Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, zablokowano mi konto na allegro z powodu nie zakończonych dyskusji z Kupującymi. I nad tym pracuję, żeby je rozwiązać. Natomiast przy okazji pojawił się kolejny problem, a mianowicie jak mam wysłać zamówienia złożone przed zablokowaniem konta skoro przez blokadę allegro nie można wygenerować etykiet na inpost allegro? Robi się błędne koło, bo teraz Kupujący czekają na swoje zamówienia, ja nie mogę wysłać, bo nie mam jak wygenerować etykiet, Kupujący nie dostaną przesyłki to będą otwierać kolejne dyskusje i tak w kółko macieju. Allegro mi odpisało, że niemożność generowania etykiet będzie usunięta jak wyjaśnię sprawy z Kupującymi i ok to robię, ale za chwilę dojdą mi kolejne dyskusje na brak otrzymania towaru po wpłacie??? Czy ma ktoś pomysł jak to rozwiązać? Dodam, ze mam prawie 100 zamówień do zrealizowania złożonych przed blokadą konta... Będę wdzięczna za każdy pomysł...
p.s. otworzyłam nowy temat, bo nie znalazłam podobnego na forum, ale jak gdzieś już to było omawiane to będę wdzięczna za podpowiedź
Możesz wysłać. Istnieje wiele sposobów skutecznej wysyłki bez generowania etykiet, nawet jeśli trzeba do tego dopłacić. Stwarzasz sobie dodatkowe problemy i dyskusji przybywa, zamiast zadziałać tak, aby ubywało. Inni sobie radzą.
pisz do allegro, złóż reklamację i deklarację poprawy czasu odpowiedzi
domaganie się zakończenia pozytywnego dyskusji przez Sprzedawcę nie ma umocowania w regulaminie allegro
zakończyć dyskusję może tylko Kupujący lub Allegro (po 30 dniach)
No właśnie mam też takie dyskusje, które Kupujący otworzył i generalnie olał, nawet jak już są załatwione pozytywnie to albo nie umie ich zamknąć, albo mu się nie chce...i tu jest kicha, bo nie mogę nic zrobić....
tylko Kupujący może poprosić o pomoc allegro, a dlaczego Sprzedający nie może... słabe to jest...
Witaj ,
Jeżeli większość tych etykiet jest poza allegro SMART, to radziłbym dopłacić i wygenerować etykiety ręcznie bezpośrednio poprzez INPOST. Rożnica w cenie powinna wynieść 2-3 zł. Myślę, że da się przeżyć.
Jeżeli same smarty , sugerowałbym popracować nad dyskusjami. Może zaproponować klientom jakieś małe rekompensaty, rabaty, aby jak najszybciej zamknąć dyskusję.
Jeżeli potencjalne koszty mogą być dla Ciebie zbyt wysokie, radzę zwrócić środki kupującym za nieudane transakcje.
Sama musisz przekalkulować co bardziej Ci się opłaca 🙂 I czy chcesz dalej tu funkcjonować, czy też nie.
Moim zdaniem najlepiej jak najszybciej rozwiązać dyskusję. Do klientów oczekujących na towar wysłać zbiorczego maila z informacją wyjaśniającą sytuację. Ci co zrozumieją na pewno poczekają, reszcie zwrócisz środki za zakupy. Jednak na tym koncie ciężko już będzie Ci wrócić do sprzedaży, negatywy się posypią na pewno, a to Cie bankowo zdyskredytuje jako rzetelnego sprzedawcę.
możesz godzić się z bezprawnymi żądaniami allegro i działać jak pisze @lopes1990
najszybsza metoda to zwrot wszystkim wpłat z powodu zablokowania konta przez allegro
oddać pieniądze - allegro się odczepi
dzień dobry, dzięki za podpowiedź. Tak chyba zrobię dla wszystkich smartów, że im oddam kasę i już.
dpd i pocztę normalnie powysyłam
bardzo dziękuję za podpowiedź! miłego dnia
tylko grzecznie poodpowiadaj w dyskusjach i napisz to tam Kupującym - allegro będzie zadowolone
zwroty zrób przez allegro
grzecznie odpisuję 🙂
mam problem ze zwrotem przez payu, bo przecież nie wpływają środki, więc jest pusto, a z tego, co czytałam to nie ma opcji zasilenia payu w jakiś magiczny inny sposób niż kolejnymi wpłatami od Kupujących, więc kółko się zamyka.... muszę robić przelewami tradycyjnymi... czasu marnuję na to strasznie dużo, ale cóż...
ale tak blokując już zawarte zamówienia allegro trochę samo sobie też kopie dołek
@BUMROCK /.../ albo nie umie ich zamknąć, albo mu się nie chce... /.../
Albo?
