz mu opłaconą etykietę i on żle spakuje to odpowiadasz ty bo to nie konsument wybrał formę dostawy.
5 zakładając że towar dotarł i słoń na nim nie usiadł w transporcie oceniasz co i jak się zepsuło i podejmujesz decyzję reklamacyjną na którą masz 14 dni od momentu 1 zgłoszenia. Reklamację na niezgodność z umową (obecnie zawsze 2 lata trwania minimum i domniemanie usterki w towarze przez cały okres reklamacyjny) możesz przyjąć lub odrzucić musisz wydać jednoznaczną decyzję: jak przyjmujesz to ty decydujesz zgodnie z ustawą naprawiasz /wymieniasz /zwracasz kasę jak odrzucasz to z pisemnym uzasadnieniem. Załóżmy że ta lampa trafia do ciebie i jest pęknięta - patrzysz do punktu 2 czy kupujący spełnił przesłanki - jak nie to pewnie upuścił uderzył etc piszesz reklamację odrzucam bo uszkodzenia mechaniczne powstałe w wyniku nieprawidłowego użytkowania nie podlegają roszczeniu reklamacyjnemu lampa nosi ślady uszkodzenia mechanicznego powstałego w wyniku uderzenia. Na zarzut bo mi takie wysłałeś odpisujesz zgodnie z punktem 2 kupująca nie wniosła zastrzeżeń w terminie 7 dni od odbiory oznacza to że zgodnie z prawem paczka dotarła do niej cała a uszkodzenie powstało później. 
6 jak nie przyśle paczki na reklamację w terminie 14dni to odrzucasz reklamację ost dnia z powodu niedosłania towaru na ekspertyzę reklamacyjną i nie interesuje cię że wysłane 14dni u ciebie ma być przed terminem wydania decyzji reklamacyjnej byś mógł się z uszkodzeniem towaru zapoznać i miał czas coś zrobić.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@WedkarstwoMoni to jest reklamacja !!!  miesiąc to dajesz dobrowolnej gwarancji !!! konsument ma 2 lata na złożenie reklamacji, na odpowiedź na reklamację masz 14 dni, brak odpowiedzi mimo że nie odesłała uważa się że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie 😞

Na przyszłość pilnuj terminu i wrazie nie odesłania odrzuć reklamację z powodu braku produktu do sprawdzenia 🙂

Tak po odesłaniu masz oddać za lampę, wysyłkę i odesłanie !!!

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wiedza kosztuje, a sprzedający tak doświadczony płaci 2rzy. Zwróć kasę i zapomnij.

oznacz moderatorów

milka1234567890
#17 Koryfeusz#

Tak rozpatrzyć i zwrócić i to szybko.

oznacz moderatorów