anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy moge zwrocic użyty raz wózek?

Client:75461452
#1 Nowicjusz#

Witam. Zakupiłam w poniedziałek 09.08.21 wózek,który został mi dostarczony wczoraj,po spacerze wokół bloku okazało się że tylne koła piszcza, w hamulcu są luzy przez co halasuje, stelaż od rączki za oparciem jest niestabilny i podnosi się gdy unosze wózek plus coś w stelażu stuka gdy go unosze. Czy moge dokonać zwrotu?

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Złóż reklamację i odeślij wadliwy wózek ,sprzedawca będzie musiał ją rozpatrzyć a następnie naprawić lub zwrócić koszty .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:75461452 Możesz dokonać zwrotu w ramach reklamacji. Złóż pisemną reklamację sprzedawcy, określ wady, zażądaj naprawy, wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów po odesłaniu, także kosztu odesłania. W reklamacji powołaj się na rękojmię i pismo wyślij mailem. Sprzedawca nie musi od razu zwracać pieniędzy, przy reklamacji może towar naprawić lub wymienić, ale może reż oddać wszystkie koszty.

Jeżeli jednak nie chcesz już tego wózka, nie chcesz wymiany, możesz zrobić zwykły zwrot konsumencki przez formularz Allegro, wtedy sprzedawca będzie Ci musiał oddać pieniądze za wózek i koszt wysyłki do Ciebie, odsyłasz na własny koszt jeżeli nie masz darmowego zwrotu Smart. Pamiętaj tylko o tym, że jeśli wózek ma już ślady użytkowania, sprzedawca może potrącić część ceny ze względu na utratę wartości towaru. Na taki zwrot masz 14 dni od odebrania przedmiotu. Wyczyść dokładnie wózek i spakuj tak, jak go otrzymałaś, aby nie było widać żadnych śladów użycia i zwróć. Przy tego rodzaju zwrocie sprzedawca nie może już naprawiać ani wymieniać towaru, musi zwrócić koszty.

Musisz odróżniać zwrot konsumencki od reklamacji.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Client:75461452 
Możesz.
W przypadku odstąpienia z Art. 27 Uopk Sprzedawca może jednak pomniejszyć kwotę zwrotu o zmniejszenie wartości wózka z powodu jego "użycia" (choćby tylko jednokrotnego).
Jeżeli zwrot (wysłanie wózka do sprzedawcy) będzie konsekwencją złożenia reklamacji z zamiarem odstąpienia z powodu wady (polegającej np. na niezgodności z opisem) - to jak napisał przedmówca Sprzedawca musi taką reklamację rozpatrzyć, a w przypadku jej uznania wadę usunąć (wózek naprawić lub wymienić), a gdy naprawa lub wymiana okaże się niemożliwa (nawet z winy Sprzedawcy) to umowa ulega rozwiązaniu (ale bez żadnych kosztów po Twojej stronie).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów