anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wysyłka - jaki termin, 2 dni moje czy 1 dzień allegro ?

okszka
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_Jak to jest, że kiedy my deklarujemy wysyłkę do klienta w terminie do 2 dni roboczych, kupujący na 2 dzień (sobota) pisze do nas, że przesyłka właśnie już dziś powinna być do odebrania? Dlaczego kupujący wysyła mi coś takiego: " przesyłka opóźniona. Przesyłka powinna być już w punkcie sobota 27, jednak nie mamy numeru listu przewozowego. Zgłoś problem sprzedającemu. " Jaki problem? Kto ma problem? Jeśli wpisujemy wysyłka do 2 dni roboczych, to licząc: zakup 25, pierwszy dzień roboczy 26 (piątek), drugi dzień roboczy 27(poniedziałek), Ten dzień jest drugim dniem kiedy deklarujemy wysyłkę i wtorek dzień kiedy przesyłka najpóźniej powinna zostać dostarczona. Czy ja coś źle liczę? Jakim prawem wprowadzacie w błąd klienta, że wysyłamy na drugi dzień i jak nie wyślemy to mamy problem? Kto was do tego uprawnił? Teraz klient otworzył nam dyskusje i nie przyjmuje tłumaczenia, że my wpisaliśmy 2 dni na wysyłkę. Dla niego ważne jest to, że już mamy opóźnienie. Zrobił zakup bo miał podane, że w sobotę będzie miał towar. Proszę moderatora o konkretne odpowiedzi na moje podane powyżej pytania. I proszę nie dopytywać się o numer zamówienia lub login kupującego. To nie ma nic do rzeczy, takich sytuacji jest więcej, przytoczyłam ten przykład jako jeden z ostatnich, bo mam problem z Tym kupującym. 

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

xyz96
#21 Demiurg#

Allegro nie ma prawa w Twojej umowie z kupującym niczego dopisywać, bo to jest Twoja umowa. Ty odpowiadasz za termin wysyłki i termin dostawy, nie Allegro, które nie jest stroną umowy. Ty powinieneś podawać te dane. Jeśli wystawiasz ofertę na Allegro, a wiesz, że serwis ingeruje w Twoją umowę, godzisz się na taką ingerencję. Teoretycznie się godzisz, bo możesz dochodzić swoich praw w sądzie. 

oznacz moderatorów

okszka
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_  Ponownie mamy problem z kupującym. Tym razem kupujący telefonicznie zgłosił problem, oczywiście z pretensjami i zapowiedział, że nam tego nie podaruje i wystawi z chęcią negatyw. Jakie w tej sytuacji allegro proponuje rozwiązanie? Oczywiście negatyw nie zostanie usunięty bo waszym zdaniem to wszystko jest OK.  Czekam na odpowiedzi, na te zadane powyżej też. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@okszka bez szczegółowych danych takich jak numer oferty trudno mi się do tego odnieść. Przewidywany czas dostawy bierze pod uwagę nie tylko Twoją deklarację, ale również historyczne dane dotyczące nadawania innych przesyłek. Tutaj więcej informacji na ten temat. Weekendy są brane pod uwagę w obliczaniu przewidywanego czasu dostawy. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@la_nika Monika, Ty wiesz o co chodzi, to jeden z największych baboli Allegro mających na celu wprowadzać w błąd kupujacych i dyskredytować sprzedawców. Bo to deklaracja sprzedawcy powinna być wiążąca !

@okszka poczytaj sobie posty na forum. Nie jestescie pierwsi i pewnie nie ostatni. Tak jak napisał @xyz96 Allegro bez konsultacji z Tobą ingeruje w transakcję pomiędzy Kupujacym a Sprzedajacym podając nieprawdziwe dane ( oparte na ich słynnym algorytmie) a Ty za to obrywasz.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@la_nika Tam się nie powinny pojawiać żadne dopiski Allegro. Allegro nie jest stroną umowy 🙂 

A może jest? 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@mdrogeria Czytałem ten temat i wcale mnie to nie dziwi. Lubią testować silniki sztucznej inteligencji na produkcji, co potem kończy się takimi fikołkami. Widać, że to sztuczna inteligencja, ponieważ gdyby pisał ten algorytm człowiek, napisałby go kompletnie inaczej i nie traktował danych tak bardzo zerojedynkowo (trafiła się paczka o 12:01? wysyła do 23!... chyba, że pisał to jakiś głodujący stażysta). A tak, nakarmili danymi sztuczną inteligencję i "oszczędzili" sobie roboty. Tylko wszystko jest niedopracowane i wręcz oderwane od rzeczywistości.

Nie tego oczekiwałoby się po tak ogromnej firmie, która chwali się swoim technologicznym rozwojem i prowadzi nawet darmowe wykłady. A tu się okazuje, że produkcja jest jakąś piaskownicą dla programistów. Przerażające.

oznacz moderatorów

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@okszka Jakim prawem wprowadzacie w błąd klienta, że wysyłamy na drugi dzień i jak nie wyślemy to mamy problem? Kto was do tego uprawnił?

Wyraziłeś zgodę akceptując regulamin Allegro i sprzedając tutaj. Deklaracja sprzedawcy jest bezwartościowa, ponieważ Allegro podaje swoje przewidywania i trakuje je jako pewnik. Ty masz problem, ale zaraz ci wytłumaczą, że większość jest zadowolona, słupki się zgadzają itd. Excel zjadł rozum. No ale tak to jest, jak rozwój firmy powierza się statystyce, a nie rzeczywistości, która otacza firmę. 

Na przykład interfejs na portalu - kto to projektował? Niektóre rzeczy są praktycznie niewidoczne, trudne do znalezienia, ukryte, opisane inaczej niż byś oczekiwał. Dlaczego? Bo statystyka z telemetrii dała im takie a takie rezultaty. Nic nie wskórasz pisząc tutaj, ponieważ twoje oburzenie nie zmienia słupków na wykresach. Oni nie przejmują się rzeczywistością.

oznacz moderatorów

katdor-bis
#8 Zapaleniec#

Dokładnie tak jest. Niestety. Nie przejmują się zupełnie. Dla allegro liczy się tylko kasa i nic, zupełnie nic więcej.

oznacz moderatorów

YACCON
#9 Pomysłodawca#

Ale to my zarabiamy dla nich kasę. Gdyby nie nasza sprzedaż to mieliby guzik z pętelką.

oznacz moderatorów

YACCON
#9 Pomysłodawca#

przepraszam że odgrzeję "kotleta"

u mnie ostatnio też cuda.

klient kupił 4.12 o godzinie 22.

wysyłka deklarowana na aukcji to 3 dni robocze  a ja mam wysłać do godziny 23.59 6 grudnia.

albo zakup w piątek a wyświetla termin wysyłki poniedziałek. gdzie te trzy dni?

chyba coś nie tego.

jeszcze jedno pytanie.

trzy dni liczymy od dnia zakupu czy od dnia wpłaty?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@YACCON odgrzewasz zjedzonego kotleta , system aktualnie się poprawił tylko Ty musisz obecnie zadbać o to żeby prawidłowo pokazywał ,, przewidywany czas doręczenia ,,. Istotą sprawy obecnie jest regularne i  ZGODNE Z DEKLARACJĄ  nadawanie przesyłek  ,deklarujesz 3 dni to nie ma nadawania wcześniej ,, bo akurat jeszcze zdążę ,, 3 dni to 3 dni .

oznacz moderatorów

YACCON
#9 Pomysłodawca#

Ustawiłem 3 dni dla bezpieczeństwa.

Różnie bywa z czasem. Przeważnie wysyłam w terminie jeden, dwa dni. Nie ukrywam że zdarza się nawet wysłać w ten sam dzień. Czas wyświetlany powinien być trzy dni a jaki tam im się podoba

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@YACCON wysyłając nie regularnie robisz sobie krzywdę , ciekawe jak zadziała algorytm , dzisiaj wysłałem zlecenie , które wpłynąelo 2 minuty po granicznej , kobitka zadzwoniła ..... inaczej czekalo by do jutra .

oznacz moderatorów

ACQUATICA
#9 Pomysłodawca#

Wiesz co, jest właśnie jeszcze NIESTETY problem z samymi klientami. Często klienci robiąc zamówienie nie zdają sobie sprawy z terminów. Miałem klienta, który np. zamówił w piątek o godzinie 00:04. I zastanawiałem się co zrobić. Finalnie wysłałem mu to tego samego dnia, ale w praktyce powinienem dopiero w poniedziałek. I niestety to czasami męczące, bo muszę pilnować statystyk by nie zadowalać tak zbyt wielu...

oznacz moderatorów

ACQUATICA
#9 Pomysłodawca#

Tutaj się w pełni zgadzam. Jak deklarujesz np. że wysyłasz dopiero następnego dnia to nie wysyłaj tego samego na zasadzie "a zadowolę klienta". Zadowolisz zbyt wielu i musisz już zadowolić wszystkich. Bo to system, którego NIE DA SIĘ COFNĄĆ. I to jest problem Allegro. Jeżeli chcesz wrócić później do wysyłania z wydłużonym czasem, to przykro mi ale kogoś będziesz musiał zawieść z terminem (nawet zapewne więcej niż jednego klienta). System statystycznie pokaże, że wysyłasz np. większość tego samego dnia, a Ty już nie dajesz rady. Co z tego, że zmienisz w ustawieniach - klient może to przeoczyć i dla Allegro zawsze winny jesteś Ty jako Sprzedawca. Tutaj świetnie sprawdza się powiedzenie "nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu". 

oznacz moderatorów

YACCON
#9 Pomysłodawca#

Czas wysyłki liczy się od dnia sprzedaży czy od dnia zapłaty?

oznacz moderatorów

ACQUATICA
#9 Pomysłodawca#

To jest nic. Teraz są kwiatki w postaci widniejącego czasu przy zamówieniach. Uwaga. Jedno zamówienie było o godzinie 11:02 a drugie 11:05. Jedno miało być według allegro wysłane dzisiaj a drugie jutro XDDD I jak zapytałem o co kaman to oni do mnie "to komputer tak zlicza, on się na pewno nie myli" XDDDDDDDDDD

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ACQUATICA masz ustawioną graniczną ?

oznacz moderatorów