Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Sprzedaję na allegro słuchaweczki bezprzewodowe.
Co jakiś czas przyjdzie do mnie zwrot od klienta w ciągu 14 dni, więc dokonuję zwrotu kosztów.
A ja zostaję ze słuchawkami z otwartym, rozfoliowanym opakowaniem, które klient zdążył sobie przymierzyć.
Czy w takiej sytuacji mogę sprzedawać takie słuchawki raz jeszcze jako "nowe"?
Pozdrawiam
Wg wszystkich przesłanek tak, jako nowe.
@Telekabelek Słuchawki douszne to produkt higieniczny. Oznacza to, że są to produkty z ograniczonym zwrotem. Jeśli umieścisz taką informację w zakładce "zwroty", kupujący nie będą mogli dokonać zwrotu po otwarciu zapieczętowanego opakowania. Tutaj znajdziesz więcej informacji na ten temat.
@w_kiwi no właśnie mam interpretację uokiku że słuchawki douszne nie są produktem higienicznym z ograniczonym prawem zwrotu.
Szanowny Panie,
Wyjaśniam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2020, poz. 287), konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny, chyba że zachodzi jeden z ściśle określonych w tej ustawie wyjątków. W art. 38 pkt 5) ustawy zawarto regulację, zgodnie z którą prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
Zgodnie ze stanowiskiem Tomasza Czecha, wyrażonym w „Prawa konsumenta. Komentarzu” (LEX 2017 r.), powyższa regulacja ma zastosowanie w sytuacji, „gdy ze względu na specyficzne właściwości rzecz wymaga transportu w zamkniętym opakowaniu, natomiast po otwarciu opakowania owa rzecz nie może być przedmiotem transportu ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych. Należy podkreślić, że w art. 38 pkt 5 chodzi o bezpieczny transport zwrotny danej rzeczy, a nie brak możliwości ponownego wprowadzenia jej do obrotu. Za taką wykładnią przemawia sformułowanie: „nie można zwrócić...” zamieszczone w komentowanym przepisie.” Co więcej: „w art. 38 pkt 5 chodzi o opakowanie samej rzeczy, a nie opakowanie przesyłki, w której rzecz dostarczono konsumentowi.”
Tym samym, mając na względzie powyższe, sprzedawca nie ma racji, informując o braku możliwości zwrotu takiego towaru.
Uważam osobiście, że ew. złożenie e przez Pana - z zachowaniem ustawowego terminu - oświadczenie o odstąpieniu od umowy w trybie ustawy winno być wiążące dla sprzedawcy.
W mojej ocenie, słuchawki nie są rzeczą, która po jej otwarciu nie może być przetransportowana do siedziby sprzedawcy, gdyż mogłaby stanowić zagrożenie dla ochrony zdrowia lub być kłopotliwą do transportu z uwagi na względy higieniczne.
Ewa Anklewicz-Ostafin
Konsumenckie Centrum E-porad
jakbyście potrzebowały oryginał maila to mogę podesłać
@Telekabelek Jeżeli chcesz ryzykować negatywną ocenę i dyskusję z kupującym to wystaw jako "nowe"
Moim zdaniem można sprzedać ale należy wyraźnie napisać że ze zwrotu, no i wypada obnizyć cenę, chętni się na pewno znajdą...