anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Witam, mam problem ze zwrotem towaru od klienta i chciałbym dopytać co w tej sytuacji zrobić.

dawidl82
#2 Obserwator#

Klient zamówił u mnie towar który został spakowany w dwupaku po aby nie doszło do uszkodzenia podczas transportu ponieważ jeden element był plastikowy a drugi metalowy o znacznej wadze. Po otrzymaniu paczki klient rozpakował paczkę z częścią metalową i po przymierzeniu okazało się że nie pasuję. Żeby nie robić sobie kosztów o czym poinformował mnie podczas rozmowy telefonicznej spakował jeśli można tak to nazwać do paczki drugiej z elementem plastikowym i tak odesłał. Po dostarczeniu przez kuriera paczka była w miejscu w którym była otwierana żeby włożyć element metalowy pozgniatana a karton po zerwaniu folii stretch nie był w tym miejscu sklejony, czego konsekwencją było że element metalowy wbił się w cześć plastikową i ja połamał uszkodził. Protokół szkody spisany z kurierem i wysłany do DPD ale dodatkowym problemem jest jeszcze wartość towaru która przewyższa ubezpieczenie. Opisałem cała sytuacje klientowi to odpisał mi że on spakował super, czeka na zwrot pieniędzy i żebym był poważny z zarzutami i nie rozumie całej sytuacji skoro spisany protokół to w czym ja widze problem.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

kostas11
#21 Demiurg#

@dawidl82 oddaj kasę do 14 dni i złóż reklamację u przewoźnika, jak uznają dostaniesz odszkodowanie, jak odrzucą za złe pakownie, wystawiasz fakturę klientowi i występujesz z roszczeniem 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@dawidl82 tu masz https://konsumenci.org/aktualnosci,czy-odstapienie-od-umowy-jest-skuteczne-jezeli-towar-ulegl-uszkod...

Na koniec trzeba zaznaczyć, iż konsument korzystając z prawa do odstąpienia w ciągu 14 dni musi zachować należytą staranność i współdziałać ze sprzedawcą. Te obowiązki są o tyle ważne w kontekście omawianego przypadku, że firma kurierska może na przykład odrzucić reklamację ze względu na brak, niedostateczność lub wadliwość opakowania przesyłki. Jeśli reklamacja sprzedawcy do firmy kurierskiej zostanie odrzucona z tej przyczyny, sprzedawca będzie mógł skierować roszczenie odszkodowawcze do konsumenta, który nieprawidłowo zapakował przesyłkę. Dlatego zawsze konsument musi pamiętać, że choć co do zasady nie odpowiada za szkody powstałe w transporcie, nie zwalnia go to z obowiązków nałożonych na niego jako na nadawcę (a więc właśnie prawidłowego opakowania czy oznaczenia przesyłki).

Podstawy prawne:
– ustawa z 30 maja 2014 o prawach konsumenta: art. 34 ust. 4 (zakres odpowiedzialności konsumenta) oraz art. 7 (zakaz ograniczania uprawnień konsumenta wynikających z ustawy)
 
– ustawa z 15 listopada 1984 – Prawo przewozowe: art. 75 ust. 3 pkt 2 lit. b w związku z art. 53 ust. 4 (nabycie uprawnień reklamacyjnych przez odbiorcę w momencie odbioru przesyłki)
 
– Kodeks cywilny : art. 354 i 355 § 1 (obowiązek współdziałania między kontrahentami oraz obowiązek zachowania należytej staranności)
________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

No tak czyli odesłał inaczej niż dostał, ale napisałeś że nie rozpakował więc skąd wiedza że była ta część cała po dostarczeniu kupującemu?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 to konsument ma pecha bo nie sprawdził przy odbiorze 😄 a może sprawdził i nie zgłosił i próbuje naciągnąć sprzedawcę ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów