anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto ponosi odpowiedzialność za zagubiony zwrot InPost?

Idź do rozwiązania
RAFALqTito
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry. Dokonałem zwrotu zakupionego towaru poprzez allegro darmowy zwrot.  Jednak kurier pomylił najprawdopodobniej etykiety i paczka nie dotarła do sprzedawcy tylko do kogoś innego. Co mam teraz zrobić?

oznacz moderatorów
128 ODPOWIEDZI 128
xyz96
#21 Demiurg#

@RAFALqTito To był zwrot Smart? Jeśli tak, sprzedawca taki zwrot udostępnia, odpowiada więc za przesyłkę zwrotną. Teraz sprzedający może złożyć reklamację w InPost, Ty natomiast masz dowód odesłania rzeczy, dlatego na tej podstawie domagaj się zwrotu środków.

Art.  32.  [Zwrot przedmiotu świadczenia oraz płatności]
1. 
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
2. 
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3. 
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

taaaa.. pod warunkiem ,że autor wątku zrobił zwrot  do tego nadawcy , do którego zamierzał zrobić .

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

taaaa, przy Smarcie nie da się zrobić inaczej. 

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

xyz96 Taaaaaaa ... już otrzymałem zwrot SMARK w postaci pidżamy zamiast kapsółek do prania 😁 , oczywiście powodem było roztargnienie klienta .Uwierz... DA SIĘ !!

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@mdrogeria Nie uwierzę, nie da się przy Smarcie pomylić odbiorcy zwrotu. 

oznacz moderatorów
br.
#16 Inspirator#

@xyz96  Inaczej też  da się,  da się....  Wystarczy że na opakowaniu jest stara etykieta,  niby InPost pisze żeby ją usuwać, lub zamalować, ale kto się  tym przejmuje...

I tak paczka wędruje po świecie

oznacz moderatorów
A3dam
#12 Orędownik#

@RAFALqTito 
Przede wszystkim nie daj się wprowadzić w błąd i wykorzystać do skłócenia Cię ze Sprzedającym - bo to nie poprawi Twojej sytuacji w ew. sporze.
Zwrot towaru jest obowiązkiem Kupującego po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
Za przesyłkę zwrotną odpowiedzialność ponosi Kupujący (ponosi On również wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy). Allegro udostępnia (w ramach ofert SMART) darmowe etykiety/kody na przesyłki zwrotne do Sprzedawcy, Sprzedający nie ponosi ryzyka czy  odpowiedzialności za przesyłki z odsyłanym towarem (o ile sam nie odebrał towaru od Kupującego), a tym bardziej za wykorzystanie tych etykiet/kodów przez Kupującego.
I jeszcze jedno: Dowód nadania przesyłki zwrotnej w świetle stosowanego od wielu już lat orzecznictwa nie jest dowodem odesłania
Dowód odesłania przesyłki musi potwierdzać (w opinii sądów), że Adresat zapoznał się lub mógł zapoznać się z jej zawartością (np. przesyłka umieszczona w paczkomacie odbiorczym albo podjęta próba doręczenia - jednak nieudana z powodów za które odpowiedzialność ponosi Adresat).
Oczywiście dowodem odesłania jest również dowód doręczenia przesyłki pod wskazany przez Sprzedawcę adres do zwrotów - nawet jeżeli nie był "do rąk własnych".
Twój wpis jest dowodem na to, że przesyłka nie została odesłana do Sprzedawcy (tylko "do kogoś innego").
W tej sytuacji powinieneś złożyć reklamację do Allegro (Allegro zarządza przesyłkami do których udostępnia bezpłatne etykiety/kody) lub bezpośrednio do przewoźnika (firmy kurierskiej).

