anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro DPD - reklamacja przewozu w Allegro

the-foe
#12 Orędownik#

Dzień dobry. Chciałbym zareklamować, jako sprzedawca, dostawę w ramach Allegro DPD. Ale WYŁĄCZNIE w Allegro. Bez zadnego kontaktu w DPD. Skoro Allegro pobrało opłatę, to wydaje mi się, ze to prawidłowy adres. macie jakieś doświadczenia, wyroki sądowe czy decyzje UoKIK, tak żeby pracownik Allegro nie wklejał szablonu, ze mam to sobie załatwiać z DPD?

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@the-foe Cześć. Przesyłkę możesz zareklamować również przez formularz: https://allegro.pl/pomoc/kontakt 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

Dziękuję za odpowiedź. Dokładniej, co chce uzyskać to dokładną datę dostarczenia przesyłki lub brak takiego zdarzenia. Przesyłka nadana 1,5 roku temu. Niestety przewoźnik usuwa jakikolwiek ślad po przesyłce po roku od nadania. W przypadku DPD nie jest to problem, bo otrzymujemy na e-mail zestawienie wysyłki i odbioru każdej paczki jaką wysyłamy. Nie dotyczy to jednak Allegro DPD. Tu te informacje są tylko na Allegro i u przewoźnika, ale do 1 roku po wysyłce. Nie wiem czemu Allegro też usuwa informacje o przesyłce po roku! Skutkuje to tym, ze klient "ze Smart" może stwiedzić brak przesyłki po roku i nie ma nigdzie danych by stwierdzić czy przesyłka została dostarczona. W ramach własnej umowy my mamy takie dane nawet 10 lat do tyłu. Allegro ma i je udostępnia?

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@the-foe jeśli tylko mamy takie dane, to udostępnimy Ci je. 🙂 Napisz do nas przez formularz i koniecznie podaj numery zamówień, które Cię interesują. Sprawdzimy sytuację i damy znać. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

Dostaliśmy odpowiedz Allegro.... że zapytają przewoźnika. Mimo, ze w treści zgłoszenia napisaliśmy, ze pytaliśmy przewoźnika i dostaliśmy odpowiedź, ze te dane usunął. Prośba była o dane z systemu Allegro.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

prawo pocztowe artykuł o doręczeniu bez zastrzeżeń w terminie 7dni klient nie zgłosił że paczki nie dostał, to już są jaja niedługo sprzedawca będzie odpowiadał za to że żyje

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@the-foe wszelkie reklamacje dotyczące przesyłek pocztowych/kurierskich, w tym braku doręczenia, można składać maksymalnie do 12 m-cy od jej nadania. Jak masz tylko potwierdzenie nadania, to odbiorcę, który do Ciebie się rzuca o brak dostawy, wysyłasz na drzewo.

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Na zgłoszenie reklamacji usługi pocztowej masz 12 miesięcy, licząc od dnia nadania (art.92 ust. 3 ustawy Prawo pocztowe). Reklamację wniesioną po upływie terminu pozostawia się bez rozpatrzenia (§6 ust. 3 Rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi pocztowej).

Tutaj prawo jest sztywne, po roku operator nawet jakby chciał, to nie może rozpatrzyć złożonej reklamacji. 

oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

to ja wiem, niczego to nie zmienia, ja chce tylko informacji, czy przesyłka została dostarczona, czy nie. I nie rozumiem, czemu Allegro usuwa takie informacje po roku, skoro Klient może reklamować brak przesyłki dłużej. Chyba, ze nie może, to proszę o jakąś podstawę.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@the-foe to ja zapytam inaczej. Na jakiej podstawie klient może to wg Ciebie reklamować?

@pecela podał Ci podstawę prawną.

Rękojmia? Dotyczy wad sprzedanego towaru.

oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

ja znam te przepisy i ich "kierunek" działania zalezy od faktu, czy przesyłka została dostarczona, czy nie.  To także wiąze się z KC, gdzie jest jasno napisane, ze sprzedawca odpowiada za przesyłkę do momentu jej dostarczenia przez przewoźnika. mamy też kwestię przedawnienia roszczeń, ergo Klient może wnosić roszczenia natury gospodarczej 3 lata od ich wystąpienia. Tu także "bottom line" jest fakt (lub jego brak), że opłaconego przedmiotu nie otrzymał. Wszystko wiec sie sprowadza do tej jednej informacji: otrzymał, czy nie otrzymał. Ta informacja była szmat czasu dostępna od ręki, a teraz jej nie ma. Co jest chyba kolejne kuriozum Allegro. Jedyna informacja, którą mamy to ta, ze Allegro skasowała nas za Smarta do tej przesyłki, ale to chyba jest tylko informacja, ze paczka została nadana. Jest też kopia etykiety, która potwierdza prawidłowy adres nadania.

oznacz moderatorów