Albo wie, co oznaczają otwarte dyskusje dla sprzedającego i celowo ich nie zamyka.
Albo im nieźle zalazłeś za skórę.
Albo trafiłeś na wyjątkowych złośliwców.
Stawiam na to pierwsze...
ludzie są różni, z jednymi idzie się porozumieć i naprawdę można rozwiązać każdy problem, ale są też osoby, które chętnie wykorzystują stanowisko allegro, że Kupujący może wszystko żądać....
a jest jakiś sposób, żeby zobaczyć adres mejlowy Kupującego?
chciałabym część zamówień wysłać mimo wszystko, ale do nadania Inpostu samemu trzeba wpisać adres mejlowy odbiorcy. Jak dzwonię do Kupujących to niektórzy mają problem z podaniem tych danych, bo przecież allegro ma...
maila skopiuj z menadzera sprzedaży , albo wiadomości z zamówieniem od klienta. Allegro zmienia maile klientów na swoje , stąd ten dziwny ciąg cyfr iliter.
Nawet lepiej jak skopiujesz tego maila, bo wtedy przesyłka od razu będzie widoczna jako nadana w systemie allegro 🙂 Będą mieli kolejny dowód, że działasz.
Myślę, że te rentowne zamówienia warto zrealizować mimo trudności. Reszcie klientów najprościej chyba po prostu zwrócić środki. Opanujesz na spokojnie na pewno. Nawet jak klienci nie ustosunkują się pozytywnie do zakończenia transakcji jako rozwiązanej, to zawsze będą dowody, że działałaś i robiłaś wszystko, aby to zamknąć.
Już powoli sytuacja się stabilizuje 😞 dużo zamówień wysłaliśmy przez inpost. większość klientów nie miała problemu z podaniem swojego adresu mejlowego. Próbowałam kopiować ten "zaszyfrowany" przez allegro adres mejlowy ale inpost mi tego nie przyjmował, dlatego do wszystkich telefon i do przodu. Dziwne, że allegro nie pokazuje adresu mejlowego... trochę to bezsensu według mnie... ważne, że już została końcówka zamówień, jakieś 10 tylko to dzisiaj skończymy, ale roboty było huk. Nie wiem tylko czy allegro odblokuje konto czy nie, bo na moje "kajanie się" nie dostałam odpowiedzi...
@BUMROCK Sprawdź proszę skrzynkę mailową, wczoraj p. Michał otrzymał od nas wiadomość w sprawie blokady konta, z którego tutaj piszesz.
to się grzecznie zapytaj allegro jak odesłać środki Kupującym przez payu
kiedyś istniała możliwość odesłania całej wypłaty z payu do serwisu
by np: zwrócić wpłatę obcokrajowcom co płacili z poza Polski
@xyz96 się zapewne ze mną zgodzi, że w ustawie konsumenckiej są zapisy mówiące o tym że zwrot powinien nastąpić za pomocą środków które użył Kupujący do zapłaty za towar
@RED Tak, ale PayU to są przelewy bankowe, czyli kupujący płaci przelewem przez PayU, a sprzedający może oddać przelewem poza PayU. Pośrednik nie jest brany pod uwagę - kiedyś nawet samo Allegro zajęło takie stanowisko na forum, nie wspominając już o odpowiednich instytucjach.
Dziękuje bardzo za pomoc! miłego dnia 🙂
@xyz96 raczej nie masz racji - tutaj masz inną interpretację:
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/skutek/
zresztą co tu interpretować
Art 32 ustawy o prawach konsumenta
2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
nie ma tu ani słowa o przelewie tylko o metodzie
czyli jeżeli Kupujący użył Payu to Sprzedawca też używa pyu