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

O, już sprzedawcom nie podoba się moja porada, działająca na korzyć konsumenta, zgodna z prawem i zgodna z zasadami Allegro. @RAFALqTito Domagaj się zwrotu wpłaty, powołaj się na wskazany przepis i na zasady zwrotów Smart. Jeśli sprzedawca nie odda pieniędzy, otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa

Zobacz to;

gdy Kupujący odeśle przesyłkę generując kod darmowego zwrotu, to Sprzedający odpowiada za ewentualną reklamację w wypadku jej uszkodzenia czy zagubienia, o ile Kupujący jest w stanie wykazać, że przesyłka została przez niego prawidłowo nadana. Wynika to z faktu, że Kupujący korzysta z możliwości darmowego odesłania towaru, udostępnionej przez Sprzedającego. Kupujący powinien otrzymać pełen zwrot kosztów za towar, natomiast jeśli przewoźnik stwierdzi, że do uszkodzenia przesyłki doszło z winy leżącej po stronie Kupującego, to Sprzedawca może domagać się naprawienia szkody na drodze odrębnego postępowania.

   Maja
   Moderator
oznacz moderatorów
_Likos_
#17 Koryfeusz#

@xyz96  ja sie z Toba zgadzam oraz z wpisem moderatorki. 

Zwłaszcza z fragmentem: "o ile Kupujący jest w stanie wykazać, że przesyłka została przez niego prawidłowo nadana"

Wiec jeśli @RAFALqTito  jest w stanie udowodnić że własciwą przesyłke włożył do właściwego paczkomatu i ze była ona  prawidłowo oznakowana. To oczywiście w pełni sie z Toba zgadzam kwestia tylko co jest w stanie udowodnić kupujacy.

oznacz moderatorów
A3dam
#12 Orędownik#

@xyz96 
O, już sprzedawcom nie podoba się moja porada, działająca na korzyć konsumenta
Nie Sprzedawcom, ale osobom które mają większy szacunek do obowiązującego prawa niż Ty (czego dowody są na forum AG) i którzy odróżniają np. oświadczenie o odstąpieniu od Umowy od zwrotu (z czym Ty nadal masz problemy).
Twoja "porada" tylko pozornie "działa na korzyść Konsumenta". Tworząc mylne przekonanie, że Sprzedawca odpowiada za działania Kupującego, który mógł (choćby nieumyślnie) przesyłkę nadać dokądkolwiek i z czymkolwiek. Konsument ma z tego korzyść tylko chwilową (chwilową poprawę samopoczucia, ale o to chodzi w statystykach - nieprawdaż ?) do momentu aż sam przekona się, że zupełnie niepotrzebnie został skonfliktowany ze Sprzedającym.
Ja powołuje się na obowiązujące prawo, a nie na swobodne interpretacje.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam 

@RAFALqTito 

O! Już sprzedawca z Allegro atakuje mnie, bo nie podoba mu się moja porada, zgodna z prawem i zgodna ze stanowiskiem Allegro. Sprzedawcy z Allegro w dziale dla kupujących atakują mnie bardzo często, gdy udzielam porad działających na korzyć kupujących. 

Sprzedawcy z Allegro zazwyczaj wykazują "większy szacunek do obowiązującego prawa" i atakują, gdy porady naprawdę zgodne z prawem działają na ich niekorzyść. 

oznacz moderatorów
A3dam
#12 Orędownik#
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam Po co zmieniasz temat? Tutaj, w moim poście na samej górze, masz wszystko na TEN temat. Poniżej masz też stanowisko Allegro. Ja rozumiem, że to Ci się nie podoba jako sprzedawcy, ale zasad nie zmienisz. 

oznacz moderatorów
A3dam
#12 Orędownik#

@xyz96 
Dowód nadania jakiejś przesyłki (a zwłaszcza takiej która pojechała do "innej osoby") nie jest dowodem odesłania. 
Podżeganie Kupującego aby "na tej podstawie domagał się zwrotu środków" (w sytuacji gdy faktycznej podstawy brak) jest zachęcaniem go do konfrontacji ze Sprzedającym w której w mojej ocenie Kupujący jest na przegranej pozycji (chyba, że Sprzedający też nie zna prawa).
Poza tym (o ile dobrze zrozumiałem Autora wątku) nie jest jego intencją wszczynanie awantury ze Sprzedawcą (który niczemu nie zawinił i niczemu nie uchybił) ale prosi o poradę jak wybrnąć z sytuacji w której się znalazł (powstałą z winy lub zaniedbania Spedytora lub Kupującego - czego na obecnym etapie wykluczyć nie można).

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam Nie Ty decydujesz co nie jest dowodem odesłania, a co nim jest, więc daruj sobie. Temat wałkowany setki razy, więc szkoda czasu na powtórki. Masz wyżej przepis. Mogę tu jeszcze wkleić stanowisko UOKiK w tej sprawie, który to potwierdza. Ja znam zdanie sprzedawców z tego forum - z reklamacją wszędzie, tylko nie do sprzedającego. 

Ach, jak bardzo Ci się nie podobają moje posty, ale nic nie poradzisz. 

oznacz moderatorów
A3dam
#12 Orędownik#

@xyz96 
Nie Ty decydujesz co nie jest dowodem odesłania, a co nim jest
Powołałem się na stosowane przez sądy (już od dekady) orzecznictwo.

Cieszę się, że pamiętasz iż temat był "wałkowany". Uważni Czytelnicy pamiętają jeszcze, że wskazałem tam wówczas wyrok w tym temacie i liczne uzasadnienia.
Przypomnę jeszcze, że niedawno wklejając "stanowisko UOKiK" skompromitowałeś się (przynajmniej w opinii osób umiejących czytać ze zrozumieniem).
Nie wojuj mieczem, którego nie rozumiesz.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam Ty się kompromitujesz tu każdym postem. Twoim zdaniem ja nie mam racji, Allegro nie ma racji, UOKiK nie ma racji, przepisy są wadliwe, a rację mają tylko sprzedawcy z Allegro. Zwłaszcza Ty masz rację, po pozjadałeś wszystkie rozumy i możesz wojować trzema mieczami na raz. 

oznacz moderatorów
A3dam
#12 Orędownik#

@xyz96 
Twoim zdaniem ja nie mam racji, Allegro nie ma racji, UOKiK nie ma racji, przepisy są wadliwe, a rację mają tylko sprzedawcy z Allegro.
To prawdopodobnie tylko Twoja opinia.
Ja swoje wypowiedzi podpieram konkretnymi przepisami w takim brzmieniu w jakim występują w aktach prawnych lub uzupełniam praktykowanym orzecznictwem.

"Kto ma rację" - pozostawiam zwykle obiektywnej ocenie osób potrafiących czytać ze zrozumieniem.

UOKiK napisał np.: "Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności" https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/ ,
a Ty piszesz Kupującemu: "Zwrot to dokładnie to samo co anulowanie. Jedno i drugie to odstąpienie od umowy przez kupującego."
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/anulowanie-zakupu/m-p/276921/highlight/tr...


Ty piszesz Kupującemu: "masz prawo do zwrotu bez podania przyczyny. To prawo nadał Ci ustawodawca"

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/zwrot-wadliwego-towaru-przedmiot-nowy/m-p...

gdy w Ustawie o Prawach Konsumenta jest napisane w Art.27 o prawie do odstąpienia od umowy,
Zwrot rzeczy do Sprzedawcy występuje natomiast w Art.34 jako obowiązek Kupującego w przypadku złożenia skutecznie oświadczenia o odstąpieniu.


Ty piszesz Kupującemu: "Sprzedawca może wymienić na drugi egzemplarz także z rysami" - wprowadzając umyślnie Konsumenta w błąd.
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/kupi%C5%82em-telefon-na-raty-z-wad%C4%85-...

W sytuacji gdy: przepisy prawa, UOKiK, Kupujący, a nawet Sprzedawcy na tym forum - są innego zdania.

W odpowiedzi na fundamentalną sentencję: "dura lex, sed lex" :

Ty odpowiadasz: "Pamiętam początki duralexu ; https://allegro.pl/listing?string=duralex "
- oryginalnie podsumowując swoją znajomość prawa (i swój stosunek do niego).

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam Powyszukuj w całym AG wszystkie moje wypowiedzi z przeróżnych wątków, w przeróżnych tematach i zacznij udowadniać, że nie mam racji. Dziel włos na ośmioro. Dowiedziesz wtedy, że w tym wątku też nie mam racji, choć na pewną ją mam. Takimi postami zaśmiecasz ten wątek i naruszasz zasady AG. 

Gdy już nauczysz się odpowiadać tak jak ja i nie będziesz komplikował prostych spraw, zaczniesz pomagać pytającym, bo teraz im tylko utrudniasz. 

oznacz moderatorów